![](http://www.shara.ir/media/image/influencers-300x212.png)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، استیو گلدشتاین، مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- از همه آسان تر این است که بخواهید بر مبنای عادات تان عمل کنید. روزها می آیند و می گذرند و شما ممکن است همان کارهایی که در گذشته در توییتر، فیسبوک، ایمیل و وبلاگ انجام می دادید را ادامه دهید. رفتاری که در شش ماه گذشته موثر به شمار می رفته ممکن است امروز دایره تماس تان را محدود کند و حتی درخشش روابط فعلی تان را از میان ببرد.
دیوید رینگر، کارگردان و پیام رسان انجمن ملی اودوبان، پنج نکته را برای بروز رسانی رویکردتان نسبت به تاثیرگذاران ارائه داده است:
1. گسترش مفهوم اینکه یک اثرگذار چیست. آیا رسانه های بلاگر اثرگذار هستند؟ البته. بنابراین توییت کنندگان، اهالی یوتیوب، فیسبوک بازان، پین کنندگان و اینیستاگرام کننده ها محبوب هستند. اما از کجا متوجه شویم که کدام شکل مهم است؟ راه مشابهی که شما در هر برنامه ارتباطی انجام می دهید- شناسایی مخاطبان هدف، و درک اینکه چگونه می توانید به گونه ای موثر با آنها ارتباط برقرار کنید. این می تواند هم از طریق رسانه ها و استراتژی های پرداخت رسانه ای بدست آید.
2. استفاده از تقویت کننده های جمعیت یا ابزارهای مشابه برای شکل دادن به اینکه کدام اثرگذاران در حال حاضر در تعامل با شما هستند. عشق آنها را بازیابید و آنها را در برنامه روابط عمومی خودتان بسازید.
3. از فهرست توییتر برای سازماندهی گروه های خبرنگاران و تاثیرگذاران استفاده کنید. اگر می توانید فهرستی عمومی تهیه کنید، و شاید حتی بهتر باشد که عنوان «رهبران افکار» را به آن بدهید. چه کسی دوست ندارد که اطلاعاتی را از افرادی بگیرد که او را به عنوان رهبر افکار می شناسند؟
4. مراقب آنچه اثرگذاران نگران آن هستند باشید. قدیمی ترین توصیه روابط عمومی در این کتاب است، درست؟ خوب، رسانه اجتماعی به طور کلی، و توییتر به طور ویژه، نگاهی اجمالی به شما می دهد که در واقع به روح تاثیرگذاران خود پی ببرید. اینکه آنها چه علایقی دارند؟ چه چیز آنها را برش می دهد؟ به چه کسی احترام می گذارند؟ آنها به طور داوطلبانه به شما اطلاعاتی می دهند که متخصصان روابط عمومی در روزهای پیش از اینترنت برای بدست آوردن آن روزهای فراوانی را تلاش می کردند.
5. نام و نام خانوادگی اثرگذاران. اعتبار اثرگذاران برای کارشان، با نام و توییتر در زمان ممکن. این کار برای یک رهبر سازمانی کمکی تلقی می شود که باعث تبادل بیشتر را در رابطه با منابع گزارش انجام می دهد.
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/03/28/5-tips-for-finding-and-engaging-with-influencers/?hq_e=el&hq_m=2856071&hq_l=16&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9846/5-نکته-برای-یافتن-و-تعامل-با-اثرگذاران-در-روابط-عمومی
|