درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 10:52   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
  آیا می‌توان بدون بک لینک زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11792صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 11 تیر 1393 - 18:13
تولید یک بروشور روابط عمومی
یک بروشور روابط عمومی همانند بسیاری از مواد دیگر در جهان روابط عمومی با هدف اطلاع رسانی تولید و منتشر می شود و می خواهد مردم را به تعامل و عمل وادار کند. تولید یک بروشور روابط عمومی می تواند به فرم های مختلف انجام شود و انواع مختلف اطلاعات را در بر گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک بروشور روابط عمومی همانند بسیاری از مواد دیگر در جهان روابط عمومی با هدف اطلاع رسانی تولید و منتشر می شود و می خواهد مردم را به تعامل و عمل وادار کند. تولید یک بروشور روابط عمومی می تواند به فرم های مختلف انجام شود و انواع مختلف اطلاعات را در بر گیرد. ظاهر یک بروشور روابط عمومی قطعه ای کاغذ است که به طور معمول به سه بخش تقسیم شده است و حاوی اطلاعاتی در خصوص یک رویداد، شرکت، برند یا هر چیز دیگری است که یک شرکت می خواهد برای عموم مردم به اشتراک بگذارد. یک بروشور آنلاین نیز همانند یک بروشور معمولی عمل می کند اما باید کلمات کلیدی برای اهداف جستجو در آن لحاظ شود. یک بروشور روابط عمومی می تواند دو برابر یک بروشور شرکت اطلاعات پس زمینه حیاتی در مورد یک شرکت ارائه دهد و در عین حال یک بروشور روابط عمومی می تواند به خدمت اهداف تخصصی تر درآید و برای آرشیو اهداف ویژه به عنوان بخشی از کمپین روابط عمومی شما به کار آید.


بسیاری افراد بروشورها خاصی را در بخش های مشابه می فروشند، این نوع بروشورها در واقع تا حدی متفاوت هستند. تفاوت عمده آنها در کجاست؟ در حالیکه بروشورهای عادیبا هدف دریافت اعانات، حمایت یا خرید تولید می شود، بروشورهای روابط عمومی در واقع اطلاع رسان هستند. این نوع بروشورها بیشتر شبیه یک بسته مطبوعاتی می باشند که شما به عنوان یک آژانس روابط عمومی اطلاعاتی را برای متقاعد کردن مخاطبان به عملی خاص تولید می کنید. اما این نوع بروشور در ظاهر شباهتی به بروشورهای فروش نیستند. اگر شما جویای بروشوری هستید که برای فرانشیز یا کسب و کار ایجاد شود، مطمئن شوید که نوع اطلاعاتی را که می خواهید به عموم مردم بدهید را می دانید و از نوع اطلاعاتی که می خواهید از آن دریافت شود مطمئن شوید.در این نوشتار چند نکته برای تولید یک بروشور روابط عمومی اطلاع رسان موفق ذکر شده است:


1. آن را برجسته طراحی کنید: تلاش کنید بروشوری طراحی کنید که در میان سایر بروشورها خودش را نشان دهد. بگذارید دیده شود، هیچ کس نمی خواهد بروشوری تولید کند که کاملا شکست بخورد و هر کسی که آن را دریافت کند مستقیم آن را به سطل زباله بیاندازد یا حتی از دریافت آن اجتناب کنند. برای اینکه موفق شوید باید بی نظیر باشید. برای آن جاذبه بصری ایجاد کنید به طوری که چشم نواز باشد. آنقدر شیک باشد که هیچکس دلش نیاید آن را بیرون بیاندازد. بنابراین اگر فکر می کنید که در طراحی آن با مشکل روبرو می شوید، از اینکه به یک متخصص مراجعه کنید و از وی بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد ابا نداشته باشید.


2. آن را دارای ارزش خبری کنید: اینکه بتوانید بروشور خود را دارای ارزش خبری کنید بخش بزرگی از کلید موفقیت است. مطمئن شوید که بروشور روابط عمومی شما به عنوان یک خبر با ارزش دیده می شود و این زمانی اتفاق می افتد که تا حد امکان آن را با همزمان با رویدادهای جاری مرتبط با آنها ارائه کنید. همیشه سعی کنید که نان را تا تنور داغ است بچسبانید. اگر بروشور برای مخاطبان جذابیت نداشته باشد و اطلاعات آن برای مخاطبان مهم به نظر نرسد نمی تواند منافع شما را تامین نماید. هرکسی که بروشور شما را می خواند باید احساس کند که احتمال دارد بعدا به آن احتیاج داشته باشد و یا بتواند از طریق آن شما را پیدا کند و این دلیلی است که بروشور در روابط عمومی موضوعیت می یابد.


3. بروشور خود را متناسب با هویت شرکتتان تهیه کنید: بروشورهای روابط عمومی همیشه باید با هویت شرکت شما متناسب باشند. بروشور شما باید هویت شرکتتان را نشان دهد و حاوی نمایندگان شما در جاهای دیگر از قبیل وبسایت، کارت ویزیت، برگه های فروش و ... باشد. اگر برند شما جالب، جذاب و هیجان انگیز است، بروشور شما باید این مساله را منعکس کند. از شعار، فلسفه و بیانیه ماموریت سازماندر بروشور استفاده کنید. یک بروشور روابط عمومی راهی فوق العاده برای نمایش شخصیت برند شما و قدری بیشتر از آن است، بنابراین سعی کنید که آن را جدی بگیرید.


مبانی و قسمت های یک بروشور روابط عمومی
در نهایت چند مورد از قسمت هایی که در هنگام طراحی و تولید محتوا برای بروشور باید در نظر داشته باشید عنوان می کنیم:
• نام شرکت ( بسیار پیش می آید که نام شرکت در بروشور درج نمی شود!)
• لوگو (برند عمومی)
• ماموریت
• اهداف
• دلیلی برای بروشور روابط عمومی
• چرا خواننده باید این بروشور را مهم تلقی کند
• فراخوان عمل
• اطلاعات تماس


منبع: http://publicrelationsblogger.com/2010/07/public-relations-materials-3-tips-for.html
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد