درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 13:57   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16129صفحه نخست » پنجشنبه، 28 اسفند 1393 - 21:45
آیین نامه روشنگری رسانه ای در دولت تدبیر و امید
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگرچه همه دولت ها تلاش داشته اند بخش های مربوط به روابط عمومی دستگاههای اجرایی، دارای سیستم و نیروی انسانی کارآمد و پویا باشد، اما عدم وجود مقررات و ضوابط نظام مند موجب شده است تا در برخی مواقع، عملکرد مدیران و مجموعه های مرتبط با روابط عمومی، به صورت سلیقه ای بررسی و سنجش شود.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگرچه همه دولت ها تلاش داشته اند بخش های مربوط به روابط عمومی دستگاههای اجرایی، دارای سیستم و نیروی انسانی کارآمد و پویا باشد، اما عدم وجود مقررات و ضوابط نظام مند موجب شده است تا در برخی مواقع، عملکرد مدیران و مجموعه های مرتبط با روابط عمومی، به صورت سلیقه ای بررسی و سنجش شود.

به همین خاطر، دولت یازدهم تاکنون چند بخشنامه و ابلاغیه مربوط به کارکردها و الزامات فعالیت روابط عمومی ها در دستگاههای اجرایی، تدوین و ابلاغ کرده است و «آیین نامه روشنگری رسانه ای دولت تدبیر و امید» با تصویب در شورای اطلاع رسانی دولت، از سوی علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت به تمام مدیران روابط عمومی وزارتخانه ها و سازمانهای مهم دولتی و نیز مسئولان روابط عمومی ناجا و رسانه ملی ابلاغ شده است.

بر اساس این ابلاغیه، تاکید شده است که دستگاههای مربوطه باید 4 سیاست مهم شامل:

 1- اولویت رسانه های داخلی برای جمع اوری اخبار دولت

 2- فراهم کردن تسهیلات لازم برای خبرنگاران در جریان دسترسی به اخبار دولت

 3- مواجهه سریع و دقیق با ابهامات و شایعات در مورد دولت و

 4- پاسخگویی به پرسش ها و انتقادات از طریق رسانه را عملیاتی کنند.

همچنین ارائه گزارش روزانه، منظم، دسته بندی شده و قابل استفاده پایش رسانه ای می بایست در اختیار مسئولان دستگاهها قرار گیرد تا بر اساس پیشنهاد مورد نظر، اقدام مطلوب به عمل آید. همچنین تاکید شده است که در مورد تکذیب اخبار نیز ترجیح اولیه، درج اخبار مورد نظر و تکذیب مطلب توسط همان رسانه منتشر کننده است.

طبق این ابلاغیه شورای اطلاع رسانی دولت، پاسخ های تهیه شده برای اطلاع رسانی در خصوص انتقادات و اتهامات به دولت نیز باید دارای 7 ویژگی شامل:

 اطلاعات کامل و کافی،

مستدل و مستند،

روشنگرانه و خالی از ابهام جدید،

بدون چالش و ایجاد سوء استفاده جدید،

بدون اتهام زنی و فرافکنی،

بدون کلی گویی و تطویل کلام و خالی از ادبیات تحکم آمیز و تحریک کننده باشد.

در پایان این بخشنامه نیز از مدیران روابط عمومی دستگاههای دولتی خواسته شده ضمن آنکه هرگونه اقدام دستگاههای اجرایی در موارد اختلافی پیش از تصمیم گیری شورای اطلاع رسانی دولت ممنوع خواهد بود، عملکرد خود در راستای این دستورالعمل را به صورت ماهانه به شورای اطلاع رسانی دولت ارسال کنند.

 

دانلود کامل بخشنامه


 

 

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد