درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 23:51   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9848صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 18 فروردین 1393 - 02:13
باور مسئولیت‌پذیری اجتماعی، تعالی‌بخش سازمان‌ها
ابراهیم کاظم پور، رئیس روابط عمومی بانک تجارت - باید توجه داشت که برای تقویت مسئولیت اجتماعی لازم است یک تصویر روشن و شفاف از مفهوم مسئولیت اجتماعی بانک ها داشته باشیم و بتوانیم معیارهایی برای اندازه گیری رعایت این مسئولیت ارایه کنیم.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هرچند مفاهیمی چون «مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی» (Corporate Social Responsibility) و رعایت اخلاق حرفه ای در صنعت مالی(Ethics in Finance) عمری طولانی در عرصه فعالیت بنگاه های اقتصادی در جهان ندارند اما به بخشی مهم از برنامه های پیشبرد این موسسات تبدیل شده اند. وی می افزاید: یکی از مهمترین وجوه این مسئولیت پذیری را می توان در توجه بانک ها و دیگر بنگاه های اقتصادی جهان به دو مفهوم اساسی «توسعه پایدار» و «دوستدار محیط زیست» مشاهده کرد. این مفاهیم دیگر جنبه شعاری و پرستیژی ندارند و به عنوان یکی از ریشه های دوام و ماندگاری سازمان های هزاره سوم شناخته می شوند.

وی اضافه می کند: در رویکردهای نوین مدیریتی و شیوه های مدرن کسب و کار ، شرکت یا سازمان علاوه بر وظایف ذاتی و عملکردهای حرفه ای خود ، از کارکردهای مختلف اجتماعی نیز برخوردار است و باید محصول یا خدمتی را به جامعه ـ    مشتریان و دیگر ذینفعان  ـ     ارائه کند که هیچ تهدیدی برای محیط زیست و یا توسعه پایدار ایجاد نکند. سازمان های امروزی، مسئولیت عملکردهایشان را شجاعانه بر عهده می گیرند و مهمتر آنکه در کنار برنامه های تجاری معمول خود، اقداماتی را در دستور کار قرار می دهند که هیچ منفعت تجاری آنی و مستقیمی نداشته و منجر به پذیرش برخی تعهدات اجتماعی برای سازمان می شود. این گونه بنگاه های اقتصادی خود را در قبال جامعه ـ مشتریان و دیگران ـ مسئول و متعهد می بینند و عمیقا باور دارند که تداوم حیات موثرشان بستگی به رشد و پیشرفت جامعه دارد، با این رویکرد که «برای جامعه خود چه کرده اند» نه آنکه «جامعه برای ما چه کرده است؟». رویکرد این سازمان ها در قبال جامعه فراتر از ارائه «محصول» یا «خدمت» است و می کوشند با درک انتظارات جامعه در حوزه های مرتبط با فعالیت شان، در زمان مناسب پاسخی درخور به انتظارات بدهند.

کاظم پور می گوید: سازمان های ایرانی نیز در بحث مسئولیت پذیری اجتماعی باید نگاه به «دیگران» را باور و در جامعه بسط و گسترش دهند و بانک های ایرانی به عنوان مشتری محورترین سازمان های ایرانی نیز می توانند در بحث مسئولیت پذیری اجتماعی به گونه ای گام بردارند که آن را به یکی از عناصر ماندگار در ارتباط شان با جامعه بدل کنند.

وی می افزاید: در بازارهای شلوغ، شرکت ها سعی می کنند به یک موقعیت تجاری منحصربه فرد که آنان را از رقیبان شان متمایز کند، دست یابند این یعنی همان شرایطی که برندسازی هدف اصلی در مدیریت می شود و نقش مسئولیت اجتماعی در این زمینه غیرقابل انکار است. یکی دیگر از جنبه های اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکتی این است که می تواند در به وجود آوردن ثبات و صداقت مشتریان مبتنی بر ارزش های اخلاقی ایفای نقش کند. مسئولیت اجتماعی شرکتی می تواند به صورت مثبت بر عقاید و نگرش های افراد نه تنها در مورد خود شرکت بلکه نسبت به محصولات شرکت تاثیر گذارد به نحوی که مصرف کنندگان نسبت به خرید محصولات از شرکت هایی که روی مسئولیت اجتماعی شرکتی سرمایه گذاری می کنند، ترجیح نشان می دهند. مصداق این اصل در مورد بانک ها این است که مشتریان یک بانک خاص را برای سپرده گذاری انتخاب کنند. به عنوان مثال می توان وام های بلاعوض یک بانک برای آزادسازی زندانیان دیه و یا حمایت از جامعه دانشگاهی و ایده های جدید دانشجویان نخبه توسط را اقدامی در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی ارزیابی کرد.

رئیس روابط عمومی بانک تجارت با اشاره به اینکه با یک نگاه کلی به روش های مدیریت بانک ها روشن می کند که امروزه بانک ها برای دستیابی به اهداف سازمانی خود نیاز دارند فعالیت های بازاریابی اجتماعی و تجاری خود را به هم پیوند دهند می گوید: زیرا در غیر این صورت بخش مهمی از کارکرد و منافع بازاریابی اجتماعی و تاثیر آن بر تقویت برند خود را از دست خواهند داد اما اگر قابلیت اثبات پابندی به منافع جامعه را دارا باشند، علاوه بر حفظ مشتریان و جلب وفاداری آنان، می توانند مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب کنند. وی می افزاید: نکته مهم در این خصوص توجه به ابعاد تبلیغاتی و اطلاع رسانی بانک هاست. در همین حال باید توجه داشت که برای تقویت مسئولیت اجتماعی لازم است یک تصویر روشن و شفاف از مفهوم مسئولیت اجتماعی بانک ها داشته باشیم و بتوانیم معیارهایی برای اندازه گیری رعایت این مسئولیت ارایه کنیم. همچنین افزایش توان بانک ها در زمینه چگونگی تمرکز بر آینده برای پیشبینی علایق عمومی و موضوعات مورد توجه مردم از نکات حایز اهمیتی است که نباید نادیده گرفته شود.

وی خاطرنشان می کند: البته طی سال های اخیر موارد متعددی از پایبندی عملی بانک ها به مسئولیت های اجتماعی شان نظیر عدم اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی آلاینده و یا حرکت همه جانبه به سوی روش های ارائه خدمات که به کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها می انجامد به ثبت رسیده، اما مهم این است که هر بانک از یک راهبرد بلندمدت در این حوزه برخوردار بوده و ارکان مختلف تصمیم سازی و تصمیم گیری در بانک، به موضوع مشارکت در سرنوشت کشور و مسئولیت پذیری اجتماعی، نگاهی فراسازمانی و تعالی بخش داشته باشند.
 

منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9848/باور-مسئولیت‌پذیری-اجتماعی،-تعالی‌بخش-سازمان‌ها

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد