درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 21:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10374صفحه نخست » یکشنبه، 14 اردیبهشت 1393 - 04:08
بررسی تاثیر اخلاقیات در سازماندهی اقتصاد های بازارهماهنگ شده و ازاد اندیش
تئوری های سازمان ابتدا بر نیازهای بدیهی جامعه توجه داشتند.اینگونه به نظر میرسد که بازارهای اقتصادی هماهنگ نیاز بالایی به مشروعیت اجتماعی دارند.سازمان ها در زمینه هایی که نیاز بالایی برای تطابق دادن خود با نیاز های بازار است در حال فعالیت هستند.زمانیکه سازمان ها در جستجوی مشروعیت هستند شروع به از دست دادن انعطاف پذیری می کنند و حتی نهادینه سازی بیشتر ممکن است منجر به عدم تاثیرگذاری شود اما بر اساس این تئوری به منظوربقا,اهداف اولیه سازمان باید مشروعیت داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، تئوری های سازمان ابتدا بر نیازهای بدیهی جامعه توجه داشتند.اینگونه به نظر میرسد که بازارهای اقتصادی هماهنگ نیاز بالایی به مشروعیت اجتماعی دارند.سازمان ها در زمینه هایی که نیاز بالایی برای تطابق دادن خود با نیاز های بازار است در حال فعالیت هستند.زمانیکه سازمان ها در جستجوی مشروعیت هستند شروع به از دست دادن انعطاف پذیری می کنند و حتی نهادینه سازی بیشتر ممکن است منجر به عدم تاثیرگذاری شود اما بر اساس این تئوری به منظوربقا,اهداف اولیه سازمان باید مشروعیت داشته باشند.


سازماندهی اخلاقی نیز مقوله دیگری است که در این مقاله مورد بحث قرار می گیرد.این مبحث ممکن است به عنوان راه حلی برای سازمانی مطرح شود که با مشکلات مشروعیت در زمینه فعالیت خود روبروست.در سازماندهی اخلاقی(به خصوص در مدل تلویحی) دریافتند که ارتباط مثبت با شغل برقرار کرد پیامدهایی چون رضایت شغلی,تعهدسازمانی و روحیه تیمی در بر خواهد داشت. (koonmee et al,2010 (.البته این مطلب نیز مورد بحث قرارمیگیرد که در کنار افزایش مشروعیت, سازماندهی اخلاقی ممکن است منجر به پیدایش مشکلات درون سازمانی نیز شود.


مقدمه:
محیط و تاثیرش برروی سازمان ها کانون توجه تئوری سازمانی از اواخردهه1950بود.در طول دهه 1970 این تمرکز به سمت طرقی رفت که محیط تاثیراتش را در سازمان ها اعمال می کند.در تئوری اینگونه بیان می شود که محیط بر سازمان ها از طریق وارد اوردن تقاضا تاثیر می گذارد که این کار از دو طریق انجام می شود:محیط یا تقاضای فنی و اقتصادی دارد ویا تقاضاهایشان فرهنگی و اجتماعی است.همزمان با اینکه محیط متقاضی فنی به سازمان هابه جهت عرضه محصولات و خدمات مطلوب پاداش می دهند,محیطی که متقاضی اجتماعی است سازمان ها را به جهت تاییدنقش ها و ارزش های جامعه مورد تقدیر قرار می دهد.(Hatch,1997)


مزیتی که در جهت جبران سختی های مشروعیت وجود دارد این است که وجود یک سازمان اخلاقی یکی از راه های بدست اوردن این مشروعیت است.


در این مقاله دستاوردی که از تطابق قوانین اخلاقی بدست می اید برای اداره کردن دو نوع مختلف اقتصاد هماهنگ شده در مقایسه با بازار اقتصادی ازاد اندیش, همچنین درزمانی که سازمان مشروعیت را به انعطاف پذیری ترجیح می دهد مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

نویسندگان :

پارسا براهویی، پگاه امیرچقماقی

 

منبع: TMBA

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد