شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «هیچ چیز بی ارتباط با صحنه نمایش نخواهد بود».
عمر ایساک، معاون مدیرعامل گروه رسانهای کاجیسو اصرار دارد که مدلهای رسانهای سنتی ناکارآمد هستند و در آینده تفکر تجاری جدیدی مورد نیاز خواهد بود.
«نگاه ما به کسب و کارمان متفاوت است. در سال جدید، در مدل تجاری و تفکر تجاری ما تغییرات واقعی بوجود خواهد آمد.
ایساک توضیح میدهد که تولید محتوا در آینده خلاقتر خواهد بود و نیازمند جمع گستردهای از استعدادها بوده و مجموعه محدودی از استعدادها برای این کار کافی نخواهد بود.
«مردم به صورت مداوم به تولید و اشتراک محتوا میپردازند که مقادیر زیادی از آن چرندیات است، اما با وجود این، حجم بالایی از محتوای مفید و شگفت انگیز نیز وجود دارد. برای تغییر محیط مان، باید بفهمیم که مشتریانمان به چه کاری مشغولند، و می خواهند در آینده چه کاری انجام بدهند».
مطابق پنداشت اوبر، ظرفیت پایای اضافه، این حقیقت است که من در شهری یکسان زندگی و کار میکنم و در عین حال ماشین هم دارم. این کار اسراف و امری بیهوده است. سرویس ذخیره ابری به این امر پاسخ میدهد، یعنی سرورهای بزرگی نصب و راه اندازی شدهاند. ما در جایگاه تجارت، این ظرفیت را خریدهایم، اما به شکلی مفید از آن استفاده نمیکنیم.
«ما این همه ساختمان بسیار بزرگ را میسازیم تا پرسنل خود را در آن جای دهیم-اما بسیاری از ما نیروهای اطلاعاتی هستیم و فناوریهای بسیاری برای برقراری ارتباط بین ما و سازمان وجود دارند. ما این امکان را داریم تا در خانه کار بیشتری را انجام دهیم. «اقتصاد اشتراکی» پیشروی این رویهها است. باید کارآییهایی را در جهان امروز ایجاد نماییم- ظرفیت پایای زیاد از حدی وجود دارد. تمامی این ظرفیت مشکلاتی را در فضای کاری ما ایجاد میکنند: هدررفت و آلودگی بسیار بیشتر.
انقطاع تجاری
ایساک که اخیراً یک دوره مدیریت پیشرفته رسانه و سرگرمی را در دانشکده اقتصاد ایاسایآی و دانشکده یوسیالای اندرسون به پایان رسانده است میگوید که میتواند ببیند که اقتصاد اشتراکی سرعت و شتاب بیشتری را به خود خواهد دید. او پیش از این به این مسئله پرداخته که آیا به خودروی دیگری در خانواده نیاز دارد یا خیر، چرا که محل سکونت و کار او در یک منطقه قرار دارند.
تمامی این مسئله پیرامون تاثیرگذاری و کارآمدی بدون هدررفت است و تکنولوژی عامل فعال ساز در اقتصادهای پیشرفته است، اقتصادهایی که در آن برای هرچیزی یک برنامه کاربری وجود دارد و فناوری پاسخگو، به مردم امکان ارتباط را برای غذای شب مشترک در اماکنی نظیر نیویورک را میدهد که در آن رستورانها بسیار گران هستند، یا این که از طریق خدماتی نظیر ایربیانبی منازل خود را در اختیار دیگران قرار دهند، سرویسی که فقط چند ماه از عمر آن بیشتر نمیگذرد، اما همانند اوبر در حال بدل شدن به یک پدیده جهانی است.
رویه انقطاع بر اکثر بخشهای تجاری تاثیرگذار است و ایساک میگوید که او درحال بررسی این است که چگونه تجارت او میتواند به این رویهها و سایر نوآوریها پاسخ داده و با آنها هماهنگ شود.
«واضحترین راه، که تمامی تجارتهای رسانهای به انجام آن مشغولاند، این است که تمامی مسائل مذکور در ویدئو، موسیقی و ..... است که بصورت ابری مورد تقاضا هستند. پیش از این با مشکلات ظرفیتی روبرو بودیم، اما دیگر نیازی نیست که روی سایت چیزی داشته باشیم. خدمات ابری بهترین راه برای تحویل است. نیازی نیست که خود ضبط کننده ویدئو باشید. در حال حاضر مردم در خودروهای خود به صورت آنلاین به موزیک گوش میدهند، این امر برای من برای نخستین بار در اسپانیا صورت گرفت که در آن جا پهنای باند ارزان و سریع است. رادیو باید برای این مسئله پاسخی داشته باشد.
«مشکل ما هنوز هم هزینه بالای پهنای باند است، اما وقتی مردم دیگر مشکل پهنای باند را نداشته باشند، بسیاری از ابزارها و دستگاه های کنونی دیگر اضافی و ناکارآمد خواهند بود. نسل کنونی تمایلی برای انباشت و ذخیره ندارد. تجارت به این مسئله چگونه پاسخ میدهد؟
ایساک میگوید که این تغییر توقفناپذیر است. ماشینهایی که سنگری برای شرکتهای رادیویی بودند اکنون تحت فشار هستند، حالا دیگر خدمات ابری در این ماشینها امکان دسترسی آنلاین به همه چیز، شامل موسیقی، را میدهند، که سبب ناکارآمدی برخی از دستگاهها میشود. «رادیو به این نیاز پاسخگو بود، کارهای زیادی را در رابطه با این موضوع در گذشته انجام دادیم. حالا باید برای تغییرات بعدی کار کنیم....
تلویزیون دیاس (ماهوارهای دیجیتالی)، ایکس باکس، پلی استیشن سونی همه میخواهند که منازل را از آن خود نمایند. صحنه نمایش بسیار بزرگ در فضاهای زندگی و کار ما در آینده-و همچنین محافظ صفحههای بزرگ- همه به ارائه شبکههای تلویزیونی، اینترنت، تماس، بازی، خبر، موسیقی و هرچیز دیگری خواهند پرداخت. هیچ چیز بی ارتباط با صحنه نمایش نخواهد بود. همه چیز بر شخصیسازی، توصیه و دسترسی مبتنی خواهد بود. باید آماده باشیم».
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|