درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 16:34   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10919صفحه نخست » چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1393 - 07:04
کاربردهای آتی برای هر دو زمینه و درخواست برای تحقیقات آتی
تحقیقات رفتاری و مدل سازی تجربی از کانال های بازاریابی
مدل های تئوریک بازی از کانال های بازاریابی، معمولاً وابسته بر تسهیل فرضیاتی است که، از دیدگاه رفتاری، اغلب به نظر خنثی می رسند. با این حال، محققان رفتاری، قواعد رفتاری فراوانی ایجاد کرده اند که شمولیت در مدل های تئوریک بازی را غیر ممکن ساخته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  مدل های تئوریک بازی از کانال های بازاریابی، معمولاً وابسته بر تسهیل فرضیاتی است که، از دیدگاه رفتاری، اغلب به نظر خنثی می رسند. با این حال، محققان رفتاری، قواعد رفتاری فراوانی ایجاد کرده اند که شمولیت در مدل های تئوریک بازی را غیر ممکن ساخته است. ما معتقدیم که تمرکز بر سه یافته کانونی، به هر دو زمینه سود خواهد رساند؛ این موارد عبارتند از: نخست، اعتقاداتی که توسط بازیگران مختلف با توجه به نتایج مزیت فعالیت های مختلف حفظ شده، ناقص و اغلب همراه با تعصبهستند؛ دوم، اهداف بهینه سازی و ترجیحات بازیگران عموماً شناخته نشده اند. در نظر گرفتن این سه یافته، کانون تمرکز را از تصمیم گیری منطقی به نحوه یادگیری تصمیم گیرندگان برای بهبود مهارت های تصمیم گیری اشان تغییر جهت می دهد. در نهایت، معتقدیم که تجانس بیشتر مدل سازی تئوریک بازی و تحقیقات رفتاری در کانال های بازاریابی منجر به دیدگاه های جدید برای هر دو خواهد شد.


واژگان کلیدی: کانال های بازاریابی، تئوری بازی، تحقیق تصمیم رفتاری

 

مقدمه:
تولید کنندگان، کالاها و خدمات را از چند کانال به فروش می رسانند. در نتیجه، تصمیمات مرکب بازاریابی، نه فقط از واکنش های مورد انتظار مشتری هدف بلکه از رفتار دیگر اعضاء کانال مشمول در تعامل مثل خرده فروشان و رقبا، تاثیر می گیرد. در طی سال ها، منابع عمده ای در هر دو زمینه علوم بازاریابی و اقتصاد با استفاده از ابزارهای تئوریک برای تحلیل رفتار بهینه اعضاء کانال پدیدار گردیده است (مثلاً باسو و همکاران، 1985؛ جولاند و شوگان 1983؛ لال 1990؛ مک گوایر و استالین 1983؛ مورتی 1993؛ راجو و زانگ 2005). ضمن اینکه این اثر دارای کانون های تمرکز قابل ملاحظه مختلف است، توسط دو نفع عمومی یکدست گردیده است: (1) شرح اینکه چرا ساختارهای کانال های بازاریابی که انجام می دهیم را مشاهده می کنیم و (2) ارائه توصیه دیدگاهی بر اینکه چطور شرکت ها می توانند به منافع بیشتر توسط فعالیت های هماهنگ بهتر در ساختارهای کانال موجود یا انتخاب ساختارهای جدید برسند.
با این حال، میزانی که اثر مدل سازی تئوریک بازی در کانال ها موفق به کسب این اهداف شده، مسئله بحث فزاینده است. نگرانی اصلی این است که مدل های تئوریک بازی رفتار عامل گرایش دارد تا بر مجموعه فرضیاتیایجاد شود در مورد اینکه چطور مدیران، کارکنان و مصرف کنندگان تصمیم گیری می کنند که به نظر می رسد، گاهگاهی، از دیدگاه های تصمیم گیری ارائه شده توسط روانشناسان و اقتصاددان های رفتاری دور می افتد. در حالی که تئوری بازی معمولاً فرض می کند که مدیران تا حد زیادی صاحب دانش و بهینه سازهای دوراندیش هستند (مثلاً باسو و همکاران. 1985؛ جولاند و شوگان 1983؛ لال 1990؛ مک گوایر و استائلین 1983؛ مورتی 1993؛ راجو و زانگ، 2005)، تحقیقات تجربی در تصمیم گیری اغلب در می یابد که آنها نسبتاً فاقد دانش و افراد راضی کوتاه اندیش هستند- عامل هایی که ممکن است هدف فعالیت های انتخابی اقتصاددانانی را به اشتراک داشته باشند که مزایا و تسهیلات را حداکثر می سازد، اما کسی که صاحب مهارت های شناختی برای اجرای کار از تجویز کسب شده توسط تئوری بازی نیست (مثلاً میر و بانکس 1997؛ کانروتر و همکاران، 2002؛ هو و همکاران، 2006).

 

مترجم

سید سلمان سیدین
کارشناس ارشد بازرگانی بین الملل از دانشگاه تهران

دانلود فایل مقاله

 

منبع: TMBA

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد