درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:15   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19013صفحه نخست » شنبه، 18 مهر 1394 - 12:18
فرهنگ کسب‌وکار هندوستان در مقایسه با آمریکا
در کشور به شدت متفاوت و پیچیده‌ای مانند هندوستان، بیان روشی کلی که بتواند برای همه افراد استفاده شود دشوار است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ناحیه‌گرایی، مذهب، زبان و نظام فرقه‌ای (کاست) همه عواملی هستند که باید تا در انجام کسب‌وکار در هندوستان در نظر گرفته شوند. رفتار، آداب معاشرت و نگرش بسته به اینکه چه افرادی را و در چه زمینه‌ای مورد بررسی قرار می‌دهیم متفاوت خواهد بود.
سلسله مراتب نقش کلیدی در فرهنگ کسب‌وکار هندی‌ها دارد. با ریشه‌های هندو و سیستم کاست در هند، جامعه هندوستان با چارچوب سلسله مراتبی سفت و سختی کار می‌کند که نقش‌ افراد، موقعیت و نظم اجتماعی را تعریف می‌کند.

اما بیایید اندکی به فرهنگ کسب‌وکار و ساعات کاری در هندوستان تامل و آن را با آمریکا مقایسه کنیم.
بیشتر زندگی ما صرف کار کردن می‌شود. برای تمام وقت کار کردن رسما قرار است شما 8 ساعت کار کنید. اما مردم با توجه به فرهنگ‌شان در کشورهای مختلف به‌طور متفاوتی کار می‌کنند. اگر در حال برنامه‌ریزی برای اقامت در یک کشور هستید، این موضوع مساله خیلی مهمی است که باید حتما آن را در نظر داشته باشید.

زمانی که با یکی از دوستانم که در بخش فناوری اطلاعات هندوستان کار می‌کرد صحبت می‌کردم او گفت که «من ساعت 8 صبح سر کار می‌روم و ساعت 9 شب یا حتی دیرتر به خانه برمی‌گردم». زمانی که از او ‌پرسیدم « سر کار چه می‌کنید؟»
«
یک ساعت را صرف صبحانه یا چای/ قهوه می‌کنم، یک ساعت را صرف نهار، کشیدن سیگار و... می‌شود». با توجه به تجربه کار کردن من در شرکت‌های متعدد و با توجه به آنچه در آمریکا تجربه کرده‌ام، فرهنگ کسب‌وکار در آنجا کاملا متفاوت است.

بسته به شرکت و نقش شما در سازمان ساعات کاری و کل زمانی که در سر کار می‌گذرانید ممکن است متفاوت باشد؛ اما به‌طور کلی افراد در آمریکا تنها 8 ساعت کار می‌کنند. آنها ساعت 8 صبح سر کار می‌روند و ساعت 4:30 از سر کار برمی‌گردند.

این 30 دقیقه اضافی صرف نهار خوردن می‌شود. برخی شرکت‌ها ساعات کاری انعطاف‌پذیر دارند، آنها به کارکنان‌شان اجازه می‌دهند تا در زمان مناسب خودشان کار کنند. برخی ممکن است حدود ساعت 10 صبح سر کار بیایند و تا 6:30 سر کار باشند. برخی افراد دوست دارند زودتر سر کار بیایند، مثلا 6 صبح سر کار می‌آیند و ساعت 3 اداره را ترک می‌کنند. هدف 8 ساعت کار کردن است.
برخی شرکت‌ها حتی از این هم انعطاف‌‌پذیرتر هستند، آنها به شما اجازه می‌دهند که چندین روز در هفته را از خانه برایشان کار کنید. بنابراین این مساله کاملا بستگی به سازمان دارد. اما نکته کلیدی این است که مردم دوست دارند تنها 8 ساعت کار کنند. اگر شما بیش از 8 ساعت کار کنید، آنگاه برای ساعات اضافی درخواست اضافه حقوق خواهید کرد.

زمانی که صحبت از اهمیت کار می‌شود، افراد کار کردن را تنها به عنوان «کار» می‌بینند نه زندگی. با چندین مورد استثنا که ممکن است در مورد کار کردن در منزل یا حتی آخر هفته‌ها هیچ گونه مشکلی نداشته باشند. این بستگی به فرهنگ دارد. کار کردن بخشی از زندگی است نه خود زندگی. بیشتر مردم به‌کار کردن با توجه به اصول اخلاقی علاقه‌مندند، آنها وقتی قرار است کار کنند، کار می‌کنند و سر موقع کارشان را انجام می‌دهند. ضرب‌الاجل‌ها بخش مهمی هستند، نباید هرگز این ضرب‌الاجل‌ها را فراموش کنید. سر وقت حاضر شدن بسیار مهم و ضروری است.

برخلاف هندوستان، که بسیاری از افراد در آن ساعت 9 صبح سرکار می‌روند و بعد از 9 شب برمی‌گردند. بیشتر آنها تا 12 ساعت سر کار می‌مانند. کار کردن برای 12 ساعت ضروری نیست؛ یک تفاوت اساسی وجود دارد. کارمندان هندی در سر کار ساعات طولانی برای ناهار، صرف چای، و این قبیل کارها صرف می‌کنند. واقعیت این است که به‌دلیل اینکه بیشتر مهندسان نرم‌افزار جوان و مجرد هستند، بیشتر تمایل دارند که سر کار بمانند. اما وقتی زندگی و رفاه افراد بهتر می‌شود و شما رئیس یا مدیری در شرکت می‌شوید، ممکن است اندکی زودتر به خانه برگردید. مردم تا دیر وقت کار می‌کنند، گاهی حتی آخر هفته هم کار می‌کنند. متاسفانه کار کردن به عنوان امری در زندگی دیده می‌شود که در تلاش برای کامیابی، ترفیع و چیزی شبیه اینها است.

این موضوع مشکلی ندارد. این مساله کاملا به فرهنگ بستگی دارد و خود را با محیط پیرامون منطبق می‌کند. ضرب‌الاجل‌ها مهم هستند اما مردم تمایل دارند تا با رئیس‌شان در این زمینه مذاکره کنند، سر وقت حاضر شدن مهم است اما به شدت دنبال نمی‌شود. اینها تنها تفاوت‌ هستند و به‌طور مداوم در حال تغییرند.
با یک ضرب و تقسیم ریاضی درمی‌یابیم که اگر شما جوان هستید و در هندوستان زندگی می‌کنید و در بخش فناوری اطلاعات مشغول هستید، یک سوم شبانه‌روز (8 ساعت) از زندگی شما صرف کار کردن می‌شود. به اضافه 4 ساعت بیشتری که در محل کار گذرانده‌اید. پس زندگی شما 50 درصد بیش از آنچه در ایالات متحده صرف کار می‌کنید، به‌کار پیوند خواهد خورد. گرچه، شرق در حال انطباق دادن خود با غرب است و سعی می‌کند از خیلی لحاظ خود را با غرب وفق دهد اما هنوز تفاوت‌ها باقی است. مگر اینکه در نقش مدیریتی بالایی باشید و بتوانید ساعات انعطاف‌پذیری کار کنید آنگاه هندوستان یک انتخاب سوال‌انگیز در این زمینه است.

سعی کنید منطقی در مورد آن فکر کنید؛ بنابراین بیشتر زمان مولدتان در سال‌های بهره‌ور زندگیتان (23-22 یا بیشتر) سر کار یا در حال انجام کار می‌گذرد. اگر این سال‌ها را در آمریکا زندگی کنید، شاید بتوانید در کارتان خلاق‌تر بوده و در زندگی تفریح هم داشته باشید. مگر اینکه ساعات انعطاف‌پذیر داشته باشید و گزینه‌ای برای کار کردن تنها برای 8 ساعت در روز داشته باشید، از چشم‌انداز بهره‌وری، رفتن به هندوستان برای کار گزینه‌ جالبی نخواهد بود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3600

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد