شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، زهرا نعمتیان سرپرست خبرگزاری پانا استان اصفهان گفت :اگر بخواهیم در حوزه روابط عمومی پیشرفت اساسی داشته باشیم باید از دانش آموزان و شروع مدرسه این کار آغاز گردد .
وی با اشاره به اهمیت گروه سنی دانش آموزی ،انعطاف پذیری و تربیت پذیری و شکل گیری شخصیت آنان افزود : اگر بخواهیم در حوزه روابط عمومی بصورت گسترده و بصورت غیررسمی پیشرفت اساسی داشته باشیم باید این تربیت را از کودکی و با شروع سن مدرسه آغاز کنیم که شخصیت دانش آموزان از انجا شکل می گیرد .
وی در ادامه افزود: نوع بازی کودکان باهم و شیوه گروه بندی در مدارس بصورت غیررسمی در ارتباطات اجتماعی و تربیت در حیطه داشتن روابط عمومی قوی تاثیر گزاراست .
وی در ادامه در زمینه روابط عمومی سنتی و مدورن افزود: شاکله تربیتی روابط عمومی در کودکی و بصورت غیررسمی و در قالب تشکل هاو گروهها دانش آموزی شکل می گیرد و تربیت مدرن روابط عمومی باید از این سن همراه با آموزشهای دیگر بصورت غیررسمی صورت پذیرد .
وی در ادامه راجع نقش نوجوان دانش آموز در برزورسانی رسانه ها و مطبوعات اشاره کرد و افزود: با تشکیل خبرگزاری پانا از سال 81 به بعد شاهد تغییر و تحولاتی در رسانه ها و حضور جوانان و نوجوانان بصورت گسترده در سایت های خبری بوده ایم که این نشان دهنده آمادگی و علاقه نوجوان جهت تغییر در نوع ارتباطات و پذیرش نگرش مدرن در زمینه تحول در روابط عمومی به سبک جدید است
نعمتیان افزود: دانش آموزان در حقیقت از فعالیتهای روابط عمومی سنتی خسته و تمایل خود را به روابط عمومی مدرن به شکل های مختلف نشان دادند .
وی در ادامه افزود : وظیفه امروزتعلیم و تربیت غیررسمی آنست که به تربیت دانش آموزان در حیطه روابط عمومی و ایجاد روابط اجتماعی صحیح بپردازد که این با حضور دانش آموزان در شورای مدارس ،مجلس دانش آموزی ،تشکل ها ی دانش آموزی ،عضویت در خبرگزاری پانا ...امکان پذیر است .
وی در ادامه افزود: امروز نقش تشکل های دانش آموزی در پیشرفت روابط عمومی سازمان ها بارزو به همین جهت باید گام های استواری در زمینه تشکل های دانش آموزی برداشته شود .
وی در ادامه به اهمیت و نقش مدیران و معلمان در حوزه روابط عمومی اشاره کرد و افزود: مدیران و معلمان اهل قلم می توانند در شناسایی دانش آموزان در این عرصه نقش اساسی داشته باشند .
منبع: پانا
|