درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 آذر 1396 - 12:31   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی

  عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب دو

واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان

  واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش روابط عمومی و تبلیغات
  آدم های سمی، روابط سمی
  آشنایی با راهنمای ارتباطی روابط عمومی های کشور
  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر
  ت‌فلیکس
  تجهیز کلیه ایستگاه های متروی <تی تی سی> به سیستم شبکه سلولار
  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد
  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»
  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها
  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18639صفحه نخست » انجمن های روابط عمومیسه شنبه، 24 شهریور 1394 - 09:05
منشور اخلاقی انجمن روابط عمومی کانادا
انجمن روابط عمومی کانادا یکی از نهادهای معتبر روابط عمومی در کانادا است که همانند بیشتر انجمن های روابط عمومی در سراسر جهان برای رعایت اخلاق حرفه ای اقدام به نگارش کدهای اخلاقی یا همان منشور اخلاقی کرده است. در این منشور که از 9 کد تشکیل شده، بنیان های اخلاقی این انجمن معرفی شده اند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مترجم: عادل میرشاهی - انجمن روابط عمومی کانادا یکی از نهادهای معتبر روابط عمومی در کانادا است که همانند بیشتر انجمن های روابط عمومی در سراسر جهان برای رعایت اخلاق حرفه ای اقدام به نگارش کدهای اخلاقی یا همان منشور اخلاقی کرده است. در این منشور که از 9 کد تشکیل شده، بنیان های اخلاقی این انجمن معرفی شده اند.

کاربران انجمن روابط عمومی کانادا  متعهد به حفظ روحیه و آرمان هایی هستند که در ذیل به عنوان اصول رفتاری مورد توجه قرار گرفته اند.


منشور استانداردهای حرفه ای
1.      یک عضو باید فعالیت های روابط عمومی اش را بر مبنای بالاترین استانداردهای حرفه ای انجام دهد. اعضا باید زندگی حرفه ای خودشان را به شیوه ای که با منافع عمومی و عزت افراد در تضاد نباشد هماهنگ کنند به گونه ای که فعالیت هایشان در راستای احترام حقوق بشر در قانون اساسی کانادا، منشور حقوق و آزادی های موجود باشد.


2.      عضو بایستی به طور منصفانه و صادقانه با رسانه های ارتباطی و عموم تعامل کند. اعضا نباید پیشنهاد هیچ فعالیتی را که به اثرگذاری نادرست بر ارتباطات رسانه ای، سازمان های دولتی و یا روندهای قانونی اثر می گذارد، بدهند. اثرگذاری نادرست ممکن است از طریق اهدای هدایا، امتیازات یا مزایایی برای تصمیمات موثر صورت گیرد.


3.      عضو باید بر مبنای بالاترین سطح استانداردهای صداقت، دقت، امانت داری و حقیقت گویی عمل کند و نباید به طور آگاهانه اطلاعاتی را منتشر کند که گمراه کننده و نادرست هستند. اعضا نباید ادعاهای عجیب و مقایسه های غیر منصفانه ای انجام دهند، نباید فرض را بر اعتبار ایده هایشان بگیرند و کلماتی را بر زبان برانند که از آن خودشان نیست. اعضا نباید در رفتار حرفه ای یا شخصی تعاملی انجام دهند که به بی اعتباری خودشان، انجمن یا حرفه روابط عمومی ختم شود.


4.      عضو باید منصفانه با کارفرمایان/ مشتریان گذشته و حال خود تعامل کند، به امور کارگزاران و اعضای حرفه های دیگر رسیدگی کند. اعضا نباید به طور عمد به دیگر فعالیت یا شهرت حرفه ای کارگزاران دیگر آسیب بزنند. اعضا باید منشور اخلاقی را درک کرده، به آن احترام بگذارند و بر اصول منشور سایر جرفه ها و آن اعضایی که ممکن است از زمانی تا زمانی با آنها کار کنند، پایدار بمانند.


5.      اعضا باید آماده ارائه نام های مشتریان یا مشتریان خودشان برای مفسران عمومی باشند و از همکاری با کسانی که از این سیاست تبعیت نمی کنند خودداری کنند. اعضا بایستی به افشای عمومی اسامی کارفرمایان و مشتریانشان برای مفسران عمومی اقدام کنند. اعضا باید از همکاری با اعضایی که ادعا می کنند نمایندگی خاصی را بر عهده دارند یا حرفه ای مستقل و جدا هستند و در واقع خدمات دیگری را ارائه می دهند و یا علایق نامعلوم دیگری را دنبال می کنند، اجتناب کنند.


6.       عضو باید از کارفرمایان/  مشتریان حال حاضر یا گذشته و آنهایی که احتمال دارد در آینده با آنها کار کند، محافظت نماید. اعضا نباید اطلاعات محرمانه را در خصوص کارفرمایان / مشتریان گذشته و حال را بدون کسب اجازه رسمی از آنها یا اجازه از دادگاه قانونی منتشر و افشا کنند.


7.      عضو نباید منافع متضادی را بدون اجازه از آنهایی که برایشان آن موضوع اهمیت دارد افشا کنند مگر پس از ارائه تمام حقایق موجود در مورد آن موضوع. اعضا نباید علایق حرفه ای شخصی یا سایر حرفه ها را که در تضاد با یک کارفرما / مشتری است بدون انتشار کامل آن برای همگان ارائه کند.


8.      عضو نباید نتایج ویژه ای را فراتر از ظرفیت هایی که در واقع می توان به آنها رسید، تضمین کند.


9.      اعضا نباید به طور شخصی هیچ مبلغ، هدیه یا نظایر آنها را برای خدمات حرفه ای از هر کسی به جز کارفرما / مشتری برای خدماتی که به طور خاص انجام می دهد، دریافت کند.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  برترین عکس های خبری سال 2017 در مجله آتلانتیک


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها


  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»


  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد