شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیایید تمامی راههایی را بررسی کنیم که از طریق آنها محتوا به شما کمک میکند تا بازدیدکنندگان آنلاین را هدایت و به مشتری تبدیل نمایید.
1. صفحات ورودی تاثیرگذار
شرکتها و موسساتی که نسبت به محصولات خود اشتیاق و تعصب بالایی دارند، را میتوان از صفحات ورودی سایتهایشان شناخت.
مثلاً اپل را در نظر بگیرید. وقتی که مشتری احتمالی در سایت اپل جستجو میکند، به دنیایی از تصاویر با کیفیت و عالی، به همراه عباراتی درشت و ترغیب کننده مواجه میشود که ویژگیها/قابلیتهای محصولات و تمامی جزییات مربوط به محصولات معرفی شده را برجسته میسازند، جزییاتی که توضیح میدهند چرا محصولی بسیار خوب بوده و چرا باید این محصول را خریداری نمود.
اگر شرکت شما فقط چند محصول برگزیده را میفروشد، الگو و مدل اپل برایتان بسیار مناسب است. یک اصطلاح رایج وجود دارد که میگوید «تصویر اول همان تصویری است که تا آخر به خاطر میماند».
2 . محتوای تولید شده توسط کاربر
ایجاد امکان ارائه نظرات در فروشگاه تجارت الکترونیک برای کاربران به شما کمک میکند تا به طرق مختلف به افزایش فروش خود بپردازید. نخست، این کار به شما کمک میکند تا مشتریان را از طریق نتایج جستجوی اینترنتی به سایت خود بیاورید. مثلاً عبارت بهترین خرید، گزینه سایتهای آمازون و حتی اینسیگنیا را در میان نتایج جستجو در اولویت قرار میدهد، امری که به نظرات کاربران بستگی دارد. این کار همچنین کمک میکند تا آیتمهای محبوب در فروشگاه آنلاین در اولویت قرار بگیرند.
اگر که از تنوعی از محصولات روی فروشگاه اینترنتی برخوردار هستید، نباید نسبت به نظرات و بازخوردهای منفی درباره برخی از محصولات نگران باشید. در حقیقت، نظرات منفی درباره یک آیتم ارزان قیمت میتواند به فروش بیشتر کالایی گرانتر منجر شود که درباره آن کاربران نظراتی مثبت دادهاند.
اغلب سکوهای اصلی نرم افزاری سبد خرید، به ارائه اپلیکیشنهای شخص ثالث، افزونهها و پلاگینهایی میپردازند که صفحات پایا و غیرفعال فروش الکترونیکی را به صفحاتی تبدیل میکنند که به صورت پیاپی با نظرات کاربران به روزرسانی میشوند. با بررسی سکوی فروش خود اطمینان حاصل نمایید که کدام روش یکپارچهسازی و ادغام به بهترین شکل در راستای جذب و خدمت به مشتریان موفق واقع خواهد شد.
3 . سفارشیسازی
یکی از بهترین راههای افزایش فروش در زمانی که شخصی به حساب کاربری خود وارد شده است، گزینه سفارشیسازی میباشد. آمازون بر اساس آخرین آیتمهای خریداری یا جستجو شده توسط شما، یا آیتمهای قرار گرفته در لیست مواردی که شما خواهان آنها هستید، امری خطیر را در تبدیل صفحه خانگی شما به صفحه فهرست آیتمهای توصیه شده انجام میدهد.
این راه، در زمانی که شخصی از فروشگاه تجارت الکترونیک شما بازدید میکند، سبب میشود که فرد با محصولاتی مواجه شود که بیشترین احتمال برای خرید آنها وجود دارد. این کار با توجه به نرم افزار سبد خرید فروشگاه شما، نیازمند ایجاد تغییراتی از سوی شما میباشد، اما اگر از طریق راه حل ساده یادآوری مواردی که افراد خواهان آنها هستند بتوانید فروشتان را افزایش دهید، این کار ارزشش را دارد.
4 . ایمیلهای ترک سب خرید
بسیاری از خردهفروشان میگویند که مطلب فوق در قالب سایت شان امکانپذیر نیست و انجام نمیشود. تکنیک بازاریابیای که بالاترین میزان بازگشت سرمایه را به ارمغان میآورد به صورت خودکار از ایمیلهای ترک سبد خرید آغاز میشود. نخست، این کار به مشتریان احتمالی، تصویری از محصولی را میدهد که آنها در سبد خرید رها کردهاند. دوم، این کار به مشتریان احتمالی این امکان را میدهد تا بدانند که آنها میتوانند محصولات مورد نظر خود را فوراً ارسال شده بدانند. سوم، این کار با سایر بخشهای اصلی در فروشگاه تجارت الکترونیک مرتبط میباشد، بنابراین، اگر مشتری احتمالی دیگر خواهان محصولی که اول انتخاب کرده است نباشد، شاید خواهان یک آیتم دیگر بشود.
(بر اساس نرم افزار سبد خرید خود ) این کار را میتوانید از طریق تشویق مشتریان به ایجاد یک حساب کاربری روی سایت فروشگاه تجارت الکترونیک شما و یا ترغیب آنها در زمان بازدید از سایت شما برای ورود به حساب کاربری انجام دهید. سکوهایی نظیر شاپیفای (Shopify) راه حلهای متعددی را برای جلوگیری از ترک سبد خرید یا پیگیری مجدد سبد خرید ارائه مینمایند. از طریق بررسی گزینههایی که برای نرم افزار سبد خرید در اختیار دارید اطمینان حاصل نمایید که این استراتژی را درک کرده و به خوبی شناختهاید.
5 . هدف گذاری مجدد & بازاریابی مجدد
تجارتها ساختار آگهی را مورد استفاده قرار میدهند تا از این طریق مشتریان را به سایت خود هدایت نمایند. مثلاً استیپلز (Staples) یک آگهی هدف گذاری مجدد روی فیسبوک دارد که میگوید اگر شما یک محصول خاص را روی سایت استیپلز مورد بررسی قرار دادهاید، این محصول در آگهیهای نوار جانبی مورد حمایت روی سایت فیسبوک به نمایش در خواهد آمد.
مزیت این سبک از تبلیغات این است که هر گونه تجارتی، چه کوچک و چه بزرگ قادر به انجام آن است. هر چه بیشتر به مشتری پیرامون کالایی یادآوری کنید که در سایت شما به جستجوی آن پرداخته است، احتمال بازگشت او برای خرید محصول افزایش مییابد. هدف گذاری مجدد دومین میزان بازگشت سرمایه را پس از استراتژی ایمیلهای ترک سبد خرید حاصل میآورد.
همچنین توجه داشته باشید که هدف گذاری مجدد فقط مختص فیسبوک نمیباشد. همچنین تمامی سایتهایی که از آگهیهای گوگل، با استفاده از بازاریابی مجدد روی صفحه Google Adwords بهره میبرند را به خوبی بشناسید و استراتژیهای آنها را درک کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
گروه ترجمه شارا
|