درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 08:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26625صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 13 آبان 1395 - 03:57
پاسخگویی با تکیه بر نظارت
متاسفانه اکنون به وضوح می‌توان دید که برخی تحرکات فسادآمیزساختارگونه و سازمان یافته در کشور عزیزمان ایران برای احیای تبعیض و نقض عدالت اجتماعی درحال انجام است و هزینه‌های هنگفتی به کشور و ملت تحمیل می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در الگوی حکومت اسلامی، روابط بین مردم و مسئولین بر مدار اقامه عدل قرار دارد. در چنین الگویی، مردم حق اظهارنظر دارند و به راحتی می توانند حقوق خود را از مسئولین مطالبه نمایند.


امیر مومنان (ع) در توصیه های خود به کارگزاران حکومت اسلامی، نسبت به رعایت تقوا در آنچه که باید پاسخگو باشند تاکید ورزیده و هشدار داده است: «قسم به خدای تو که از همه آنان نسبت به عملکردشان بازخواست می کنیم.»


در دین مبین اسلام، اولین و مهم ترین مبنا و پیش زمینه پاسخگویی، انتخاب مدیر اصلح و گماردن آن در پست ها و مناصب مختلف است. علاوه بر آن، مهم ترین اصل در سیره حکومتی پیشوایان دینی ما در عزل و نصب کارگزاران و مدیران، کفایت و شایستگی است. لذا ضرورت دارد مسئولین امر به مساله گزینش مدیران اهمیت بیشتری بدهند و کسانی را به پست های مدیریتی بگمارند که از هر نظر صالح باشند و حقوق مردم را محترم بشمارند.


دومین مبنای پاسخگویی، نظارت است. مدیری که مدیریت را طعمه می داند به استبداد در میان مردم رفتار خواهد کرد و تحمل شنیدن سخن حق را ندارد. مولا علی (ع) در نامه ای به مالک اشتر تاکید می کند: «مگو من اکنون بر مردم مسلطم؛ از من، فرمان راندن و از آنان اطاعت کردن که این عین راه یافتن فساد در دل و ضعف در دین و موجب زوال نعمت هاست.»


بُعد دیگر نظارت، کنترل دارایی و اموال مسئولین است و عدم کنترل، زمینه را برای منفعت طلبی فراهم خواهد ساخت. اسراف کارها و حیف و میل اموال در میان مسئولین به هر عنوان و در هر نقطه ای، ناسخ اصل عدالت محوری است.


علاوه بر این، مولا علی (ع) برای آگاهی از اوضاع کاری و رفتاری کارگزاران حکومتی همواره افرادی را بر ایشان می گمارد تا از دور و نزدیک بر کار مسئولان نظارت داشته باشد. حضرت همچنین این حق را برای مردم محفوظ می داشت که در نصیحت کردن به ایشان در غیبت و حضور دریغ نکنند.


حضرت با این تمهیدات، راه هرگونه تخلف از امور و سوءاستفاده از پست و مقام را بر کارگزاران و مسئولان می بست و اجازه نمی داد یک مسئول حکومتی بدور از چشمان نظاره گر مردم و از حُسن اعتماد حاکم و اقبال مردم به نفع خویش بهره ببرد و از این فرصت به دست آمده در جهت استحکام قدرت خویش کمال استفاده را بنماید.


اما متاسفانه اکنون به وضوح می‌توان دید که برخی تحرکات فسادآمیزساختارگونه و سازمان یافته در کشور عزیزمان ایران برای احیای تبعیض و نقض عدالت اجتماعی درحال انجام است و هزینه‌های هنگفتی به کشور و ملت تحمیل می کند. با کمال تاسف هفته و روزی نیست که در کشور ما، خبر از اختلاس و فساد و تبعیض نباشد، چرا؟ معلوم نیست. سوء مدیریت است و برخی تصمیم های غلط و اجرایی بسیار بد که فشار اقتصادی را بر مردم کشورمان خصوصا اقشار کم درآمد جامعه بیشتر کرده است و سوژه ای می شود برای رسانه های بیگانه بر تخطئه کردن دولت و کشور.


انتظار جدی مردم از مسئولان این است با متخلفانی که به بیت المال دست درازی می کنند و با ارتکاب تخلف و فساد، به اعتماد و اطمینان مردم خدشه وارد می کنند علی وار و بدون هیچ ملاحظه ای برخورد قاطع، دقیق و سریع شود. این اقدامات بایستی تا خشکاندن ریشه تخلف و فساد و تحقق کامل عدالت و توزیع عادلانه ثروت و رفع تبعیض ادامه داشته باشد.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد