شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در ماه ژوئیه، شرکت تککرانچ (Techcrunch) در پستی به بحث و گفتگو در این باره پرداخت که اطلاعیه مطبوعاتی مرده است و اکنون فقط برای خوشایند مشتری طراحیریزی میشود.
اگر فعالان روابط عمومی به تولیداطلاعیه رسانه ای می پردازند تا صرفاً به خشنود سازی مشتریان بپردازند، حتماً در این کار ناموفق خواهند بود.
اطلاعیه های مطبوعاتی نمردهاند. اطلاعیه هایی که به شکلی صحیح تولید و مورد استفاده قرار میگیرند، میتوانند در یک فرمت دقیق، اطلاعاتی مفید و مرتبط را ارائه نمایند، و مطمئناً در نتیجه این کار میتوانند خود را به رسانه بفروشند.
روابط عمومی اتکای کمی بر مشاوره صحیح دارد. مشتریان ما فقط برای این که ادارات رسانهای باشیم به ما پول نمیدهند. ما چیزی بیش از مرکز تماس مجلل و شیک هستیم.
ارسال یک اطلاعیه مطبوعاتی بی روح و نامرتبط به یک لیست رسانهای بلند بالا، فارغ از تعداد دفعات استفاده این مطلب از دو کلمه «هنجارشکن» و «ابداعی»، به هیچ کس کمکی نخواهد کرد.
این رویکرد احتمالاً سبب بیگانگی میشود تا اینکه روابط مثبت ایجاد و تقویت نماید. روابط عمومی خوب باید به صورت مستقیم با مشتریان کار کند تا از این طریق مطالب جذاب، هوشمندانه و جالب را تهیه و تدوین نماید.
با مشتریان خود صادق باشید- اگر مطلبی موفق نمی شود و مفید نیست، حقیقت را به آنها بگویید.
تهیه دو مطلب با دو زاویه و موضوع متفاوت میتواند یک زمینه واقعاً خوب باشد: یک مطلب برای سایت مشتریان، و مطلب جالب و مرتبط دیگر برای رسانهها.
مهارت روابط عمومی خوب یعنی جذاب و مرتبط ساختن یک مطلب درست با استفاده از پیامهای کلیدی مشتریان.
خلاقیت یک کلید است، به ویژه وقتی که انتشارات بر اخبار شرکت اتکایی کمتر و بر تحلیل و ویژگیها اتکای بیشتری دارد.
پارامترهای روابط عمومی تغییر کردهاند، اما فاصله زیادی تا مرگ اطلاعیه مطبوعاتی باقی مانده است.
مطلب خوب وجود دارد، اما باید آنها را ابتدا پیدا کرده و پیش از ارسال به مخاطبین صحیح در زمان مناسب، مطرح و ابلاغ شوند.
عدم موفقیت در زمینه خلاقیت، نادیده گرفتن جنبش صنعتی و خواستههای ژورنالیستی و چاپ یک مطلب پیرامون بروزرسانی محصول در زمانی نادرست میتواند یک اقدام و مسیر خطرناک باشد.
مشتریان ما بر خلاقیت اتکا دارند. ما مشاور هستیم، نه فقط سازمانهای مطبوعاتی.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|