شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : منشور اخلاقي انجمن روابط عمومي كانادا
سه شنبه، 24 شهریور 1394 - 09:05 کد خبر:18639
انجمن روابط عمومي كانادا يكي از نهادهاي معتبر روابط عمومي در كانادا است كه همانند بيشتر انجمن هاي روابط عمومي در سراسر جهان براي رعايت اخلاق حرفه اي اقدام به نگارش كدهاي اخلاقي يا همان منشور اخلاقي كرده است. در اين منشور كه از 9 كد تشكيل شده، بنيان هاي اخلاقي اين انجمن معرفي شده اند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، مترجم: عادل ميرشاهي - انجمن روابط عمومي كانادا يكي از نهادهاي معتبر روابط عمومي در كانادا است كه همانند بيشتر انجمن هاي روابط عمومي در سراسر جهان براي رعايت اخلاق حرفه اي اقدام به نگارش كدهاي اخلاقي يا همان منشور اخلاقي كرده است. در اين منشور كه از 9 كد تشكيل شده، بنيان هاي اخلاقي اين انجمن معرفي شده اند.

كاربران انجمن روابط عمومي كانادا  متعهد به حفظ روحيه و آرمان هايي هستند كه در ذيل به عنوان اصول رفتاري مورد توجه قرار گرفته اند.


منشور استانداردهاي حرفه اي
1.      يك عضو بايد فعاليت هاي روابط عمومي اش را بر مبناي بالاترين استانداردهاي حرفه اي انجام دهد. اعضا بايد زندگي حرفه اي خودشان را به شيوه اي كه با منافع عمومي و عزت افراد در تضاد نباشد هماهنگ كنند به گونه اي كه فعاليت هايشان در راستاي احترام حقوق بشر در قانون اساسي كانادا، منشور حقوق و آزادي هاي موجود باشد.


2.      عضو بايستي به طور منصفانه و صادقانه با رسانه هاي ارتباطي و عموم تعامل كند. اعضا نبايد پيشنهاد هيچ فعاليتي را كه به اثرگذاري نادرست بر ارتباطات رسانه اي، سازمان هاي دولتي و يا روندهاي قانوني اثر مي گذارد، بدهند. اثرگذاري نادرست ممكن است از طريق اهداي هدايا، امتيازات يا مزايايي براي تصميمات موثر صورت گيرد.


3.      عضو بايد بر مبناي بالاترين سطح استانداردهاي صداقت، دقت، امانت داري و حقيقت گويي عمل كند و نبايد به طور آگاهانه اطلاعاتي را منتشر كند كه گمراه كننده و نادرست هستند. اعضا نبايد ادعاهاي عجيب و مقايسه هاي غير منصفانه اي انجام دهند، نبايد فرض را بر اعتبار ايده هايشان بگيرند و كلماتي را بر زبان برانند كه از آن خودشان نيست. اعضا نبايد در رفتار حرفه اي يا شخصي تعاملي انجام دهند كه به بي اعتباري خودشان، انجمن يا حرفه روابط عمومي ختم شود.


4.      عضو بايد منصفانه با كارفرمايان/ مشتريان گذشته و حال خود تعامل كند، به امور كارگزاران و اعضاي حرفه هاي ديگر رسيدگي كند. اعضا نبايد به طور عمد به ديگر فعاليت يا شهرت حرفه اي كارگزاران ديگر آسيب بزنند. اعضا بايد منشور اخلاقي را درك كرده، به آن احترام بگذارند و بر اصول منشور ساير جرفه ها و آن اعضايي كه ممكن است از زماني تا زماني با آنها كار كنند، پايدار بمانند.


5.      اعضا بايد آماده ارائه نام هاي مشتريان يا مشتريان خودشان براي مفسران عمومي باشند و از همكاري با كساني كه از اين سياست تبعيت نمي كنند خودداري كنند. اعضا بايستي به افشاي عمومي اسامي كارفرمايان و مشتريانشان براي مفسران عمومي اقدام كنند. اعضا بايد از همكاري با اعضايي كه ادعا مي كنند نمايندگي خاصي را بر عهده دارند يا حرفه اي مستقل و جدا هستند و در واقع خدمات ديگري را ارائه مي دهند و يا علايق نامعلوم ديگري را دنبال مي كنند، اجتناب كنند.


6.       عضو بايد از كارفرمايان/  مشتريان حال حاضر يا گذشته و آنهايي كه احتمال دارد در آينده با آنها كار كند، محافظت نمايد. اعضا نبايد اطلاعات محرمانه را در خصوص كارفرمايان / مشتريان گذشته و حال را بدون كسب اجازه رسمي از آنها يا اجازه از دادگاه قانوني منتشر و افشا كنند.


7.      عضو نبايد منافع متضادي را بدون اجازه از آنهايي كه برايشان آن موضوع اهميت دارد افشا كنند مگر پس از ارائه تمام حقايق موجود در مورد آن موضوع. اعضا نبايد علايق حرفه اي شخصي يا ساير حرفه ها را كه در تضاد با يك كارفرما / مشتري است بدون انتشار كامل آن براي همگان ارائه كند.


8.      عضو نبايد نتايج ويژه اي را فراتر از ظرفيت هايي كه در واقع مي توان به آنها رسيد، تضمين كند.


9.      اعضا نبايد به طور شخصي هيچ مبلغ، هديه يا نظاير آنها را براي خدمات حرفه اي از هر كسي به جز كارفرما / مشتري براي خدماتي كه به طور خاص انجام مي دهد، دريافت كند.
 

منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)