درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:45   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14460صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیپنجشنبه، 6 آذر 1393 - 23:31
هشت واژه پرکاربرد در روابط عمومی و بازاریابی
هنگامی که درباره محصول یا خدمت تان می نویسید، می توانید به آسانی دچار عادات ناپسندی شوید. این قابل درک است. از این گذشته، نهایتا شما امیدوار هستید که گزارش مطبوعاتی روابط عمومی، پیشنهادی که به سردبیر برای چاپ مقاله داده اید، بروشور، بازاریابی ایمیلی یا وبسایت شما نظر مخاطبان را جلب کند و آنها را به سمتی که می خواهید معطوف نماید. بنابراین شما باید با کلمات خود مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید.
  

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هنگامی که درباره محصول یا خدمت تان می نویسید، می توانید به آسانی دچار عادات ناپسندی شوید. این قابل درک است. از این گذشته، نهایتا شما امیدوار هستید که گزارش مطبوعاتی روابط عمومی، پیشنهادی که به سردبیر برای چاپ مقاله داده اید، بروشور، بازاریابی ایمیلی یا وبسایت شما نظر مخاطبان را جلب کند و آنها را به سمتی که می خواهید معطوف نماید. بنابراین شما باید با کلمات خود مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید.


اما این روزها، هم مطبوعات و هم مصرف کنندگان به طور یکسان به همه مشکوک هستند چراکه می دانند که در معرض شدید بازاریابان قرار دارند. برخی صفات هستند که بیشتر مورد استفاده می شوند و دیگر معنای خودشان را از دست داده اند و دیگر هیچ جذابیتی ندارند. استفاده از این واژه ها بیشتر شبیه کپی کاری های خلاف قانون است. بنابراین باید پیش از استفاده از این واژه های اشباع شده درباره زمینه فعالیت روابط عمومی و آینده بازاریابی خودتان بیاندیشید:


پیشگامی (یا پسرعموهایش، دستیابی به موفقیت و آخرین دستاورد): محصولات بسیار کمی وجود دارند که پیشگام باشند و در واقع برای نخستین بار به بازار عرضه می شوند، یا بازار جدیدی ایجاد می کنند که سابق وجود نداشته است. برای مدل تی فورد، ماشین تحریر، آی پاد و نان تکه کن شاید این واژه مناسب باشد.


انقلابی: آیا محصول یا خدمت شما با یک انقلاب شروع شده است؟ مطمئنا نه!


پیشرفته: به نظر می رسد این واژه تقریبا برای هر چیزی استفاده می شود. «تکنولوژی پیشرفته.» «مواد پیشرفته.» «فرآیندهای پیشرفته.» به طوری که امروز احساس می شود این واژه نیز ارزش خود را از دست داده است.


Bleeding edge: این عبارت بیشتر در صنایع تکنولوژی کاربرد دارد. ظاهرا زمانی که واژه cutting edge کارایی خود را از دست داد، بازاریابان از Bleeding edge استفاده کردند.


پیشرو بودن: بدون اینکه شما رهبری در تحقیقات و توسعه یک ایده یا محصول جدید را داشته باشید، احتمالا بهتر است که از این واژه استفاده نکنید. می توانید به واژه پیشگامی نیز در بالا نگاه کنید.


اختصاصی: بدون اینکه کالا یا خدمت تنها در اختیار یک نفر قرار داشته باشد، اختصاصی نیست.


منحصر به فرد: همه ما فکر می کنیم که برابر با ویژه است. اما یک رویکرد بهتر این است که بگذارید خواننده شما در دریافت اطلاعات مزایا و معایت کالا و خدمت شما این احساس را بکند که منحصر به فرد است. آشکار است اگر تنها این واژه را به کار ببریم و کالا و خدمت مان همانطور که هست باقی بماند، هیچ کاربردی برای متقاعد کردن مخاطبان ما نخواهد داشت.


بهترین: مشابه واژه منحصر به فرد است، که بهتر است اجازه بدهید مشتریان شما خودشان تشخیص بدهند آیا بهترین است یا خیر. به جای اینکه بگویید ما در فلان و فلان و فلان بهترین هستیم، بهتر است نقل قولی از مشتری تان بیاورید که او این را تایید کند.


من باید در همین جا برای نخستین بار اعتراف کنم که بارها و بارها در سال های گذشته از این واژه ها استفاده کرده ام و گاهی اوقات نیز گریزی به آنها می زنم. اما همانطور که می دانید باید پیش از استفاده از هر کدام از این واژه ها در مورد صحت حرفتان دقت کنید.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد