درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:18   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12363صفحه نخست » یکشنبه، 12 مرداد 1393 - 06:43
نقش بسته بندی در توسعه صادرات خرمای استان هرمزگان
مسئله بسته بندی و ضرورت توجه به این مسئله در منابع متعددی مورد اشاره و تاکید قرار گرفته است و در روند توسعه تجارت، بازرگانی و صادرات جهانی از بین عوامل آمیخته بازاریابی بیشترین توجه را به خود جلب نموده است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) مسئله بسته بندی و ضرورت توجه به این مسئله در منابع متعددی مورد اشاره و تاکید قرار گرفته است و در روند توسعه تجارت، بازرگانی و صادرات جهانی از بین عوامل آمیخته بازاریابی بیشترین توجه را به خود جلب نموده است. از طرفی امکان گسترش صادرات خرمای کشور و استان هرمزگان به سایر نقاط دنیا باعث گردیده تا سلائق مشتریان با فرهنگ ها و رسوم مختلف در نقاط مختلف جهان مسئله و توجه به بسته بندی در صادرات را ضروری تر سازد. دامنه موضوع تحقیق به بسته بندی وصادرات خرمای استان هرمزگان محدود گردیده،محدوده مکانی اجرای تحقیق استان هرمزگان است و محدوده زمانی تحقیق سال88 تا سال 91می باشد. با طرح پرسشنامه وبررسی روایی وپایائی آن، پرسشنامه بین جامعه آماری توزیع شده و با استفاده از نرم افزار SPSS  و روش آماری توصیفی واستباطی اطلاعات جمع آوری شده تجزیه و تحلیل گردید. در نهایت هر یک از فرضیه ها با استفاده از آزمون میانگین مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاصله گویای مورد تایید قرار گرفتن همه فرضیات می باشد.
 

واژگان کلیدی: صادرات خرمای استان  هرمزگان ، بسته‌بندی ، بازاریابی

 

مقدمه:
امروزه توسعه صادرات غیر نفتی تنها به افزایش درآمد ارزی از طریق توسعه صادرات انواع کالاها وخدمات محدود نمی شود بلکه نقش مهمتری را به عنوان یک راهبرد رشد و توسعه اقتصادی به عهده دارد توسعه صادرات به ویژه از دهه هفتاد میلادی نقش مهمی را در توسعه اقتصادی برخی از کشورها وبطور خاص کشورهای تازه صنعتی شده آسیای شرقی ایفا کرده است تجارت وصادرات  نه تنها با اقتصاد ایران در هیچ زمانی بیگانه نبوده است بلکه به لحاظ قرار گرفتن کشور در  گذرگاه تجاری شرق و  غرب عالم از یک سو و کانونهای تمدن دنیای قدیم وجدید از سوی دیگر نقش با اهمیتی را در اقتصاد ایران داشته است(گوهریان،1379)
خرما به عنوان یکی از محصولات غذایی مطلوب امروزه مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته وتوجه به مزیت های نسبی صادرات از اهداف اصلی آنان می باشد کشور ما ومخصوصا استان هرمزگان با توجه به میزان تولید خرما می توانند نقش مهمی را در توسعه صادرات غیر نفتی ورهایی کشور از اقتصاد تک محصولی ایفا نمایند توجه به صادرات خرما طی سالهای اخیر یکی از مواردی است که در کشور واستان مورد توجه بوده است متاسفانه علیرغم توجه دولت  به این مقوله به دلایل مختلفی نظیر نامرغوب بودن خرما و بسته بندی نامناسب و عدم تبلیغات و بازار یابی مناسب  سهم صادراتی کشور واستان از مجموع تولید آن بسیار ناچیز است و به نظر میرسد یکی از مشکلات پیش روی صادرات خرما ، بسته بندی نامناسب آن و صادرات خرما بدون بسته بندی و فله میباشد 20درصد خرمای ایران در سال 1383 به دلیل استاندارد نبودن،از بین رفت در حالیکه با بسته بندی مناسب می توان تاهفت سال از خرما استفاده نمود.( جهانسوز, 1384)
لذا بررسی تاثیر بسته بندی بر توسعه صادرات خرما می تواند نقش مهمی رادر توسعه صادرات خرمای استان هرمزگان  ایفا نماید در این تحقیق سعی شده است کلیه عوامل و اجزاء و ویژ گیهای بسته بندی شناسایی شده و از بین آنها عوامل مهم  جهت ایجاد فرضیه های تحقیق مورد استفاده قرار گیرد مهمترین ویژگی هایی که در این تحقیق مورد توجه است شامل شکل ، رنگ  ، جنس ونوع ، حجم و اندازه و چاپ بسته بندی می باشد وسعی شده تا فرضیه های تحقیق بر مبنای این ویژگی های مهم تعریف شود که ویژگیهای مذکور به عنوان متغیرهای مستقل تحقیق و توسعه صادرات خرمای استان هرمزگان به عنوان متغیر وابسته تحقیق می باشد .

 

نویسندگان:

بابک جامعی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
دانشگاه علوم تحقیقات هرمزگان
دکتر داریوش زارعی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد  واحد میناب


منبع: TMBA
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد