درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 18:24   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20135صفحه نخست » یکشنبه، 15 آذر 1394 - 16:05
چرا بازاریابی و تبلیغات بی‌اثر می‌ماند
در کشور ما به دلیل رقابتی نبودن صنعت و دولتی بودن اکثر بنگاه‌های اقتصادی، علم بازاریابی و تبلیغات مسیر رشد بسیار آرامی داشته و باعث شده که شرکت‌ها تبلیغات را تنها در فروش اولیه ببینند.
  

چرا بازاریابی و تبلیغات بی‌اثر می‌ماند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در کشور ما به دلیل رقابتی نبودن صنعت و دولتی بودن اکثر بنگاه‌های اقتصادی، علم بازاریابی و تبلیغات مسیر رشد بسیار آرامی داشته و باعث شده که شرکت‌ها تبلیغات را تنها در فروش اولیه ببینند. بنگاه‌های اقتصادی به تبلیغات نه به عنوان یک علم بلکه بیشتر به عنوان یک هنر می‌نگرند. به دلیل آشنایی با گرافیک اقدام به تهیه موارد تبلیغاتی می‌کنند و فقط روی جنبه هنری آن تمرکز دارند. اهرم‌های جذب مشتری بیشتر کانون‌ها، فقط قیمت و زیبایی کار است ولی طراحی یک بروشور فروش ساده، با نوشتن آن خیلی فرق دارد.

در چنین مواقعی دست‌اندرکاران تبلیغات، عمل خود را اینگونه توجیه می‌کنند که زیبایی موجب ماندگاری نام در ذهن فرد شده و همین ماندگاری او را به سمت خرید کالا سوق می‌دهد، اما این تمام ماجرا نیست. در این شرایط خبر خوشحال‌کننده این است که با آغاز روند خصوصی‌سازی در کشور، در آینده نزدیک نیاز به این علم بیشتر احساس خواهد شد. در این میان به هدف اصلی تبلیغات باید توجه شود، تبلیغات تنها یک هدف دارد و آن فروش کالای بیشتر، با قیمت بیشتر و به تعداد بیشتری از افراد است.

شناسایی و تعیین مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده یک هدف تبلیغاتی اثربخش، از رسالت‌های مهم یک بازاریاب موفق در زمینه تبلیغات است. در این روش موفقیت یا شکست تبلیغات در گرو میزان کارایی فرآیند ارتباطات در آن و نیز انتقال اطلاعات مناسب به مخاطبان هدف، در زمان مناسب و با هزینه مناسب است.موضوع قابل توجه دیگر در این میان این است که هدف تبلیغاتی شامل وظیفه‌ای ارتباطی است که مشخص و قابل اندازه‌گیری باشد.

با توجه به این موضع که تبلیغات و ترویج به عنوان یکی از ارکان آمیخته بازاریابی نقش بسزایی در سیاست‌ها و راهبردهای بازاریابی سازمان‌ها دارد و نقشی حیاتی در موضوعاتی نظیر ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات جدید، اصلاح و تغییر ذهنیت مشتریان و مخاطبان نسبت به برند سازمان ایفا می‌کند.بنابراین آسیب‌شناسی و درمان این بخش، برای سازمان‌ها بسیار حیاتی است. پس در ادامه به راه حل‌هایی عملی برای گذر از این مسئله مهم در سازمان‌ها اشاره می‌کنیم.

در زمان بروز این مشکل به سازمان‌ها پیشنهاد می‌شود که مشتری خود را بشناسید و علایق او را دریابید، کالای خود را بشناسید و مزایای آن را کشف کنید، مشتری را به مزیت مورد علاقه‌اش برسانید. چون نمی‌توانید برای هر مشتری به‌طور جداگانه تبلیغی تهیه کنید، تبلیغات خود را برای مشتری‌هایی تهیه کنید که بخش اعظم خریداران شما را تشکیل می‌دهند. آنها استحقاق این را دارند که مزیت مورد نظرشان به عنوان مزیت اصلی کالا در نظر گرفته شود.

مهم‌تر اینکه، موارد گفته شده شما را به داشتن یک تبلیغ مؤثر نزدیک می‌کند، ولی نمی‌رساند. نوشتن تبلیغ مناسب، نیازمند توانایی و معلومات است، به همین دلیل هر کس نمی‌تواند به خوبی از عهده آن برآید.این کار را به افراد آگاه بسپارید. کانون‌های تبلیغاتی برگزیده‌ای هستند که می‌توانند این کار را به درستی انجام دهند. افرادی هم هستند که به‌صورت آزاد کار می‌کنند و به واسطه تخصصی که دارند شاید بتوانند این‌کار را بهتر از کانون‌ها برای شما انجام دهند. هر چند این افراد بسیار کم و نایابند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد