شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، متیو شوارتز- برای مدیران روابط عمومی صرف نظر از اینکه آیا آنها در آن کار می کنند و دخیل هستند نگارش متن سخنرانی یک جنبه به طور فزاینده مهمی از ارتباطات است. نیمی از نبرد مربوط به نگارش متن سخنرانی موثر، البته، یادگیری در مورد اهمیت موضوع است. با در نظر گرفتن این مساله، در اینجا پنج تاکتیک برای زمانی که موضوع خود را تحقیق می کنید باید در نظر بگیرید با یک هشدار از ملوا . ب . رابرتسون، معاون مدیر روابط رسانه ای، وجود دارد.
به سوالات خود پاسخ دهید. اولین گام در پژوهش موضوع درک آن چیزی است که شما نمی فهمید. یک لیست از سوالات خود، به عنوان نویسنده، که نیاز به روشن شدن دارد، تهیه کنید. این سوالات بیشتر از اون سوالاتی است که احتمالا مخاطب نیاز به توضیح داده شدن برایش، خواهد بود.
آموزش برای روزهای سخت. این مهم است که همه جوانب طیف مربوط به موضوع خود را درک کنیم به طوری که آن سخنرانی بتواند این مسائل (مباحثه) را آدرس دهی کند یا اجتناب کند از آدرس دهی به آنها.
سوالاتی بپرسید. اگر چه زمان تک به تک افراد ممکن است محدود باشد، ایمیل ها و تماس های تلفنی به مشتری خود گزینه های جایگزین مناسبی هستند.
مخاطبان چه می دانند؟ آیا این مخاطبان به طور مستقیم توسط موضوع تحت تاثیر قرار می گیرند، یا اینکه آیا این مخاطبان از موضوع، حذف می شوند؟ اگر مخاطب تحت تاثیر موضوع قرار بگیرد، بنابراین برخی اظهارات توضیحی نیاز نیست که داده شود.
جمعیت چیست؟ سن، جنس، نژاد، مذهب و یا دیگر مناطق متنوع خاص مخاطب باید در ابتدا مشخص شود. آن سخنران باید از این ویژگی ها آگاه بوده و از حساسیت خاص در گروه مطلع باشد.
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/11/10/5-pr-tips-for-writing-speeches-that-will-prick-up-the-audiences-ears/?hq_e=el&hq_m=2981141&hq_l=12&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|