شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، جرمی چرچ - یکی از مزایای کار کردن در یک آژانس مشاوره در توانایی تیم برای تهیه چشم انداز خروجی برای مشتریان است. در واقع از نقطه نظر آنها، این مساله دلیل اصلی استخدام ما می باشد.
گاهی اوقات، ما در نشست های مشتری شرکت می کنیم که طیف وسیعی از ذینفعان طیف وسیعی از عناوین را پوشش می دهند، بسیاری از آنها لزوما در دامنه فعالیت ما کار نمی کنند. در این زمان ها، همیشه این موضوع که این کشش وجود دارد که میزان زمانی که قرار است برای موضوع صرف شود نشان داده شود.. بر مبنای تجربه ما به ندرت مخاطبان کلیدی این شرکت ها برای دسترسی تلاش می کنند.
سازگاری با برند و شناسایی برند در افتراق شما از رقبایتان بسیار مهم هستند. آنها در واقع عناصری به شمار می روند که عامل کلی توسعه استراتژی بازاریابی و کسب و کار می شوند.
اما اجازه بدهید جنگل را به خاطر درختان روبرویمان فراموش نکنیم. آیا جزئیات وقایعی که لوگوی شما در جایگاه نخستین قرار می دهد دلیل می شود که یک کسب و کار یا مشتری بخواهد با شما همکاری کند؟ بسیاری از بحث های مربوط به برندسازی بیش از اندازه بر موارد و زمان ها متمرکز هستند که نمی گذارد سوزن در موارد رو به رشد بخش فروش شما حرکت کند. نکته مرا اشتباه دریافت نکنید. این بحث ها دارای اهمیت بسزایی هستند و جایگاهی در برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک دارند. اما بیشتر از اغلب اوقات تفاوت ها تنها در بحث های مخاطبان داخلی در خصوص سایه و روشن و رنگ آسمان در پس زمینه بروشور یا تبلیغات می باشد. آنها به هیچ وجه یک شرکت را جذب نمی کنند و باعث تبدیل و حفظ کسب و کار جدید نمی شوند.
سوال اینجاست که چگونه می توانید از نظر زیبا شناسی میان نور آبی در مقابل آبی اقیانوسی ارزیابی کنید؟ این صرفا یک مساله ذهنی است و توهم کنترل به یک گروه کوچک مشارکت کنندگان داخلی که برای توافق در زمینه رنگ بندی نهایی آمده اند بعد از ساعت ها بحث بسیار دشوار است. تاثیر این امر بر پیشبرد کسب و کار و در عین حال شرایطی که نمی توان آن را ارزیابی کرد وجود دارد.
به همین دلیل است که همه پیشنهادات ما و درگیری های دائم مشتریان بر روش هایی تاکید می کند که یک فعالیت می تواند ارزش افزوده ایجاد کند.
رویکرد چند سطحی برای ارزیابی و آنالیز از صنعت به بهترین شیوه مشتق شده است. ما با پذیرش استاندارد صنعتی که سه نوع از پاسخ را در مخاطبان در اهداف تلاش های ارتباطاتی مان تمایز ایجاد می کند: خروجی، برون داد و درآمد.
یک مثال از خروجی این خواهد بود که یک گزارش خبری ایجاد کنید، مقالات فرعی یا قطعه ای از سرمقاله نیز می تواند به این کار کمک کند. این کارها دقیقا به اندازه ایده یک داستان که برای نگارش یک مقاله به خبرنگار می دهید می تواند آنها را تحت تاثیر قرار دهد. خروجی ها می توانند به همان زودی که ایجاد شدند ارزیابی شوند. برای مثال آیا پیام به دقت ارتباط برقرار می کند. آیا تماس های رسانه ای برای رسیدن به مقصود دریافت می شود؟ آیا زمان انجام شده بر زمان انجام کار منطبق می باشد؟
برون دادها می توانند بر تمرکز بیشتر بر نتایجی که در کوتاه و میان مدت می گیریم استوار باشند. شاید طول دریافت برون دادها را بتوان تا شش ماه ارزیابی کرد. آیا گزارش خبری، فرعی یا سرمقاله در خروجی رسانه ای که برای آنها فرستاده بودید نشان داده شد؟ آیا مصاحبه ای که برای یکی از رهبران فکری شرکت تدارک دیده بودیم تبدیل به مقاله یا داستانی که برنامه ریزی شده بود گشت؟ در خصوص نشان دادن ارزش، می توانیم در این نقطه از زمان به این گونه کارمان را ارزیابی کنیم که پیامی که شما می خواهید به مخاطبان کلیدی منتقل کنید بند بند شده باشد به اینگونه که اثرات مثبتی بر شرکت و داستان شما بگذارد.
علاوه بر این، در طول این مرحله خبرنگاران بینش های اضافی را به شما باز خواهند گرداند زیرا پیام هایی که رهبران فکری شما می خواهند منتقل کنند میان گزارش گران هدف و مخاطبان شما طنین اندازه می شود.
راه نهایی که مشتریان می توانند ارزش های ما را ارزیابی کنند شکل ملموس تر نتایجی است که از کارمان دریافت کرده ایم. در طول شش ماه در هر سال، آیا کار ما در مجموع بر ارتباطات استراتژیک یا کمپین های ورودی بازاریابی به طول مستقیم در پیشبرد کسب و کار جدید نتیجه داده است، چشم انداز نشست یا یک مشتری جدید چطور؟ آیا چشم اندازها و کیفیت فروش منجر به شرایط سازمانی شما برای هدایت و مهارت شده است از آن رو که افزایش پدیداری و طرز گفتار پیام کلیدی در فضاهای رسوخ کند که آنها رسانه ها را مصرف کرده و پس از آن تصمیم به خرید بگیرند؟
آیا این تنها راه برای ارزیابی موفقیت تلاش های روابط عمومی است؟ البته نه، اما ما معتقدیم که این بهترین راه است. این راه نقشه راهی شفاف برای مشتریان تهیه می کند که در مواردی سبب می شود که ما با همدیگر تلاشی را به نهایت برسانیم و اینکه ما چگونه برای دریافت آن برنامه ریزی می کنیم. مگر در مواردی که شما وقت با ارزش خود را صرف بحث در مورد آنچیزی می کنید که در سطح بزرگی توسط کانال ارتباطی شما تحریف شده است. اگر مشتریان و خریداران شما درباره نوع کالایی که می خرند اهمیت نمی دهند، چرا شما باید این کار را انجام دهید؟
منبع: http://www.business2community.com/public-relations/dont-sweat-small-stuff-measuring-value-pr-marketing-efforts-0920420#wgpkI2cv6w3EKoFh.99
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|