شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي آينه تمام نماي يك سازمان است
یکشنبه، 25 تیر 1391 - 14:36 کد خبر:1161

مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امدادامام خميني(ره) گفت: روابط عمومي به عنوان آينه تمام نماي سازمان، چشم و گوش و پل ارتباطي سازمان با مردم جامعه و ديگر نهادهاي اجتماعي قلمداد مي شود.

به گزارش خبرگزاري شارا،عباس دارائي مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني اين نهاد در جلسه آموزشي ويژه مسئولين دفاتر وروابط عمومي مديريت شهرستان ها كه درمركز آموزش وپژوهش دفترمركزي اين نهاد برگزارشد،با بيان اينكه با تلاش وهمكاري مي توان روابط عمومي را به جايگاه رفيع و ويژه خود رساند،گفت: كميته امداد توانسته در بين اقشار جامعه خود را مطرح كند و امروزدر كشوراعتمادعمومي به اين نهاد ايجاد شده است كه افزايش آمارصدقات و وجوهات شرعي سالانه نشان از اين امر دارد.
عباس دارائي با اشاره به جايگاه و ديدگاه ها نسبت به روابط عمومي،افزود:مقام معظم رهبري درتعريف روابط عمومي مي فرمايند:تمامي روابط عمومي هاي بخشهاي مختلف بايد فعال شوند وبااستفاده از رسانه ملي و روزنامه ها اقدامات مختلف خودشان را با زباني تاثير گذاروقابل فهم به اطلاع مردم برسانند.
وي در ادامه با بهره گيري از ديدگاه انديشمندان ارتباطات يادآورشد: توجه به قدرت اقناعي توسط روابط عمومي ها با تكيه بر افكار عمومي از محورهاي اساسي فعالان اين عرصه است؛چرا كه روابط عمومي ها بايد دائما سعي وتلاش كنند تا با توجيه مخاطبان وگروههاي هدف به تبيين عملكردهاي سازمان مربوطه بپردازند.
عباس دارائي با بيان اينكه مسير اصلي فعاليت هاي كميته امداد در شهرستانها و ادارات تابعه است،تصريح كرد:شما اولين افرادي هستيد كه مخاطبان اين نهاد در ارتباط با شما قرار مي گيرند واگر نتوانيد با زبان تاثير گذار وقابل فهم، پيام رابه مخاطبان و گروه هدف انتقال بدهيد آنگاه روابط عمومي وظيفه خود رابه خوبي عمل نكرده است؛ اگر توجه به قدرت اقناعي نداشته باشيم وافكار عمومي را جدي نگيريم و نتوانيم مخاطبان اين نهاد را قانع كنيم،بدون شك دچار مشكل هستيم.
مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره) افزود:روابط عمومي مهمترين ركن يك سازمان است وهمواره مورد توجه مديران و تصميم گيران بوده است و آن را به عنوان آينه تمام نماي سازمان، چشم و گوش سازمان و پل ارتباطي سازمان با مردم جامعه و ديگرسازمانها و نهادهاي اجتماعي قلمداد كرده اند؛چنانچه بتوانيم در تصميم گيري مديران خود تاثيرگذار باشيم،روابط عمومي به درستي كار خود را انجام داده است و جايگاه و سهم روابط عمومي در سازمان مشخص مي شود.
عباس دارائي با بيان اينكه جايگاه نامناسب روابط عمومي در سطح ادارات كل وشهرستانهاي تابعه،عدم برخورداري از نيروي مناسب و متخصص وكارشناس در روابط عمومي،برنامه وبودجه و... از جمله دغدغه هاي گذشته بوده است،عنوان كرد: براي اولين بار در سال 89مديران روابط عمومي ازطريق آزمون انتخاب شدند و هدف از اين آزمون سنجش اطلاعات،آگاهي،تجربه وتخصص فني حرفه اي افراد بوده است.
مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امدادامام خميني(ره) با اشاره به بودجه عملياتي سال گذشته روابط عمومي با شاخصهاي جمعيت،مساحت، تعدادمددجو،تعداد شاخه،تعداد مديريت شهرستان وتعداد ادارات در حوزه دفتر مركزي گفت: امسال اين بودجه با50درصد افزايش نسبت به سال گذشته پيشنهاد شده است.
وي در ادامه با بيان اينكه روابط عمومي جايگاهي است كه بايد از بالاترين تا پايين ترين سطوح آن داراي ذوق و سليقه،هنرومعلومات باشند،خاطر نشان كرد:روابط عمومي در سازمان يك ناظراست و كاملا حساس و مهم و نقش تخصصي و نو آوري و خلاقيت در سازمان دارد،لذا چنانچه با اين ديدگاه پيش برويم در دهه چهارم خدمت، جايگاه امداد را به آن جايگاه شايسته خود خواهيم رساند.
عباس دارائي انگيزه،علم و فن آوري ارتباطات، برنامه ريزي دقيق ومشخص را به عنوان سه عنصرمهم در ارتباطات دانست و گفت: روابط عمومي پديدآورنده اطلاعات است وتسخير قلوب را برعهده دارد.روابط عمومي رقيب هيچ حوزه اي نيست و اين حوزه به عنوان حوزه خدمت دهنده است كه زير نظرعاليترين مقام سازمان قرار دارد.
وي كار اصلي روابط عمومي را اقناع،ترغيب،تفاهم و جلب مشاركتهاي عمومي با بهره مندي ازتمام ظرفيت هاي درون وبرون سازمان معرفي كرد و يادآورشد:يك روابط عمومي توسعه يافته، پويا وسعادتمند بايد بتواند توانايي خود را درعرصه مهندسي پيام وسازماندهي ارتباطات هدفمند خلاصه كند.