درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:57   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9872صفحه نخست » سه شنبه، 19 فروردین 1393 - 05:31
بسته بندی سبز در صنعت مواد غذایی
مصرف منابع و حفاظت از محیط زیست امروزه به دو موضوع عمده زیست محیطی جهانی تبدیل شده اند، بسته بندی مدرن جز پژوهش های داغ در خارج از کشور و همچنین در ایران تبدیل شده است، این مقاله به شرح و توصیف توسعه بسته بندی سبز،
  

بسته بندی سبز در صنعت مواد غذایی

 

نویسندگان :

علی وفا
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – بازاریابی
دانشگاه علامه طباطبایی
Alivafa1@hotmail.com
دکتر محمدرضا کریمی علویجه،

عضو هیئت علمی دانشگاه، مدیریت بازرگانی - بازاریابی،

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مصرف منابع و حفاظت از محیط زیست امروزه به دو موضوع عمده زیست محیطی جهانی تبدیل شده اند، بسته بندی مدرن جز پژوهش های داغ در خارج از کشور و همچنین در ایران تبدیل شده است، این مقاله به شرح و توصیف توسعه بسته بندی سبز، نانوتکنولوژی در بسته بندی، حفاظت از محیط زیست در بازارهای بین المللی و ایده های جدید بسته بندی که به کاهش آلودگی محیط زیست کمک می کند می پردازد.

واژگان کلیدی: بسته بندی سبز، حفاظت از محیط زیست، ایده های سبز بسته بندی، بسته بندی مواد غذایی

 

 مقدمه:
در فرآیند های بسته بندی بسیاری از مواد سمی که نمی توانند تجزیه شوند و ضایعات بسته بندی از عوامل مهم آلودگی محیط زیست هستند، بسته بندی های موجود یا بهتر بگوییم بسته بندی های غیر سبز باعث ضربه زدن به چرخه طبیعت، جنگل زدایی و برهم زدن تعادل زیست محیطی خواهند شد. این موضوع خیلی ساده است که چرا بسته بندی مواد غذایی تبدیل به یک نگرانی در میان افرادی که نگران محیط زیست هستند تبدیل شده است. به طور معمول بسیاری از مردم پوشش بسته بندی مواد غذایی را باز می کنند و آن را به  صورت غفلت کارانه در هر جایی رها می کنند. عموم مردم فکر می کنند بهتر است تا آنجا که ممکن است از بسته بندی هایی که در نهایت پاره و دور ریخته می شوند اجتناب کنند ولی این موضوع در حوزه طراحی و تولید بسته بندی محصولات غذایی قابل توجه نیست.
به هر حال کسب و کارها و شرکت ها می خواهند که مشتریان خود را راضی و خوشحال کنند و دولت ها هم با وضع قوانین به شرکت ها فشار می آورند که از محیط زیست حفاظت کنند و کمتر به محیط زیست ضربه وارد کنند، از طرفی دیگر مصرف کنندگان امروزه ترجیح می دهند که محصولاتی استفاده کنند که با محیط زیست سازگار باشند.
مسلما این روند به ترقیب مردم به استفاده از محصولات سازگار با محیط زیست برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت تا به یک روند اجتماعی با گذشت زمان تبدیل شود.
به هر حال نفوذ تجاری یک چالش بزرگ است. بنابراین فقط ما باید سعی کنیم که از بسته بندی هایی با عملکرد بالا با فن آوری های نوآورانه و بالا استفاده کنیم و از بسته بندی هایی که به محیط زیست آسیب وارد می کنند جلوگیری کنیم و همچنین به منظور کاهش مواد اولیه بسته بندی و هزینه ها، قابلیت استفاده مجدد آنها را بالا ببریم1. ما باید روی حفاظت از محیط زیست تمرکز کنیم و اجازه دهیم که بسته بندی محصول، محیط زیست و انسان یک رابطه همزیستی و هماهنگ باهم داشته باشند، همچنین بابد به طور مداوم تجزیه بیولوژیکی قابل کنترل و تکنولوژی بازیافت بسته بندی را برای کاهش تخریب و صدمه زدن به محیط زیست را توسعه دهیم.

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد