شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- توییتر یک ابزار قدرتمند برای برقراری ارتباط است که می تواند نام تجاری شما را به سطوح جدیدتری ببرد، اما با یک اشتباه ساده می تواند یک سلاح وحشتناکی باشد که می تواند به یک فاجعه روابط عمومی منجر شود. یک توییت ضعیف که لغات را به دقت به کار نبرده باشد، در اوج لحظه ارسال می شود یا نظرات بی مزه ای توسط افرادی گذاشته می شود که فکر می کنند که آنها آنقدر باهوش هستند که می توانند آسیب های بسیاری به نام تجاری شما بزنند.
در اینجا لیست مختصری از برخی اشتباهات کلاسیک توییتر آورده شده است که می بایست از آنها اجتناب کرد:
• جاستین ساکو به عنوان یکی از بدترین شرکت های روابط عمومی به دلیل گفتن جوک های بد در مورد ایدز برای مدت ها در خاطره ها خواهد ماند. کار وی در شرکت IAC قبل از اینکه هواپیمای وی به زمین بنشیند به پایان رسید و توییتر وی باعث بروز نوعی خشم در سراسر جهان شد.
• کنت کول برای ترویج خط تولید لباس خود سعی کرد تظاهرات در قاهره را بچرخاند.
• اداره پلیس نیویورک #myNYPD campaign تلاش کرد تا مردم را تشویق به اشتراک گذاری همکاری با اداره پلیس نیویورک کند. آنچه که این تلاش در پی داشت یک سری از توییت های افسرانی بود که با معترضان اشغالگر وال استریت مبارزه می کردند، درگیر دستگیری های خشن شدند و حتی به یک سگ نیز تیراندازی کردند.
در این بررسی ها و دیگر نمونه هایی از توییترهای نادرست، ارزش این را دارد که درباره اینکه چگونه توییتر شما می تواند منجر به یک بحران شود، فکر کنید. در اینجا رایج ترین اشتباهات آورده شده است:
• نداشتن شناخت از مخاطبان خود: همیشه در مورد افرادی که می خواهند پیام شما را بخوانند، تفکر کنید. هرگز فرض نکنید که آنها دوستان شما هستند که همه چیز را در مورد شیوه شما خواهند دید یا نام تجاری شما را طنز فرض کنند.
• ناشنوا بودن در لحن: حساس بودن نسبت به مسائل و موضوعاتی که می تواند احساسات را به هم بزند، مانند مرگ و میر، بیماری های مزمن و یا بیماری ها و بلایای طبیعی و یا ساخته دست انسان.
• ایجاد نظرات نامناسب درباره نژاد، جنسیت، تمایلات جنسی و مذهب: این موضوع هرگز پایان خوبی ندارد.
• وارد بحث شدن در توییتر: به عنوان یک قاعده کلی، هرگز در هر نوع از رسانه های اجتماعی وارد بحث نشوید. در این روند هیچکس برنده نیست و هیچکس خوب به نظر نمی رسد. همانطور که مارک تواین یک بار گفت،«هرگز با یک احمق بحث نکنید. تماشاچیان ممکن است قادر به بیان کردن تفاوت ها نباشند».
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رسیدگی به یک بحران در رسانه های اجتماعی به خبر روابط عمومیCrisis Management Boot Camp کمپ مدیریت بحران که در 15 سپتامبر در شهر نیویورک در حال وقوع است، بپیوندید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|