درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 23:28   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20146صفحه نخست » روابط عمومی ورزشدوشنبه، 16 آذر 1394 - 04:36
فوتبال و فروش
نویسنده: سیسیلیا موهلال - فوتبال یک بازی زیباست، تا برندهای تجاری در محیط‌های دیجیتالی هستند، چه کسی با محصولاتشان ارتباط پیدا می‌کند، درحالی‌که هنوز هم در حال مزاح هستند. زمانی که آن را به فروش و بازاریابی وارد می‌کند، زبانی وجود دارد که هر برندی از این طریق محصولاتشان را تزریق می‌کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هنگام تماشای جام کنفدراسیون‌های CAF میان اورلاندو پیراتز (Orlando Pirates) و تونیسیا (CAF)، من نتوانستم کمکی کنم اما به یک جفت (( استراتژی رابطه فروش و بازاریابی)) از سوی بازیکنان توجه کردم. با توجه به تعریف ویکی‌پدیا (( بازاریابی و فروش کاملاً متفاوت‌اند، اما هدف مشترکی دارند))، و یک مسئله اساسی میان فوتبال من و قضیه فروش وجود دارد.

فوتبال و فروش
اینجا جایی است که ما می‌بینیم تمامی بازیکنان در صف هستند، و طرفداران در جستجوی دیدن بازیکنان موردعلاقه‌شان در تیم هستند که پیش از تعویض در زمین‌بازی خواهد کرد، و درحالی‌که سایر طرفداران احساس می‌کنند این بازیکن باید روی نیمکت باشد و یکی دیگر که روی نیمکت است ترجیحاً باید به داخل زمین برود. اینجا جایی است که‌ برندهای تجاری تمام نیروی خود را صرف نفوذ فشاری برای محصولات - به بازار- می‌کنند و جامعه مرتبط از منظری می نگرد که کدام‌یک را "حمایت" کند یا بپسندد و در پی آن باشد! و در آن، در حمایت از محصولات ما شاهد کاندید شدن یا نائل آمدن آن‌ها خواهیم شد.


ضد حمله رقبا
اینجا، جایی است که در فوتبال، بازیکنان مهارت‌های خود را در واکنش به حملات حریف به نمایش می گذارند و طرفداران آن‌ها را تشویق می‌کنند چراکه تیم موردعلاقه‌شان صاحب توپ است. به‌عبارت‌دیگر، انتظار برای انجام حرکتی از سوی حریف درحالی‌که شما برای پاسخ نقشه کشیده‌اید، و قبل از آنکه پیام را تحویل دهد شما آن را در کمال تعجب دیگران پاسخ می‌دهید. اینجا همان‌جایی است که ما دیدگاه برندهای تجاری را می‌بینیم چنانچه آن‌ها رقبای خویش را در گفتگوهایشان به سخره می‌گیرند تا به طرفدارانشان نشان دهند چه کسی بازیکن واقعی بازی است، درحالی‌که همان زمان محصولاتشان را بازاریابی می‌کنند.


گل‌ها (اهداف)
همه ما عاشق گل فوتبال (هدف) هستیم. استراتژی پیروزی به دست می‌آید، زمانی که ما پیروز می‌شویم، زمانی که ما می‌بازیم، زمانی که ناامید می‌شویم حتی زمانی که تمام داشته‌هایمان را از دست می‌دهیم. فوتبال یک بازی زیباست، تا برندهای تجاری در محیط‌های دیجیتالی هستند، چه کسی با محصولاتشان ارتباط پیدا می‌کند، درحالی‌که هنوز هم در حال مزاح هستند. زمانی که آن را به فروش و بازاریابی وارد می‌کند، زبانی وجود دارد که هر برندی از این طریق محصولاتشان را تزریق می‌کنند.

 

برخی از برندهای تجاری در محصولات و نمایش مشابهی رقابت دارند، اما زبان و لحن شان بیشتر در محتوا است. درصورتی‌که به گل (هدف) نرسند، نیمه دوم هست و زمانی که به رقبا نگاه کرد و دید که چگونه آن‌ها بازی‌شان را بازی می‌کنند و در محتوا تفاوت ایجاد می‌نمایند ولی مورد تشویق بیشتر مخاطبان قرار می‌گیرند.

 

برخی از طرفداران به حمله بازیکنان(برندها) نگاه می‌کنند و نیز به دلیل تلاش بسیار زیاد یا موردپسند واقع نشدن به دلیل آخرین تجربه‌شان، و برخی از طرفداران آن‌ها را به گفتگو می‌آورند تا ببینند آن‌ها می‌توانند از مزیت تزریق مجدد محصولات شان بهره‌مند شوند. سایر طرفداران به اینکه چرا به خدمات سایر برندها علاقه‌مند نیستند واکنش نشان می‌دهند، آن‌ها را به گفتگو می آورند تا ببینند که برندها می‌توانند آن‌ها را متقاعد کنند، محصولاتشان بهتر است. اما این بدین معناست که فروش آخرین مرحله بازاریابی است، درحالی‌که قیمت‌گذاری، ترویج، محل و مراحل تولید به خط مقدم آمده است، یا نقطه شروع در تزریق محصولات شما کلامی می‌باشد(محتوا و متن)، بدون اینکه فروش سخت باشد؟

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد