مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امدادامام خمینی(ره) گفت: روابط عمومی به عنوان آینه تمام نمای سازمان، چشم و گوش و پل ارتباطی سازمان با مردم جامعه و دیگر نهادهای اجتماعی قلمداد می شود.
به گزارش خبرگزاری شارا،عباس دارائی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی این نهاد در جلسه آموزشی ویژه مسئولین دفاتر وروابط عمومی مدیریت شهرستان ها که درمرکز آموزش وپژوهش دفترمرکزی این نهاد برگزارشد،با بیان اینکه با تلاش وهمکاری می توان روابط عمومی را به جایگاه رفیع و ویژه خود رساند،گفت: کمیته امداد توانسته در بین اقشار جامعه خود را مطرح کند و امروزدر کشوراعتمادعمومی به این نهاد ایجاد شده است که افزایش آمارصدقات و وجوهات شرعی سالانه نشان از این امر دارد.
عباس دارائی با اشاره به جایگاه و دیدگاه ها نسبت به روابط عمومی،افزود:مقام معظم رهبری درتعریف روابط عمومی می فرمایند:تمامی روابط عمومی های بخشهای مختلف باید فعال شوند وبااستفاده از رسانه ملی و روزنامه ها اقدامات مختلف خودشان را با زبانی تاثیر گذاروقابل فهم به اطلاع مردم برسانند.
وی در ادامه با بهره گیری از دیدگاه اندیشمندان ارتباطات یادآورشد: توجه به قدرت اقناعی توسط روابط عمومی ها با تکیه بر افکار عمومی از محورهای اساسی فعالان این عرصه است؛چرا که روابط عمومی ها باید دائما سعی وتلاش کنند تا با توجیه مخاطبان وگروههای هدف به تبیین عملکردهای سازمان مربوطه بپردازند.
عباس دارائی با بیان اینکه مسیر اصلی فعالیت های کمیته امداد در شهرستانها و ادارات تابعه است،تصریح کرد:شما اولین افرادی هستید که مخاطبان این نهاد در ارتباط با شما قرار می گیرند واگر نتوانید با زبان تاثیر گذار وقابل فهم، پیام رابه مخاطبان و گروه هدف انتقال بدهید آنگاه روابط عمومی وظیفه خود رابه خوبی عمل نکرده است؛ اگر توجه به قدرت اقناعی نداشته باشیم وافکار عمومی را جدی نگیریم و نتوانیم مخاطبان این نهاد را قانع کنیم،بدون شک دچار مشکل هستیم.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود:روابط عمومی مهمترین رکن یک سازمان است وهمواره مورد توجه مدیران و تصمیم گیران بوده است و آن را به عنوان آینه تمام نمای سازمان، چشم و گوش سازمان و پل ارتباطی سازمان با مردم جامعه و دیگرسازمانها و نهادهای اجتماعی قلمداد کرده اند؛چنانچه بتوانیم در تصمیم گیری مدیران خود تاثیرگذار باشیم،روابط عمومی به درستی کار خود را انجام داده است و جایگاه و سهم روابط عمومی در سازمان مشخص می شود.
عباس دارائی با بیان اینکه جایگاه نامناسب روابط عمومی در سطح ادارات کل وشهرستانهای تابعه،عدم برخورداری از نیروی مناسب و متخصص وکارشناس در روابط عمومی،برنامه وبودجه و... از جمله دغدغه های گذشته بوده است،عنوان کرد: برای اولین بار در سال 89مدیران روابط عمومی ازطریق آزمون انتخاب شدند و هدف از این آزمون سنجش اطلاعات،آگاهی،تجربه وتخصص فنی حرفه ای افراد بوده است.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امدادامام خمینی(ره) با اشاره به بودجه عملیاتی سال گذشته روابط عمومی با شاخصهای جمعیت،مساحت، تعدادمددجو،تعداد شاخه،تعداد مدیریت شهرستان وتعداد ادارات در حوزه دفتر مرکزی گفت: امسال این بودجه با50درصد افزایش نسبت به سال گذشته پیشنهاد شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی جایگاهی است که باید از بالاترین تا پایین ترین سطوح آن دارای ذوق و سلیقه،هنرومعلومات باشند،خاطر نشان کرد:روابط عمومی در سازمان یک ناظراست و کاملا حساس و مهم و نقش تخصصی و نو آوری و خلاقیت در سازمان دارد،لذا چنانچه با این دیدگاه پیش برویم در دهه چهارم خدمت، جایگاه امداد را به آن جایگاه شایسته خود خواهیم رساند.
عباس دارائی انگیزه،علم و فن آوری ارتباطات، برنامه ریزی دقیق ومشخص را به عنوان سه عنصرمهم در ارتباطات دانست و گفت: روابط عمومی پدیدآورنده اطلاعات است وتسخیر قلوب را برعهده دارد.روابط عمومی رقیب هیچ حوزه ای نیست و این حوزه به عنوان حوزه خدمت دهنده است که زیر نظرعالیترین مقام سازمان قرار دارد.
وی کار اصلی روابط عمومی را اقناع،ترغیب،تفاهم و جلب مشارکتهای عمومی با بهره مندی ازتمام ظرفیت های درون وبرون سازمان معرفی کرد و یادآورشد:یک روابط عمومی توسعه یافته، پویا وسعادتمند باید بتواند توانایی خود را درعرصه مهندسی پیام وسازماندهی ارتباطات هدفمند خلاصه کند.
|