درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 03:09   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9453صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 19 اسفند 1392 - 09:56
مترجم: حامد فردوس آرا منبع: Business Matters
پنج نکته مهم در ارزیابی یک کمپین موفق روابط عمومی
نویسنده: Johnny McGinley
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، مالکان کسب‌وکارهای کوچک همواره در این فکر به سر می‌برند که چگونه به موفقیت‌های مالی خود نزدیک شوند. اقدامات روابط عمومی و بازاریابی نقش بسیار حیاتی در رسیدن کسب‌وکارهای کوچک به اهداف خود بازی می‌کنند؛ به‌خصوص در عصر دیجیتال. مشکل اصلی در اندازه‌گیری و ارزیابی کمپین‌های بازاریابی و روابط عمومی در سال‌های اخیر پیچیدگی آن؛ به‌خصوص رشد رسانه‌های دیجیتال است.

 با رشد تکنولوژی، روش‌های اندازه‌گیری اثربخشی آن تکنولوژی نیز باید راه‌اندازی شود. به طور کلی، در پنج سال گذشته در دنیای ما انفجاری در تکنیک‌ها و روش‌ها به وجود آمده است. در این محیط، انتخاب ابزاری دقیق برای کمپین‌های روابط عمومی موضوعی چالش‌برانگیز شده است. علت آن را نیز می‌توان در به روز بودن کارمندان و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک با روش‌های موجود دانست. در ذیل به معرفی پنج نکته حیاتی در ارزیابی و اندازه‌گیری کمپین‌های موفق روابط عمومی می‌پردازیم:

نکته اول: گاهی اوقات گمان می‌شود که ارزیابی یک کمپین روابط عمومی باید در پایان آن صورت پذیرد که این درست نیست. برای ارزیابی واقعی و موثر باید از لحظه شروع تا پایان یک کمپین را ارزیابی کرد. کمپین را باید در یک روند پیوسته مشاهده کرد نه چیزی که در پایان اتفاق می‌افتد، همچنین مهم است که ارزیابی را به صورت عینی و با نظر به موقعیتی که در آن قرار دارید، انجام دهید. این به خاطر آن است که یک خط مرجع برای اندازه‌گیری و اثربخشی کمپین وجود داشته باشد. همچنین باید بدانید که ارزیابی پیش از کمپین به همان اندازه که پس از آن باید صورت گیرد، دارای اهمیت است.

 نکته دوم: باید همیشه طراحی و اجرای یک کمپین را به صورت پیوسته و تدریجی و با توجه به چرخه عمر کمپین روابط عمومی انجام دهید. ارزیابی صحیح و اثربخش جزء به جزء یک کمپین بهتر از ارزیابی کلی و  به صورت یکجا است. این عمل باعث افزایش کیفیت و دقت کمپین خواهد شد.

نکته سوم: گرایش شرکت‌ها به پوشش دادن حداکثری رسانه‌ها، افسانه متداولی در رابطه با عملکرد روابط عمومی است؛ یعنی اگر آنها بتوانند تمام رسانه‌ها را پوشش دهند به موفقیت رسیده‌اند که البته این مساله صحیح نیست و درجه پوشش رسانه‌ها به تنهایی نشان‌دهنده اثربخشی کمپین نخواهد بود. از آنجا که قصد هر کمپین روابط عمومی ایجاد ارتباط موثر با مخاطب هدف برای تحت تاثیر قرار دادن آنها است، لذا سعی کنید متفاوت فکر و رفتار کنید. پوشش تمام رسانه‌ها نتیجه‌بخش نخواهد بود، مگر اینکه بتوانید مخاطبان هدف خود را تحت تاثیر قرار دهید.

نکته چهارم: محاسبه دقیق یک کمپین بسیار حائز اهمیت است. همیشه این سوال را از خود بپرسید که آیا بودجه کافی برای راه‌اندازی این کمپین دارم؟ آیا ارزیابی دقیقی از هزینه‌های زمانی، نیروی انسانی و نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کرده‌ام؟ این محاسبات جزو پیچیده‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی یک کمپین به شمار می‌آید

نکته پنجم: جهت ارزیابی دقیق و موثر یک کمپین روابط عمومی، ابتدا باید موضوع به طور شفاف مشخص باشد. از مدل SMART کمک بگیرید. مدل SMART مخفف اهداف مشخص (Specific Objectives)، اهداف قابل اندازه‌گیری (Measurable Objectives)، اهداف دست‌یافتنی (Achievable Objectives)، اهداف مرتبط (Relevant Objectives) و محدوده زمانی مشخص (Time Bound) است. با استفاده از این مدل می‌توانید به‌طور دقیق مولفه‌های مختلف یک کمپین را مورد ارزیابی قرار دهید.

 منبع: دنیای اقتصاد

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد