درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 23:24   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14579صفحه نخست » پنجشنبه، 13 آذر 1393 - 15:08
آیین نامه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رییس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین با تاکید بر لزوم توجه به امنیت شغلی خبرنگاران گفت: آیین نامه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در نشست اخیر هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین بررسی و تایید شد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رییس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین با تاکید بر لزوم توجه به امنیت شغلی خبرنگاران گفت: آیین نامه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در نشست اخیر هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین بررسی و تایید شد.

به گزارش خانه ملت، محسن اسماعیلی افزود: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات یکی از مصوبات خوب مجلس بود که حدود پنج سال معطل مانده بود.

وی با بیان این که این قانون در سال 88 در مجلس تصویب شد، یادآور شد: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می‌تواند منشاء تحولات بسیار خوبی در حوزه خبر و اطلاع رسانی کشور باشد.

رییس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم بگویم قانون مذکور بدون نقص است هر قانونی مثل هر مورد دیگری که ساخت بشر است می‌تواند نواقص و کمبودهایی داشته باشد که در طول زمان باید شناسایی و رفع شود، اما همین 23 ماده قانون که تصویب شد می‌تواند تحول مهمی را در عرصه رسانه‌های کشور بوجود آورد.

اسماعیلی تصریح کرد: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می تواند آزادی اطلاعات را به عنوان حق برای هر شهروند ایرانی شناسایی کرده و ایرانی ها بدون ارایه دلایل می توانند درخواست دسترسی به اطلاعات عمومی را داشته باشند، البته اطلاعات خصوصی افراد از قلمرو این قانون خارج است.

وی ادامه داد: تمامی موسسات دولتی و عمومی موظف هستند بدون بررسی دلیل درخواست این اطلاعات، آنها را طبق ضوابطی در اختیار شهروندان بگذارند طبیعتا وقتی این حق برای تمامی شهروندان شناسایی شده، برای خبرنگاران به طریق مطلوب نیز شناسایی شده است.

حقوقدان شورای نگهبان همچنین گفت: خبرنگاران برای دریافت خبر صاحب حق در قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات شناخته شده اند و نیازی به درخواست و تمنا وجود ندارد و براساس این قانون اگر مسوولی اطلاعات عمومی را در اختیار خبرنگاران قرار ندهد دچار تخلف و نقض قانون شده که قابل پیگرد است این از جمله محاسن خوب این قانون است.

اسماعیلی افزود: در فصل ششم قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مسوولیت‌های مدنی و کیفری برای نقض حق دسترسی به اطلاعات پیش بینی شده یعنی ممکن است حتی تاخیر در ارایه خبر و اطلاع رسانی که باعث احتمال بروز خسارت به شهروندان و رسانه‌ها بشود حکم به لزوم جبران خسارت داده شود.

رییس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین یادآور شد: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به دلیل مبتکرانه بودن و همچنین به دلیل محتوای جدید نیاز به آموزش های عمومی برای اصحاب رسانه و خبرنگاران دارد و به مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد می‌کنم یک دوره‌های تخصصی برای آموزش این قانون به خبرنگاران و افرادی که با رسانه‌ها همکاری دارند، تدارک بینند تا از ابزارهایی که در این قانون وجود دارد برای احقاق، حق خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اولین گام برای تکریم خبرنگاران این است که حق دسترسی آنان به اطلاعات تامین شود، دسترسی به خبر مجرای تنفسی یک خبرنگار است.

وی ادامه داد: در دولت قبل، آیین نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نوشته نشده بود، به رغم این که در ماده 23 این قانون برای تصویب آیین نامه اجرایی فرصت داده شده بود اما تا آخر دوران فعالیت دولت دهم آیین نامه آن تصویب نشد.

حقوقدان شورای نگهبان یادآور شد: البته دولت یازدهم در ابتدای آذرماه سال جاری آیین این قانون را تصویب کرد که طبیعتا اجرایی می شود که در جلسه هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین بطور کامل بررسی و بدون یک اشکال به تایید هیات تطبیق رسید، بنابراین تمام بزرگی برداشته شد که باید به جامعه رسانه ای برای این قانون تبریک گفت.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: البته در کنار قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیازمند برداشته گام مهم دیگری هستیم که آن هم تاکنون زمین مانده تحت عنوان تدوین قانون جامع رسانه ها که در دو برنامه به دوش دولت ها گذاشته که تاکنون به آن عمل نشده است.

وی همچنین گفت: در کنار قانون آزادی اطلاعات که هدف آن تامین حق حرفه ای رسانه ها است نیاز به قانون جامع رسانه ها را داریم که مابقی بخش های مربوط به حمایت مادی و معنوی از فعالیت خبرنگاران را بتواند تضمین کند.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی خبرنگاران اولین گام برای موفقیت یک رسانه است، افزود: امنیت شغلی عامل ایجاد نشاط در یک خبرنگار است بنابراین اگر بتوانیم امنیت شغلی خبرنگاران را فراهم کنیم بزرگترین خدمت را به گردش آزاد اطلاعات کرده ایم، تصویب این آیین نامه و اجرایی شدن آن گام مهمی است که خوشبختانه در این زمینه در وزارت ارشاد کمیسیون آزادی اطلاعات تشکیل شده و امیدواریم جلسات آن تشکیل و شاهد اجرایی شدن قانون مذکور باشیم.

وی از مسوولان ذیربط خواست تدوین قانون جامع رسانه ها را در دستور کار قراردهند و با سرعت بیشتر در مجلس نهم تصویب شود.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد