درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 01:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10509صفحه نخست » یکشنبه، 21 اردیبهشت 1393 - 05:51
آیا گوگل جای آژانس‌های آنلاین را خواهد گرفت؟
شرکت‌های مسافرتی عمیقا نگران قدرت بالقوه گوگل در صنعت گردشگری هستند
  

آیا گوگل جای آژانس‌های آنلاین را خواهد گرفت؟

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، همکاری گوگل با هتل‌های زنجیره‌ای سبب نگرانی فعالان صنایع مسافرتی از احتمال تلاش این غول جست‌وجوگر برای افزایش هزینه تبلیغات شده است. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی به نقل از رویترز، گوگل هم‌اکنون دارای نرم‌افزار ویژه ITA است که تامین‌کننده اطلاعات سفر، قیمت هتل‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی است و درعین حال مسیری نیز برای هدایت مشتریان به وب سایتهای ویژه هتل‌ها برای رزرو است.

درماه‌های گذشته، هتل‌ها با اجرای یک برنامه آموزشی برای محصولات گوگل موافقت کردند و ماه گذشته، گوگل طی قراردادی مجوز راه‌اندازی برنامه‌ای به نام اتاق 77 را به‌دست آورد که به مشتریان و کاربران امکان می‌دهد قیمت هتل‌ها و نیز رزرو اتاق‌ها را با هم مقایسه کنند. بیشتر تحلیلگران گوگل را دست کم درآینده نزدیک، تهدیدی برای آژانس‌های مسافرتی آنلاین تلقی نمی‌کنند، اما چنین توافقی به نگرانی‌ها ازنتیجه نهایی این گام‌های گوگل درمیان این آژانس‌داران دامن زده است.


محققان صنعت هتلداری درعین‌حال معتقد نیستند که گوگل در پی کسب درآمد از محل پردازش معاملاتی باشد که اکنون توسط آژانس‌های مسافرتی آنلاین انجام می‌شود و برای برخی از آنها سبب کسب بیشترین درآمد حاصل از تبلیغات است. این آژانس‌ها اکنون معتقدند که گوگل درصدد ورود به این صحنه برای کسب درآمدهای تبلیغاتی بیشتر در صنعت سفر است. طبق همین گزارش از مجموع 7/4 میلیارد دلار درآمد تولید شده در صنعت تبلیغات و آگهی تجاری آمریکا طی سال گذشته، 52 درصد تماما به جیب وب سایت‌ها و دیگر کانال‌های دیجیتال رفت که هتل‌ها بیشترین میزان پول را در این بخش هزینه کرده‌اند؛ سپس آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های هوایی که در ردیف‌های بعدی قرار دارند.


 «هنری هارتولدت» یک تحلیلگر فعال در گروه مطالعاتی اتمسفر گفت: گوگل تمایلی به‌کار درزمینه پردازش اطلاعات مربوط به ثبت نام شرکت‌های مسافرتی و هتل‌ها ندارد، زیرا سود حاشیه حاصل از تبلیغات و بازاریابی ازطریق موتورسرچ برای شرکت گوگل به مراتب بهتر است و در کل کسب و کاری ساده و عاری از پیچیدگی است. وی افزود: تصور می‌کنم که گوگل قصد دارد صرفا در بخش تبلیغات وجست‌وجو در صنایع مسافرتی فعال‌تر عمل کند. آنها هرکاری که بگویید می‌کنند به جز اینکه بخواهند در جایگاه یک آژانس مسافرتی یا شرکت خطوط هوایی یا هتل قرار بگیرند.


با این همه وی یادآور شد که گوگل درنهایت به‌دلیل قابلیت‌های جست‌وجو که آن را قادر به گردآوری اطلاعات درزمینه علایق مشتریان و عادت‌ها و تمایلاتشان می‌کند، می‌تواند یک تهدید باشد و درنهایت این قابلیت اطلاعاتی می‌تواند گوگل را مبدل به یک شریک تجاری کند که به مراتب از یک آژانس مسافرتی آنلاین یا بازاریاب محلی در مقصدهای گردشگری یا شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های کروز و دیگر فروشندگان کالاهای مسافرتی، متقاعدکننده‌تر است. وی افزود: شرکت‌های مسافرتی عمیقا نگران قدرت بالقوه گوگل در این صنعت هستند.


ازدیگر سو «اکسپدیا» به‌عنوان بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی آنلاین گوگل را یک شریک تجاری باارزش خواند که تاکنون نقش موثری در تقویت و اجرای کسب و کار آنها داشته است.


 اکسپدیا در بیانیه‌ای رسمی گوگل را یک منبع مهم ‌ترافیک سفر و پیشگامی با کیفیت عالی توصیف کرد. اکسپدیا یادآور شد که تاکنون با بسیاری از موتورهای سرچ هم کار کرده اما گوگل می‌تواند در آینده نقش بی‌نهایت سازنده‌ای به‌مراتب بهتر از آنچه دیگران ارائه می‌کنند، در صنایع مسافرتی ایفا کند.


مدیر ارشد اجرایی شرکت دارن هاوستون نیز گفت که شرکت او تاکنون همکاری بسیار خوبی با گوگل داشته و حاضر نیست مزایای آن را از دست بدهد، اما یادآور شد که اگر گوگل بخواهد وارد بازار رقابت در صنایع مسافرتی شود این کسب‌وکار را به‌شدت سخت و دشوار خواهد یافت که مستلزم فعالیت و تلاش شدید و قابلیت‌های بالایی به مراتب بیشتر از صرف پردازش اطلاعات است. او گفت: صنعت سفر اکنون یکی از حوزه‌هایی است که گوگل ممکن است بخواهد بیشتر در آن درگیر شود و اگر چنین کند، بی‌تردید دچار شگفتی خواهند شد، وقتی  فضای کاری را که ما در آن فعالیت داریم از نزدیک ببینند که چقدر دشوار است. زیرا ما صرفا صفحات پراکنده اکسل نیستیم بلکه ما درخدمت مشتریان و مراقبان اعتماد آنها و نیز تامین‌کننده هتل برای مردم هستیم، با 135 دفتر در سراسر جهان که اجرای این کارها مستلزم کار واقعا دشوار روزانه برای حفظ و نگهداری از ویژگی‌های محصولات در این صنعت است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۱۹۶

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد