درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 29 اردیبهشت 1403 - 20:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2556صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 2 مهر 1399 - 07:24
9 درس برتر روابط عمومی
Guy Kawasaki، مدیر موسسه Garage.Com - به جای پرتاب گلوله برفی، گلوله توپ جنگی شلیک کنید. روابط عمومی یک توپ است که به دقت نشانه روی شده. اخبار خوب را مخفی نگه ندارید چرا که با این کار به خود آسیب می رسانید.
  

 

 

1- نسبت به همه مردم یک جور و یک دست باشید.

 

ماشین ولوو در ایمنی حرف اول را می زند ولی واقعا اهمیت ندارد که چه قدر پول خرج می کند تا به ما ثابت کند که در سرعت و زیبایی هم حرفی برای گفتن دارد. بگذارید مردم بدانند که شما چه کاری را بهتر از همه انجام می دهید و کمتر به چیزی که به نظر شما آن ها می خواهند بشنوند فکر کنید.


2- سعی کنید خودتان جایگاه خودتان را پیدا کنید نه دیگران

 

مثلا:
موسسه ایکس، بهترین شرکت روابط‌عمومی، در حال انجام ... به عبارت بین دو ویرگول توجه کنید. آن می تواند جایگاه شما باشد. سعی کنید که بر آن صحه بگذارید و اصرار کنید که گزارش های خبری هم همین کار را انجام دهند.


3- مواظب باشید حالا که جایگاه خود را یافته اید، همه اعضا از هیات مدیره گرفته تا بخش پذیرش همانند شما به وظایف خود آگاهند.


4- از خرج های بیهوده صرف نظر کنید مگر این که غول علاالدین باشید!

 

گزارشگران بعضا به دنبال مسایل حاشه ای و بیهوده هستند پس از مصاحبه های بیهوده هم صرف نظر کنید.


5- با افراد ارتباط برقرار کنید قبل از این که به آن ها احتیاج داشته باشید.

 

شاید گزارشگران جوان و بی تجربه را دیده باشید و منکر توانایی های آنان شده باشید، ولی بعضی از آن ها مستعد هستند و روزی ممکن است برای روزنامه های بزرگ مقاله بنویسند.


6- پرجنب و جوش باشید چرا که روابط عمومی یک فرآیند است نه یک روزیداد.

 

جزییات می توانند بسیار حیاتی باشند. به مکالمات تلفنی پاسخ دهید- به ایمیل ها جواب دهید و هرگز و هرگز و هرگز دروغ نگویید.


7- اول به قدر کافی مطالعه کنید و بعد اقدام کنید نه این که اول اقدام کنید بعد مطالعه.


8- به جای پرتاب گلوله برفی، گلوله توپ جنگی شلیک کنید.

 

روابط عمومی یک توپ است که به دقت نشانه روی شده. اخبار خوب را مخفی نگه ندارید چرا که با این کار به خود آسیب می رسانید.


9- یک منبع آگاه باشید.

 

وقتی که روزنامه نگاران روی شما حساب می کنند و به شما اعتماد دارند، و می دانند که می توانند از شما کمک بگیرند، شما با یک گروه قوی و موثر همکار و همراه شده اید. بعضی وقت ها به آن ها آوانس بدهید چرا که بعدا از کمک آن ها بهره مند خواهید شد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد