شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اکثر کمپینهای تبلیغاتی شرکتهای بیمه ای از یک شیوه تبلیغاتی استفاده میکنند. اغلب این شرکتها در کمپینهای تبلیغاتی خود برای شروع، آگهیهای کدگذاری شدهای را اکران و بعد از مدتی رمزگشایی میکنند؛ شیوهای که اگر بهدرستی اجرا نشود نهتنها مورد توجه مخاطبان قرار نخواهد گرفت بلکه تا زمان رمزگشایی بهطور کلی مشتریان پیام را فراموش خواهند کرد .
به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از فرصت امروز، چندوقتی است که شرکتهای بیمه، قدرت خود را در کمپینهای تبلیغاتی مختلف به رخ هم میکشند. این زورآزمایی با اکران کمپینهای تبلیغاتی به موازات هم توسط این شرکتها در شهر نمود پیدا میکند. اکثر کمپینهای تبلیغاتی شرکتهای بیمه با هزینههای بالا و سرسامآوری در چندین فاز اجرا میشود. نکته جالب اینکه اکثر این شرکتها از یک شیوه تبلیغاتی استفاده میکنند. اغلب این شرکتها در کمپینهای تبلیغاتی خود برای شروع، آگهیهای کدگذاری شدهای را اکران و بعد از مدتی رمزگشایی میکنند؛ شیوهای که اگر بهدرستی اجرا نشود نهتنها مورد توجه مخاطبان قرار نخواهد گرفت بلکه تا زمان رمزگشایی بهطور کلی مشتریان پیام را فراموش خواهند کرد .
در میان شرکتهای بیمه، آگهیهای تبلیغاتی بیمه دانا متفاوت از مابقی بیمههاست. این شرکت در آگهیهای خود از یک مصرع شعر معروف بهجای شعار تبلیغاتی استفاده کرده است .
صنایع و اشعار ادبی در شعار تبلیغاتی مدتهاست که در کشور ما مورد استفاده قرار میگیرد. شرکتهایی که از این شیوه استفاده میکنند، اغلب جملهای را با ضرباهنگ شعری معروف یا بخشی از یک شعر را با ترکیب کلمات دیگر به جای اسلوگان آگهی خود استفاده میکنند .
بههرحال یافتن شعری متناسب با اهداف تبلیغاتی به صورتی که بر مشتریان نیز تاثیرگذار باشد، کار آسانی نیست. حال در این میان، شرکت بیمه دانا به جای شعار تبلیغاتی خود عینا از یک مصرع شعر معروف استفاده کرده است. این شرکت از مصرع معروف «توانا بود هر که دانا بود» به عنوان شعار تبلیغاتی خود استفاده کرده است. این شرکت برای شروع کمپین خود یکسری آگهی کدگذاری شده را بدون لوگوی بیمه دانا و نام این شرکت اکران کرده بود. در آگهیهای کدگذاریشده این شرکت در شعار تبلیغاتی یا همان مصرع شعر، کلمه دانا جاافتاده بود .
در قسمت پایینی آگهی یک شماره ارسال پیامک به همراه جملهای قید شده بود که عنوان میکرد، کسانی که شعر را کامل کنند و کلمه جا افتاده از مصرع را به شماره موردنظر ارسال کنند، جایزه خواهند گرفت. هر فردی که از کنار این آگهی عبور میکرد، ناخودآگاه این مصرع معروف را با خود زمزمه میکرد و فورا متوجه جای خالی کلمه دانا در شعر میشد. نگارش شعر در آگهی خوانا و مشخص بود و مخاطب نیازی به کلنجار رفتن برای خواندن آن نداشت .
مدتی گذشت و آگهی کامل شد. طراح این بار از لوگوی بیمه دانا و مصرع کامل به جای شعار تبلیغاتی در قسمت بالای آگهی استفاده کرده بود. نکته جالب اینکه بهخاطر کد دادن به مخاطب و بیان هدف طراح آگهی از جا انداختن کلمه دانا، در شعار یک ابرو باز و کلمه موردنظر نوشته شده بود. با اینکه طراح برای آگهی از تصاویر و المانهای خلاقانهای استفاده نکرده بود و به تصویر کشیدن صندلی و هدیهای روی آن در آگهی نکتهای را در ذهن مخاطبان تداعی نمیکرد ولی شعار آنچنان جالب بود که تمام نواقص دیگر آگهی را میپوشاند .
در این آگهی طراح از قدمت بیمه دانا در قسمت پایینی آگهی سخن گفته بود که باز به نظر میرسید با شعار همخوانی چندانی نداشت. بههرحال باتمام توصیفات به نظر آگهی این شرکت آرام و بیصدا تاثیرخود را گذاشته است و اگر در آینده این شرکت روی این شعار تبلیغاتی خود تاکید بیشتری کند و آن را در ذهن مشتریان حک کند، بازخوردهای جالبی را دریافت خواهد کرد. در واقع این شرکت بهراحتی میتواند این مصرع معروف را با برند خود گره بزند، به صورتیکه هر وقت مشتریان این مصرع را میشنوند به سرعت نام این شرکت را به یاد بیاورند
|