شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از عمده ترین اشتباهاتی که در هر مذاکره صورت می پذیرد صرفاً توجه به نیازها و نگرانی های شما به جای گوش سپردن به فرد مقابل و درک نیازهای وی می باشد. شما می توانید به زبانی ساده تر این ارتباط پویا را به شکل ارتباط همزیستی بین پژوهشگر روابط عمومی و روزنامه نگار بازگو نمایید. یکی از اشتباهات دیرینه که متخصصین روابط عمومی در این ارتباط مرتکب می شوند توجه به نیازهای یک برند تجاری یا مشتری و عدم توجه به نیازهای منحصر بفرد روزنامه نگاران است.
در گردهمایی اخیر انجمن روابط عمومی آژانس های تبلیغاتی آمریکا که در نیویورک برگزار شد، سوزان ورانسیا، خبرنگار بخش تبلیغاتی و بازاریابی روزنامه وال استریت، باب سافیان، سردبیر و مدیر عامل انجمن فاست، و لارا پتریکا خبرنگار اخبار یو اس ای تودی، مطالبی را که تمایل دارند متخصصین روابط عمومی به آنها ارایه دهند مطرح نمودند.
1- شناخت مصرف کننده: مطالعات در رابطه با رفتار مصرف کننده.
2- جزییات پشت صحنه: به عنوان مثال جزئیاتی در ارتباط با گردهمایی های پیش از ائتلاف– مواردی همچون اینکه افراد چه عنوان کرده اند و یا چه غذایی خورده اند.
3- گرایشات غیرمعمول و غیر عادی
4- علت انتخاب یک موضوع، چیزی که نشان دهنده اندک مطالعات مقدماتی متخصصین روابط عمومی قبل از ارائه موضوع است .
5- مطالبی در ارتباط با آنچه که موثر واقع نشده، و یا موضوعاتی که طبق برنامه ریزی ها پیش نرفته است.
6- اطلاعات محرمانه در ارتباط با چگونگی واکنش شرکت ها نسبت به اخبار مهم.
7- مطالبی که تاکنون جای دیگری دیده نشده است.
منبع خبر:
http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/06/05/x-kinds-of-story-ideas-that-reporters-want-from-pr-pros/?hq_e=el&hq_m=2896475&hq_l=10&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/11547/هفت-ایده-خبری-که-روزنامه-نگاران-از-متخصصین-روابط-عمومی-می-خواهند
|