شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : خلاقيت صادقانه: آينده روابط عمومي خوب
سه شنبه، 12 آبان 1394 - 09:29 کد خبر:19353
پارامترهاي روابط عمومي تغيير كرده‌اند، اما فاصله زيادي تا مرگ مطلب مطبوعاتي باقي مانده است. مطلب خوب وجود دارد، اما بايد آنها را ابتدا پيدا كرده و پيش از ارسال به مخاطبين صحيح در زمان مناسب، مطرح و ابلاغ شوند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در ماه ژوئيه، شركت تك‌كرانچ (Techcrunch) در پستي به بحث و گفتگو در اين باره پرداخت كه اطلاعيه مطبوعاتي مرده است و اكنون فقط براي خوشايند مشتري طراحي‌ريزي مي‌شود.

اگر فعالان روابط عمومي به توليداطلاعيه رسانه اي مي پردازند تا صرفاً به خشنود سازي مشتريان بپردازند، حتماً در اين كار ناموفق خواهند بود.

اطلاعيه هاي مطبوعاتي نمرده‌اند. اطلاعيه هايي كه به شكلي صحيح توليد و مورد استفاده قرار مي‌گيرند، مي‌توانند در يك فرمت دقيق، اطلاعاتي مفيد و مرتبط را ارائه نمايند، و مطمئناً در نتيجه‌ اين كار مي‌توانند خود را به رسانه بفروشند.

روابط عمومي اتكاي كمي بر مشاوره صحيح دارد. مشتريان ما فقط براي اين كه ادارات رسانه‌اي باشيم به ما پول نمي‌دهند. ما چيزي بيش از مركز تماس مجلل و شيك هستيم.

ارسال يك اطلاعيه مطبوعاتي بي روح و نامرتبط به يك ليست رسانه‌اي بلند بالا، فارغ از تعداد دفعات استفاده اين مطلب از دو كلمه «هنجارشكن» و «ابداعي»، به هيچ كس كمكي نخواهد كرد.

اين رويكرد احتمالاً سبب بيگانگي مي‌شود تا اينكه روابط مثبت ايجاد و تقويت نمايد. روابط عمومي خوب بايد به صورت مستقيم با مشتريان كار كند تا از اين طريق مطالب جذاب، هوشمندانه و جالب را تهيه و تدوين نمايد.

 


با مشتريان خود صادق باشيد- اگر مطلبي موفق نمي شود و مفيد نيست، حقيقت را به آنها بگوييد.
تهيه دو مطلب با دو زاويه و موضوع متفاوت مي‌تواند يك زمينه واقعاً خوب باشد: يك مطلب براي سايت مشتريان، و مطلب جالب و مرتبط ديگر براي رسانه‌ها.

مهارت
روابط عمومي خوب يعني جذاب و مرتبط ساختن يك مطلب درست با استفاده از پيام‌هاي كليدي مشتريان.

خلاقيت يك كليد است، به ويژه وقتي كه انتشارات بر اخبار شركت اتكايي كمتر و بر تحليل و ويژگي‌ها اتكاي بيشتري دارد.

پارامترهاي روابط عمومي تغيير كرده‌اند، اما فاصله زيادي تا مرگ اطلاعيه مطبوعاتي باقي مانده است.


مطلب خوب وجود دارد، اما بايد آنها را ابتدا پيدا كرده و پيش از ارسال به مخاطبين صحيح در زمان مناسب، مطرح و ابلاغ شوند.

عدم موفقيت در زمينه خلاقيت، ناديده گرفتن جنبش صنعتي و خواسته‌هاي ژورناليستي و چاپ يك مطلب پيرامون بروزرساني محصول در زماني نادرست مي‌تواند يك اقدام و مسير خطرناك باشد.

مشتريان ما بر خلاقيت اتكا دارند. ما مشاور هستيم، نه فقط سازمان‌هاي مطبوعاتي.

منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)