شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حضور موفق در یک رویداد بینالمللی نیازمند برنامهریزی بلندمدت و بادقت است. زمانی که میخواهید در یک رویداد شرکت کنید و در آن به موفقیتهای تجاری برسید باید با روزشمار برپایی غرفه آشنا باشید.
۶ تا ۱۲ ماه قبل: در این مدت باید بودجه مورد نیاز حضور در نمایشگاه را مشخص کنید و همچنین با چند تیم متخصص بهترین رویداد را برای حضور انتخاب کنید. دقت داشته باشید انتخاب درست یک رویداد تجاری عامل نخست موفقیت در آن بهشمار میآید.
۴ ماه قبل: این مدت به نظر زیاد میآید اما باید ۴ ماه قبل از آغاز یک رویداد به فکر طراحی غرفه و همچنین دستورالعملهایی باشید که میخواهید در رویداد انجام دهید. همچنین اهداف اصلی از حضور در رویداد را شفافسازی کنید تا کارمندان بیشتر با وظایف خود آشنا شوند.
۳ ماه قبل: در این مدت باید با چند نفر از مدیران شرکت جلسهای را ترتیب دهید و برنامه روزانه نمایشگاه خود را منتشر کنید. داشتن برنامه به شما کمک میکند تا در مدت برگزاری به تمامی اهداف خود برسید و بازدیدکنندگان نیز دچار سردرگمی نخواهند شد. در این فرصت به دنبال اطلاعات چاپی مانند بنر و برشورها نیز باشید.
۶ تا ۸ هفته قبل: در این مدت باید تبلیغات خود را درباره حضور در نمایشگاه آغاز کنید و همچنین به یاد داشته باشید که در این مدت میتوانید به دنبال اجاره وسایل و تجهیزاتی باشید که ممکن است در نمایشگاه به درد کار شما بخورد.
۳ تا ۴ هفته قبل: یکی از برهههای حساس برای حضور در نمایشگاهها همین دوره است. در این مدت باید با دقت تمامی شرکای تجاری و همچنین افرادی که قصد ارتباط با آنها را دارید به بازدید از رویداد دعوت کنید. همچنین برگزاری کلاسهای آموزشی برای کارمندانی که قصد دارند در غرفه حضور داشته باشند اجباری است. در این مدت برنامه افراد سرشناسی که قرار است از غرفه شما بازدید کنند را ایجاد کنید.
یک تا ۲ هفته قبل: وسایل مورد نیاز خود را جمع کنید و دقت داشته باشید که همه پرداختهای لازم برای سرویسهای رفتوآمد یا هزینه غرفه انجام شده باشد و همچنین باید برنامه انتقال و چینش وسایل در غرفه را بریزید.
روز برگزاری نمایشگاه: کارتهای ورود و خروج کارکنان را دریافت کنید، تمامی وسایلی که در غرفه چیده شده را با فهرست ارسالی خود مطابقت دهید و بار دیگر اهداف را برای کارکنان غرفه شفافسازی کنید.
|