درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 20:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15763صفحه نخست » دوشنبه، 27 بهمن 1393 - 08:27
روابط عمومی‌ها و ارتقای سطح آگاهی مخاطبان
نویسنده : منصور شهباز علیزاده* - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همه می‌دانند کارکردن برای کارکنان در یک دستگاه یا سازمان بدون همراهی و همگامی کارکنان به بار نخواهد نشست، همراه کردن کارکنان، جلب مشارکت و اعتماد آنان برای پیشرفت‌های مادی و معنوی سازمان از جمله وظایف و کارکردهای اساسی روابط عمومی است و بدون شک روابط عمومی به عنوان یک فن و هنر نقش بسزایی در برقراری و تسهیل ارتباط دو سویه بین مدیران سازمان و کارکنان دارد به طوری که امروزه کمتر سازمانی را می‌توان یافت که خود را بی‌نیاز از روابط عمومی بداند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همه می‌دانند کارکردن برای کارکنان در یک دستگاه یا سازمان بدون همراهی و همگامی کارکنان به بار نخواهد نشست، همراه کردن کارکنان، جلب مشارکت و اعتماد آنان برای پیشرفت‌های مادی و معنوی سازمان از جمله وظایف و کارکردهای اساسی روابط عمومی است و بدون شک روابط عمومی به عنوان یک فن و هنر نقش بسزایی در برقراری و تسهیل ارتباط دو سویه بین مدیران سازمان و کارکنان دارد به طوری که امروزه کمتر سازمانی را می‌توان یافت که خود را بی‌نیاز از روابط عمومی بداند.

باتوجه به این که ما در عصری زندگی می‌کنیم که به عصر ارتباطات و اطلاعات مشهور شده است و بدون اطلاع و آگاهی از رویدادهای مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی و بهبود سطح زندگی برای اقشار مختلف جامعه امکانپذیر نیست بر این اساس روابط عمومی به عنوان یکی از نهادهایی است که می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح آگاهی جامعه داشته باشد.

بدیهی است که امروزه روابط عمومی‌ها باید همگام با تحولات و پیشرفت‌های روز دنیا حرکت کنند تا از هیچ نو‌آوری و تکنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی دور نمانند.

روابط عمومی‌ها باید با ارایه گزارش اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها به مردم و رسانه‌ها زمینه‌های نشاط و امید را در جامعه افزایش دهند بنابراین روابط عمومی بخش حساس هر دستگاه یا سازمان تلقی می‌شود بنابراین هیچ سازمانی بدون توجه به رویکردهای علمی رشد و توسعه نیافته است و روابط عمومی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند لذا رویکرد علمی جایگزین مناسبی برای رویکرد سنتی روابط عمومی است که روش اجرای فعالیت‌ها از کمی به کیفی باید تغییر کند چرا که روابط عمومی مدون و برنامه‌ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است و می‌تواند به عنوان حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان در تسهیل امور و دستیابی به اهداف سازمان نقش مهمی ایفا کند و از وظایف اصلی روابط عمومی می‌توان به شناساندن درست سازمان به مردم در جهت دستیابی به اهداف سازمان و ارایه تصویر مناسب و مطلوب از جایگاه سازمان به مخاطبان آن در جهت کمک به رشد و ارتقای آن نام برد.

برقراری ارتباط سازمان‌ها با مردم و توجه به دیدگاه افراد جامعه ضروری به نظر می‌رسد تا آنجا که می‌توان گفت شرط بقا و دوام هر سازمان روابط پویا، عمیق و موثر با مراجعه‌‌کنندگان است با این وصف نقش روابط عمومی در برقراری ارتباط با توده‌های مردم و مدیریت افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست.

* کارشناس روابط عمومی

مردمسالاری
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد