درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 13:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21077صفحه نخست » شنبه، 3 بهمن 1394 - 09:24
مدیران ماندگار
راتان تاتا، مدیر موفق هندی
راتان تاتا (Ratan Tata) بازرگان و سرمایه‌گذار هندی است که از سال 1991 تا سال 2012 رئیس تاتاگروپ (Tata Group) بود.
  

راتان تاتا، مدیر موفق هندی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، راتان تاتا (Ratan Tata) بازرگان و سرمایه‌گذار هندی است که از سال 1991 تا سال 2012 رئیس تاتاگروپ (Tata Group) بود. تاتا گروپ بزرگ‌ترین شرکت چندملیتی هند است که بیش از صد شرکت دیگر را زیرمجموعه خود دارد. او در حال حاضر، رئیس کمپانی هلدینگ Emeritus of Tata Sons است. او پس از کناره‌گیری از ریاست تاتاگروپ در 28 دسامبر 2012، به عنوان رئیس خیریه این گروه فعالیتش را ادامه داد. او تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی در رشته معماری و در دانشگاه کورنل (Cornell University) به پایان رساند و در سال 1975 از هاروارد مدرک AMP ( Advanced Management Program) دریافت کرد.

تاتا کارش را در تاتاگروپ در سال 1961 و از بخش فروش آغاز کرد و در سال 1991 جانشین رئیس این شرکت شد و در طول دوره ریاستش توانست تاتا را از یک کمپانی هندی به یک کمپانی جهانی تبدیل کند، تا جایی که 65درصد درآمدش از خارج کشور بود. راتان تاتا مدیر موفقی است که حتی پس از بازنشستگی‌اش دست از کار نکشید و سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داد.

از گرایش‌های خلاقانه‌تان استفاده کنید تا نتیجه بگیرید

سعی کنید مدیری خلاق باشید، نه فردی که فقط در مواقع لازم از خودش واکنش نشان می‌دهد. در هر زمینه‌ای فعال باشید و مشکلات را حتی پیش از به وجود آمدن‌شان برطرف کنید، انجام چنین کاری یکی از مهم‌ترین کیفیت‌های یک کارآفرین یا یک مدیر است. یک مدیر نباید تمایلش این باشد که در مواقع بحرانی عکس‌العمل نشان دهد، بلکه باید این توانایی را داشته باشد که موقعیت‌ها را پیش‌بینی کرده و بداند چه اتفاقی قرار است در آینده بیفتد. مدیر یا کارآفرینی که چنین کیفیتی را تمرین کرده باشد، همیشه موفق خواهد بود.

هرگز ارزش‌های‌تان را رها نکنید

یک کمپانی براساس ارزش‌هایش اداره می‌شود، نه براساس شخصیت‌ها. ارزش‌ها شکسته نمی‌شوند حتی توسط کسی که آنها را به وجود آورده است. راتان تاتا و تاتاگروپ ارزش‌های اساسی داشتند که هرگز رهای‌شان نکردند. یکی از مهم‌ترین این ارزش‌ها ایجاد احساس امنیت و رفاه بود که همیشه دنبال می‌کردند و نتیجه‌اش این شد که راتان تاتا و گروهش به یکی از قابل اعتمادترین شرکت‌ها در سرتاسر جهان تبدیل شدند. زمانی که تاتا از ریاستش در گروه کناره‌گیری کرد، کسی جانشینش شد که از خانواده تاتا نبود، همین مسئله نشان داد وزن ارزش‌های راتان تاتا بیشتر اصل و نسب اشخاص ارزشمند است.

توانایی انگیزه بخشیدن به دیگران

راتان تاتا به عنوان رئیس یک مجموعه بسیار بزرگ توانایی و استعداد الهام‌بخشیدن برای دیگران و انگیزه دادن به آنها را داشت و از نظر او برای یک رئیس یا مدیر این ویژگی بسیار مهمی است. زمانی‌که یک مدیر نتواند به کارکنان و اطرافیانش انگیزه بدهد، او دیگر نمی‌تواند هدایت‌کننده یک مجموعه باشد و نمی‌تواند یک مدیر یا کارآفرین موفق باشد. بیشتر از اینکه بخواهید یک مدیر باشید باید سعی کنید یک رهبر و هدایت‌کننده باشید. به عنوان یک مدیر باید توانایی انگیزه بخشیدن به تیم کاری‌تان را داشته باشید تا کارها به طور موثر و آنگونه که می‌خواهید انجام شود.

از منطقه امن‌تان خارج شوید

برای دستیابی به موفقیت در کسب‌وکارتان باید ریسک کنید. ریسک نکردن به این معناست که هیچ‌چیزی عایدتان نخواهد شد. راتان تاتا رئیس بزرگ‌ترین شرکت هند همیشه به ریسک کردن اعتقاد داشت و نتیجه آن کاملا مشخص بود و پاسخ ریسکی را که انجام داده بود دریافت می‌کرد. برای موفقیت باید ریسک کرد، کار کردن در حاشیه امن ممکن است به شما احساس امنیت و آسایش بدهد، اما هرگز نمی‌توانید بهترین نتیجه را از کسب‌وکارتان بگیرید. تاتا در جایی گفته بود: «به گرفتن تصمیمات درست اعتقادی ندارم. من تصمیماتم را می‌گیرم و سپس آنها را درست می‌کنم.»

همه تخم‌مرغ‌های‌تان را در یک سبد نگذارید

راتان تاتا معتقد بود باید در کمپانی‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرد تا همیشه در حاشیه امن بود. سرمایه‌گذاری در کمپانی‌های مختلف و در زمینه‌های متفاوت این اطمینان را به شما می‌دهد که سرمایه‌تان امنیت دارد و رشد می‌کند و مهم نیست آن صنعت به‌خصوص در چه شرایطی قرار دارد. سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف باعث می‌شود زمانی که یک صنعت از کار افتاد یا نتوانست سوددهی لازم را داشته باشد، تمام سرمایه‌تان به خطر نیفتد.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد