درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 14 خرداد 1403 - 23:59   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12190صفحه نخست » ادامه مطلب یکشنبه، 2 مرداد 1400 - 11:56
نخستین نظرسنجی روزنامه ای در جهان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نشریه "Harrisburg Pennsylvanian" نخستین روزنامه در جهان بود که 24 جولای 1824 اولین نظرسنجی خودرا منتشر کرد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| نشریه "Harrisburg Pennsylvanian" نخستین روزنامه در جهان بود که 24 جولای 1824 اولین نظرسنجی خودرا منتشر کرد. این نظرسنجی «چه کسی و با چه شرایطی می تواند بهترین رئیس جمهوری آمریکا باشد؟» عنوان داشت که انجام آن دو ماه طول کشیده بود و شش صفحه از صفحات این روزنامه را اشغال کرده بود.

 

این کار از آن پس روال عادی روزنامه ها شده است که پس از علمی شدن کار نظرسنجی، رسانه ها (به ویژه نشریات احزاب) اینک انجام نظرسنجی های خودرا به موسسات حرفه ای متخصص این کار واگذار می کنند.

تنها پرسشهای مربوط را به آنها می دهند و گاهی هم انجام این عمل را میان آنها به مناقصه می گذارند و این بنگاه ها از طریق توزیع پرسشنامه، مصاحبه تلفنی، دعوت مردم به میزگرد (فوکِس گروپ)، مصاحبه خانه به خانه و یا خیابانی جواب پرسش هارا جمع آوری و به کمک کامپیوتر و جداول ریاضی نتایج را با درصد تقریب آن تهیه می کنند که به سفارش دهنده داده می شود و انتشار می یابد و خبرگزاری ها نقل و به سایر رسانه ها می فرستند. بنابراین، این وظیفه عمدتا از دوش خبرنگار برداشته شده است و اینک در سطح وسیع تری انجام می شود.

دکتر فریدون وردی نژاد موسس روزنامه ایران از آغاز کار این روزنامه در سال 1373 هجری خورشیدی یک میز نظرسنجی در این روزنامه مرکب دبیر و شماری خبرنگار تاسیس کرد که پیرامون موضوعات و مسائل روز کسب نظر می کردند و این نظرات مورد توجه قرار می گرفت.

 

وردی نژاد در عین حال مدیرعامل خبرگزاری ملی (ایرنا) بود و این خبرگزاری را که در سال 1313 هجری به نام خبرگزاری پارس تاسیس شده است نوسازی و مدرنیزه کرد و برای پرورش روزنامه نگار، دانشکده خبررا تاسیس و یک موسسه نشر کتاب نیز ایجاد کرد.

 

منبع: http://www.iranianshistoryonthisday.com
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد