درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:29   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13778صفحه نخست » دوشنبه، 28 مهر 1393 - 22:05
بررسی رابطه بین سن نام تجاری و ترجیح نام تجاری (مورد: مایع ظرفشویی ریکا)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سن نام تجاری بعنوان مشخصه اجتماعی و جمعیت شناختی نام تجاری بیان می شود.این مشخصه با اولین شروع مصرف کالا یا خدمت توسط مصرف کننده آغاز شده و ایفا گر نقش مهمی در ذهنیت مصرف کننده از جنبه های فیزیکی این نام تجاری ، می باشد
  

بررسی رابطه بین سن نام تجاری و ترجیح نام تجاری (مورد: مایع ظرفشویی ریکا)

 

نویسندگان:

دکتر محمد دوستار
استادیار دانشگاه گیلان
دکتر محسن اکبری
استادیار دانشگاه گیلان
فاطمه مکارمی
استادیار دانشگاه گیلان

دانشجوی کارشناسی ارشد MBA گرایش بازاریابی پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان

MAKAREMI_FRC@YAHOO.COM

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سن نام تجاری بعنوان مشخصه اجتماعی و جمعیت شناختی نام تجاری بیان می شود.این مشخصه با اولین شروع مصرف کالا یا خدمت توسط مصرف کننده آغاز شده و ایفا گر نقش مهمی در ذهنیت مصرف کننده از جنبه های فیزیکی این نام تجاری ، می باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سن نام تجاری و ترجیح نام تجاری توسط مصرف کننده می باشد. روش پژوهش از نوع توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل مصرف کنندگان مایع ظرفشویی ریکا است. داده های این پزوهش از طریق پرسشنامه و نمومنه ای متشکل از 400 نفر از مصرف کنندگان و به روش تصادفی ساده جمع آوری شده است. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از روش های آماری ، ضریب همبستگی پیرسون و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان داد که میان متغیر های پژوهش رابطه معناداری وجود دارد .

واژگان کلیدی: سن نام تجاری، ترجیح نام تجاری، همبستگی پیرسون

  

مقدمه:
امروزه شاهد افزایش چشمگیر حیطه ، تنوع و فزونی چالش های پیش روی بازاریابان و بنگاه های تولیدی خدماتی هستیم. بنگاه ها برای ایجاد و حفظ مزیت رقابتی خود نیازمند جذب و نگهداشت مشتریان خود هستند که این خود یک چالش عمده ای برای سازمان ها پدید آورده است.
در سال های اخیر توجه محققان بازارشناسی به توانمندی ها و صفات منحصر به فرد نام های تجاری و اهمیت تاثیر محیط ها و خاطرات مثبت و منفی از نام تجاری، معطوف است و صرف داشتن امکانات و تکنولوژی های پیشرفته ، مهارت ها و تجربه های شغلی و تعاملات اجتماعی ، موفقیت سازمان ها و بنگاها تضمین نمی شود بلکه صفات مثبت نام تجاری و تداعی آن در ذهن مصرف کننده موضوع حائز اهمیت تری است . ارتباط سن نام تجاری با ترجیح نام تجاری توسط مصرف کننده اهمیت و توجه بسیاری را در قرن بیست و یکم به خود اختصاص داده است. در دنیای کنونی، سازمان ها به منظور رقابت موثر ، نه تنها به دنبال پایداری در دنیای رقابت هستند بلکه می خواهند از طریق ساختن خاطرات و تداعی های مثبت در ذهن مصرف کننده ، ترجیح مصرف کننده را به سمت خود بکشانند که در این میان تاثیر سن برند از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا هرچه سن برند بیشتر باشد بهتر ترجیح مصرف کننده را به سمت خود جذب می کند.

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد