شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، متيو شوارتز- براي مديران روابط عمومي صرف نظر از اينكه آيا آنها در آن كار مي كنند و دخيل هستند نگارش متن سخنراني يك جنبه به طور فزاينده مهمي از ارتباطات است. نيمي از نبرد مربوط به نگارش متن سخنراني موثر، البته، يادگيري در مورد اهميت موضوع است. با در نظر گرفتن اين مساله، در اينجا پنج تاكتيك براي زماني كه موضوع خود را تحقيق مي كنيد بايد در نظر بگيريد با يك هشدار از ملوا . ب . رابرتسون، معاون مدير روابط رسانه اي، وجود دارد.
به سوالات خود پاسخ دهيد. اولين گام در پژوهش موضوع درك آن چيزي است كه شما نمي فهميد. يك ليست از سوالات خود، به عنوان نويسنده، كه نياز به روشن شدن دارد، تهيه كنيد. اين سوالات بيشتر از اون سوالاتي است كه احتمالا مخاطب نياز به توضيح داده شدن برايش، خواهد بود.
آموزش براي روزهاي سخت. اين مهم است كه همه جوانب طيف مربوط به موضوع خود را درك كنيم به طوري كه آن سخنراني بتواند اين مسائل (مباحثه) را آدرس دهي كند يا اجتناب كند از آدرس دهي به آنها.
سوالاتي بپرسيد. اگر چه زمان تك به تك افراد ممكن است محدود باشد، ايميل ها و تماس هاي تلفني به مشتري خود گزينه هاي جايگزين مناسبي هستند.
مخاطبان چه مي دانند؟ آيا اين مخاطبان به طور مستقيم توسط موضوع تحت تاثير قرار مي گيرند، يا اينكه آيا اين مخاطبان از موضوع، حذف مي شوند؟ اگر مخاطب تحت تاثير موضوع قرار بگيرد، بنابراين برخي اظهارات توضيحي نياز نيست كه داده شود.
جمعيت چيست؟ سن، جنس، نژاد، مذهب و يا ديگر مناطق متنوع خاص مخاطب بايد در ابتدا مشخص شود. آن سخنران بايد از اين ويژگي ها آگاه بوده و از حساسيت خاص در گروه مطلع باشد.
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/11/10/5-pr-tips-for-writing-speeches-that-will-prick-up-the-audiences-ears/?hq_e=el&hq_m=2981141&hq_l=12&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)