درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 00:31   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12196صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 2 مرداد 1393 - 12:42
نظر سنجی الکترونیک در روابط عمومی اینترنتی
روابط عمومی در واقع باید برای استفاده از نظر سنجی استراتژی خاصی را مورد استفاده قرار دهد. هرچه در این استراتژی منظم تر و دقیق تر برنامه را به پیش ببرید می توانید در نظر سنجی موفق تر باشید. به عنوان مثال من در هیچ کدام از آثاری که برای داوری به جشنواره ملی روابط عمومی ها رسیده بود ندیدم که یک سایت از نتایج نظر سنجی اش خبری تهیه کرده باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به عنوان داور بخش دیجیتال جشنواره روابط عمومی در دو سال اخیر بارها و بارها سایت هایی را دیدم که به رغم توان بالای اطلاع رسانی و فنی نتوانسته بودند در بخش نظر سنجی موفق باشند و دلیل آن ناآگاهی از توان نظر سنجی ها در اینترنت است.
 

نظرسنجی اینترنتی چیست؟
نظرسنجی به عنوان یک شیوه به منظور آمارگیری و دستیابی به راهکار مناسب تر سالهاست که در روابط عمومی تجربه می شود. در اینترنت کاربران این امکان را دارند که در یک نظرسنجی شرکت کرده و نظرات خود را منتقل نمایند. اما همیشه در نظرسنجی سنتی و اینترنتی این سوال مهم مطرح است که آیا یک داوطلب نظرسنجی می تواند معرف کل یک جمعیت باشد؟ به این معنی که آیا همه از اقشار جامعه ثروتمند و فقیر، تحصیل کرده و بی سواد، سفید و سیاه به طور مساوی در یک نظرسنجی شرکت داده می شوند؟ قطعاً اینطور نیست!


اما در واقع نیازی به این مساله نیز نمی باشد. شما در روابط عمومی نمی خواهید یک کار پیمایشی علمی انجام دهید، بلکه هدف شما از ارائه نظر سنجی دریافت اطلاعات از مخاطبان سازمانتان است. برخی اوقات این اطلاعات را به واسطه طراحی پرسشنامه بدست می آورید و گاهی نیز آن را با استفاده از پیامک و نظر سنجی اینترنتی به آن می رسیم.


بسیاری از نظرسنجی های اینترنتی به منظوری غیر از آنچه که باید استفاده می شوند به عنوان مثال: در واقع طراحان می خواهند با این اقدام کاربر، حس نزدیکتری به آن سایت پیدا کند، و در نهایت برای اطلاع از نتیجه نظرسنجی مرتب به آن سایت مراجعه نماید.


اما روابط عمومی در واقع باید برای استفاده از نظر سنجی استراتژی خاصی را مورد استفاده قرار دهد. هرچه در این استراتژی منظم تر و دقیق تر برنامه را به پیش ببرید می توانید در نظر سنجی موفق تر باشید. به عنوان مثال من در هیچ کدام از آثاری که برای داوری به جشنواره ملی روابط عمومی ها رسیده بود ندیدم که یک سایت از نتایج نظر سنجی اش خبری تهیه کرده باشد.


مخاطبان شما دارای شعور هستند و آنها دوست دارند که نظراتشان منعکس شود و این در حالی است که روابط عمومی در این مورد بسیار کم کاری می کند. روابط عمومی باید به خصوص در مورد موضوعات روز نظر سنجی هایی را طراحی کند. این نظر سنجی ها ارزیابی خود روابط عمومی هستند. نظر سنجی به شما می گوید: آقا یا خانم روابط عمومی شما در فعالیت های خودتان درست عمل کرده اید یا خیر!


بنابراین تلاش برای استفاده از نظر سنجی باید بر اساس قاعده انجام شود. نکته مهم تعداد رای دهندگان در نظر سنجی است. من توصیه می کند تعداد 100 نفر را برای سایت های معمولی روابط عمومی به عنوان یک استاندارد تعیین کنید و بعد از رسیدن تعداد نظرات به 100 نظر، نظر سنجی را بسته و نظر سنجی دیگری را مطرح کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از نظرات بعد از نظر سنجی را به تعویق نیاندازید. بدین معنا که به عنوان مثال پس از اینکه 100 نفر به نیاز خاصی برای یک کالای خاص رای دادند آن را به صورت یک خبر منتشر کنید. «70 درصد مخاطبان کارگزار روابط عمومی از اقدامات این موسسه رضایت کامل را دارند.» می تواند لید خبری باشد که با استفاده از نظر سنجی بدست آمده است.


از نظر سنجی های کلیشه ای پرهیز کنید. بسیاری از سایت های روابط عمومی یک سوال کلیشه ای را در بخش نظر سنجی قرار می دهد و دیگر آن را تغییر نمی دهند. در حالیکه حتی همان سوال نیز می تواند در جریان بعضی شرایط تغییر کند. مثال: «چقدر از این سایت رضایت دارید؟ خیلی زیاد، زیاد، کم، خیلی کم» و این سوال بارها و بارها تکرار می شود و مخاطبان نیز بر مبنای حالشان در همان زمان به آن پاسخ می دهند. در حالیکه شما باید خودتان این سوال را با کیفیت محتوای تولیدی تان پاسخ دهید. وقتی محتوای خوبی تولید می کنید و قالب های خوبی برای ارائه آن در اختیار می گیرید این سوال قطعا پاسخش خیلی خوب است.
سوال های مناسبتی می تواند بهترین جاذبه برای نظر سنجی را ایجاد کند. موضوعاتی چون انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری، کالای منتخب مخاطبان، خدمت مورد نظر مخاطبان و ... .
در هر حال توجه داشته باشید که نظر سنجی خود را بدون جهت تهیه کنید. حتی می توانید در چینش پاسخ ها از نظم معمول تبعیت نکنید تا سنجشتان دقیق تر باشد.


با استفاده از موارد فوق می توانم به شما این اطمینان را بدهم که می توانید نمره بخش نظر سنجی را به طور کامل در جشنواره های روابط عمومی بدست آورید. نکته دیگر اینکه لطفا این موارد را در فرم اثر درج نمایید تا داور را نسبت به آن حساس کنید.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد