درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 00:14   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11122صفحه نخست » چهارشنبه، 7 خرداد 1393 - 05:51
پژوهش تحلیلی بین فرهنگی‌ در حوزه اصول اخلاقی‌ حاکم بر فضای کسب و کار: موردکاوی: تاجران ترک، تایلندی و آمریکایی‌
این پژوهش، فرآیند تصمیم سازی اخلاقی‌ در بین تجار ترک، تایلندی و آمریکایی‌ را با در نظر قرار دادن شدت پایبندی به ادراکات معنوی PMI))، ارزش‌های اخلاقی‌ صنفی(CEV) و اهمیت ملاحظات اخلاقی درک شده (PIE)، مقایسه می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  این پژوهش، فرآیند تصمیم سازی اخلاقی‌ در بین تجار ترک، تایلندی و آمریکایی‌ را با در نظر  قرار دادن شدت پایبندی به ادراکات معنوی PMI))، ارزش‌های اخلاقی‌ صنفی(CEV) و اهمیت ملاحظات اخلاقی درک شده (PIE)، مقایسه می‌کند.PMI تصمیم گیری اخلاقی‌ را در یک سطح فردی تشریح می‌کند، CEV تأثیر فرهنگ اخلاقی‌ سازمان را بر تصمیم‌های انفرادی شرح می دهد و PIE به بیان اعتقادات و برداشت های تاجران از ارتباط موجود در میان تجارت، اخلاق  و سود‌ بلند مدت می پردازد. پاسخ دهنده ‌های این پژوهش (جامعه آماری)، تجار و بازرگانان حرفه‌ای هستند که در حال حاضر در حال تحصیل در رشته MBA در ترکیه (n=416)، تایلند (n=605) و آمریکا (n=446) و یا دانش آموخته آن هستند. نتایج ANOVA نشان می دهد که تجار آمریکایی‌ شاهد رفتار‌های تجاری غیر اخلاقی‌ تری نسبت به همتایانشان در ترکیه و تایلند می باشند. سازمان‌های ترک و آمریکایی،‌ CEV بالاتری نسبت به سازمان‌های تایلندی دارند. از سوی دیگر، تاجران تایلندی و آمریکایی‌ بیش از تاجران ترک، اخلاق را برای موفقیت در تجارت حائز اهمیت می‌دانند.

 

هنگامی که سازمان ها در فعالیت‌های تجاری جهانی‌ درگیر می شوند، درک تفاوت‌ها و شباهت‌ها در برداشت های اخلاقی‌ بازرگانان کشور‌های مختلف، برای موفقیت و کار هماهنگ با یکدیگر ارزش پیدا می کند. انتظار می رود که این پژوهش برای افرادی مفید باشد که قصد سرما‌یه گذاری یا مدیریت بازرگانی در این کشور‌ها را دارند و بسیاری از مفاهیم آن نیز در حوزه تجارت جهانی‌ مفید خواهد بود.

واژگان کلیدی: اخلاق، بازاریابی، تاجران، مقایسه میان فرهنگی

 

 

مقدمه:
اخلاق کسب و کار، رفتار درست، مناسب، منصفانه و قابل پذیرش در دنیای ‌ کسب و کار را بیان می‌کند. در چند دهه گذشته، نگرانی های ناشی‌ از مشکلات اخلاقی‌ در کشب و کار و به ویژه در بازاریابی افزایش یافته است. علاوه بر این، در نتیجه جهانی‌ شدن اقتصاد و رشد بین‌المللی شدن  سازمان ها، تعداد فزاینده ای از مدیران دست به برخورد با مشکلات گوناگون اخلاقی‌ زدند که در حیطه کسب و کار خود با آنها مواجه هستند. هیچ قانون پذیرفته شده جهانی‌ در رویکرد مواجهه با مشکلات اخلاقی‌ در کشور‌های مختلف وجود ندارد. به همین دلیل است که درک این که چگونه بازرگانان کشورهای مختلف در مورد مسائل پیچیده و غامض اخلاق در کسب و کار قضاوت می کنند، مهم و مهم تر می شود (کارانده – 2002).

 

هدف این پژوهش، بررسی شباهت ها و تفاوت‌های موجود در فرایند تصمیم گیری اخلاقی بازرگانان ترک، آمریکایی‌ و تایلندی با درنظر گرفتن شدت پایبندی به ادراکات معنوی (PMI)، ارزش‌های اخلاقی‌ صنفی(CEV) و اهمیت ملاحظات اخلاقی درک شده (PIE) می باشد.


در بخش زیر، ادبیات مربوط به تصمیم گیری اخلاقی‌ در کسب و کار، با تأکید ویژه بر بازاریابی و مبانی اصلی پژوهشی، بررسی می شود. اهداف و روش‌های پژوهش در بخش "روش شناسی پژوهش" ارائه شده است و دستاوردهای پژوهشی در بخش "یافته ها" ارائه شده اند. بخش آخر شامل نتیجه گیری، مفاهیم و پیشنهاد‌ات مربوط به پژوهش های بیشتر است.

 

مترجم:

سید سلمان سیدین
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران

دانلود PDF مقاله

 

منبع: TMBA

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد