شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چهارمین ویراست «ارتباطات بازاریابی- رویکردی یکپارچه» توسط دکتر لودی کوئکموئر، مدیر دانشکده تبلیغات تری ای، بیرون آمد.
کوئکموئر می گوید: «اگرچه این نسخه چهارم این کتاب است، فکر نکنید که تنها یک روزآمد ساده بر آن اعمال شده است؛ بلکه تا حد زیادی تلفیقی از کتاب جدیدی ارائه شده است، زیرا چشم انداز تبلیغات به طرز چشمگیری در سال های اخیر تغییر کرده است.»
رئوس مطالب تکنولوژی جدید
ویراست جدید این کتاب شامل پنج فصل جدید است که عبارتند از: گذشته، حال و آینده با تمرکز بر ارتباطات یکپارچه برند، عوامل موثر بر تصمیم گیری ها، بازاریابی خریدار، کانال های ارتباطی جایگزین و بازاریابی رسانه های دیجیتالی. عنصر کلیدی که در این کتاب افزوده شده است، مواردی است که علاوه بر روزآمدهای هر فصل در قالب فصل های جدیدی با عنوان روابط عمومی، حمایت مالی، مدیریت حقوق دیجیتال می باشند.
در طول این کتاب، نویسندگان نقش تکنولوژی های جدید و رسانه های جدید را بر می شمارند. این نویسندگان عبارتند از:
لودی کوئکموئر (تبلیغات)
استیو براید (بازاریابی مستقیم)
رایان سوئر (دیجیتال)
مورتیمر هاروی (بازاریابی مشتری)
مینته کوئکموئر (بینش مصرف کننده)
پروفسور مایک کانت (نویسنده بسیاری از متون بازاریابی)
آندریا کریستال (کانال های جایگزین رسانه ای)
کوئکموئر نتیجه گیری می کند: «تکنولوژی بازاریابی و ابزارهای ارتباطاتی و استراتژی ها را به طور چشمگیری تغییر داده است، در نتیجه تنوع وسیعی از جایگزین های رسانه دیجیتال وجود دارد. رسانه تغییر کرده است و برنامه ریزی رسانه ای چالشی جدی برای تنوع وسیعی از رسانه های قطعه قطعه شده بوجود آورده است. جهان اقتصاد از هم پاشیده و هر شخصی را به تمرکز بر ارتباطات موثر مجبور می کند. رسانه دیجیتال به فضای رسانه کلاسیک و تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجله، محیطی، رودادها و تفریحات برند نفوذ کرده و پیوندی با تاکتیک های دیجیتال پیدا کرده اند. تبلیغات از نقطه الف به سمت ب در حرکت است و هرگز باز نخواهد گشت.»
این کتاب توسط جوتا منتشر شده است و در حال حاضر در فروشگاه های جوتا عرضه می شوند.
منبع:
|