درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 03:51   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2101صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 24 آذر 1391 - 22:24
روابط عمومی عدالت محور
قاسم محمدی مشاور عالی و مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد و امور دارائی - اینکه احسان در کنار عدل قرار گرفته است موضوعی اتفاقی نیست. عدالت نیازمند روح لطیف و مهرورز است و مهرورزی در زمره بارزترین صفات یک کارگزار روابط عمومی مسلمان است.
  

اعتبار و والایی هر مکتب و ایدئولوژی، ارتباط مستقیمی با اصول بنیادین آن دارد که نمایانگر غایت نهایی و روح کلی حاکم بر آن ایدئولوژی است.

یکی از اصول محوری دین اسلام، عدل است. عدالتی جهان شمول که حتی دایره دربرگیری آن تا جهان آخرت نیز گسترده است. تداوم نتایج  اعمال و آثار رفتارهای آدمیان حتی تا پس از هجرت روح از جسم خاکی از یک سو و بازگشت افعال بندگان خدا به خود آن ها از سوی دیگر، در کنار قایل بودن به صفت عادل به عنوان یکی از صفات باری تعالی منجر به آن شده است تا دین اسلام عدالت محورترین ادیان الهی باشد چرا که اعتقاد به آن است که از پروردگاری عادل، آفرینش هستی سراسر مبتنی بر عدل و عدالت شکوفا شده است. در آیینی که پیروان آن را مسلمان می خوانیم و در کلام خدا که در قرآن عزیز نهاده شده و در دسترس بشر امروزی قرار دارد، در رفتار و سلوک خاندان عصمت و طهارت (س) و ذخایر بی شمار احادیث و روایات، نکات برجسته و بارزی هست که سیراب می کند روح هر تشنه حق و عدالتی را. آن جا که پیامبر اسلام (ص) عدالت را با نگریستن یکسان بر حلقه یاران فریاد می زند، آن جا که علی (ع) جانشین بر حق او، عدالت را در گداختن آهن و با یادآور شدن آتش دوزخ گوشزد می کند. سرچشمه زلال دین اسلام برای خلق الگوهایی با مولفه عدالت در جوششی تمام ناشدنی است که یاری گر روح جستجوگر انسان های وارسته ای است که در هر جغرافیایی از فکر و اندیشه و در هر پست و مقام و جایگاهی که باشند می توانند به فراخور حرفه و موقعیت اجتماعی خود به تحقیق و تدبیر بپردازند و به کشف حقایق افزون تر نایل آیند.

توسعه حقیقی و اصیل انسان و اجتماعی بدون عدالت معنای درستی به خود نخواهد گرفت. از نظر قرآن کریم احسان در کنار عدالت ضروری است آن جا که در این کتاب آسمانی می خوانیم ان ا... یامرکم بالعدل و الاحسان.

اینکه احسان در کنار عدل قرار گرفته است موضوعی اتفاقی نیست. عدالت نیازمند روح لطیف و مهرورز است و مهرورزی در زمره بارزترین صفات یک کارگزار روابط عمومی مسلمان است که در مواجهه با آحاد مردم جامعه خواه در درون سازمان و یا بیرون از سازمان باید مروج منشور اخلاقی مبتنی بر عدالت محوری باشد. کارگزار روابط عمومی مسلمان می داند که اجرای عدالت نیازمند دانایی است. تحمل عدالت نیازمند وجود کسانی است که در عین حال اهل احسان و چشم پوشی باشند. از دیگر سو عدالت یعنی عبور از خود که مشکل ترین مراحل تکامل عقلی و عقیدتی است و به دیگر معنا یعنی نادیده گرفتن حب ذاتی، امری که در ذات انسان وجود دارد. از آن جا که اصول و فلسفه روابط عمومی ایجاد رضایت و تفاهم در میان مردم است و در حقیقت در خدمت انسان است بنابراین با تمسک به مبانی نظری و الگوهای عملی بسیاری که در مکتب انسان ساز اسلام وجود دارد و با مسلح شدن به زیور خوبی هایی که پروردگار عادل به بندگان خود ارزانی داشته است، بایسته است به عنوان مروجان و مبلغان آیین پاک اسلام محمدی (ص) باشند آن هم از طریق ابزارها و فنون و تکنیک هایی که در اختیار دارند. امروز به مدد رشد فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی به ویژه در حوزه تولید محتوا می توانند منشاء اثرات و برکات زیادی باشند. نهادینه ساختن مفهوم آسمانی عدالت محوری در حوزه تخصصی روابط عمومی دشوار نخواهد بود اگر باور به این داشته باشیم که عدالت قوام بخش آفرینش است و ما نیز در ارتباط با مردم، رسانه ها، کارکنان در توزیع اطلاعات و سایر وظایف و رسالت هایی که داریم از مسیر حق و عدالت عدول نکرده و با جستار عمیق تر در اقیانوس بیکران معارف اسلامی به عنوان یک کارگزار مسلمان روابط عمومی در صحنه خدمت به انسان، تجلی دهنده الگوی جهانی با روابط عمومی اسلامی باشیم.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد