معاون تبلیغات سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: رفتار تبلیغی و پروپاگاندایی غربی در تبلیغات شهری، محیطی و رسانهای ما موجود است و نمیتوانیم منکر این حضور شویم.
علیرضا رجبی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سمنان در زمینه لزوم تبلیغ و اطلاعرسانی دینی اظهار کرد: اگر محتوای این نوع اطلاعرسانی در اختیار مردم جهان قرار نگیرد، امپراطوری پوشالی رسانههای غربی همه ارزشهای اسلامی انسان و اجتماعی را در هم میکوبد.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اصحاب رسانههای جهان اسلام فرمودند که "امروز جریان اخبار و تحلیل در جهان به صورت اتوبان یکطرفهای از سوی غرب به سوی همه جهان روان است" و بدیهی است که جهان غرب و غیرموحّد در تبلیغ و اطلاعرسانی منافع مادی خود را دنبال میکند.
معاون تبلیغات سپاه حضرت قائم آلمحمد(عج) استان سمنان افزود: در حالی که مبلّغان انقلاب اسلامی تلاش دارند تا مفاهیم دینی، ارزشی و اجتماعی را که دربرگیرنده سعادت دنیوی و اخروی انسان است، تبلیغ کنند.
رجبی بیان کرد: ما باید بپذیریم که در عرصه تئوریک تبلیغات و روابط عمومی از دنیای مادی عقب افتادهایم و متأسفانه مبانی تبلیغات و علوم ارتباطات در شرایط فعلی مبتنی بر تفکر غربی است.
وی تصریح کرد: اگر محتوای تئوریک تبلیغ دینی در مجامع علمی تولید نشود و مورد مطالعه قرار نگیرد، ناگزیر همچنان با این مسئله مواجه هستیم در عرصه تبلیغات نیز باید از همان روشهای توصیه شده غربیها استفاده کنیم که نتایج آن با تفکر اسلامی دارای تباین است.
معاون تبلیغات سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: حضرت روحالله(ره) در بخشی از بیانات خود تأکید کردند که "استقلال و موجودیت هر جامعه از استقلال فرهنگ آن نشأت مىگیرد و سادهاندیشى است که گمان شود با وابستگى فرهنگى، استقلال در ابعاد دیگر یا یکى از آنها امکانپذیر است ... بىجهت و من باب اتفاق نیست که هدف اصلى استعمارگران که در رأس تمام اهداف آنان است، هجوم به فرهنگ جوامع زیر سلطه است".
رجبی افزود: بنابراین اگر بناست با رجوع مداوم به مبانی علمی و فرهنگی تبلیغی غرب در جامعه فعالیت شود، نتایج آن از پیش مشخص است و مبلّغان ما پیادهنظام رایگان همان امپراطوری فاسد خواهند بود.
معاون تبلیغات سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: رفتار تبلیغی و پروپاگاندایی غربی در تبلیغات شهری، محیطی و رسانهای ما موجود است و نمیتوانیم منکر این حضور شویم، تبلیغات غلوّآمیز، وسوسهگر، اغواکننده، توأم با دروغ و حتی فریب و تهییج احساسات در جامعه وجود دارد و با این اقدامات نمیتوان ارزش صداقت و راستی را عملاً اثبات و شیرینی آن را درک کرد.
رجبی اضافه کرد: تبلیغ دینی در نگاه خدامحورانه مبتنی بر واقعیات و صادقانه است، در آن غلوّ وجود ندارد، ملموس است و در آن ارزشهای الهی و انسانی بر همه چیز احاطه داشته و اولویت دارد.
وی تصریح کرد: در تبلیغ دینی منافع فرد فرد جامعه مورد توجه است، البته در تبلیغ دینی، استفاده بهجا از کلام، بهرهمندی از لطایف هنری، از قبیل شعر و سرود، بهرهگیری از رنگ و صداها و نواهای طبیعی جایگاه ویژهای دارد و باید از آنها استفاده کرد.
معاون تبلیغات سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: در تبلیغ دینی، اصل بر هدایت انسانها به سوی حقیقت است و البته "چون که صد آید نود هم پیش ماست"، وقتی منافع همه افراد جامعه و سعادتمندی همگان در نظر باشد، این سعادتمندی و بهرهمندی به دنیا نیز سرایت میکند و دینداران از منافع مادی و دنیوی نیز بهرهمند خواهند بود و میدانیم که این موضوع هرگز منافاتی با نگاه خدامحور ندارد.
رجبی ادامه داد: در تبیین اهمیت تبلیغ و اطلاعرسانی همین بس که در روز غدیر، خداوند مهمترین اقدام پیامبر اعظم(ص) را تبلیغ ولایت امام علی(ع) برشمرد و تا جایی برآن تأکید کرد که فرمود "اگر این مأموریت تبلیغ نشده و به مسلمانان اطلاعرسانی نشود، رسالت ابلاغ نشده است".
وی افزود: امتیاز تبلیغ و اطلاعرسانی دینی محتوای آن بوده و این محتوا منبعث از قرآن و اهل بیت(ع) است و جبهه کفر هرگز نتوانسته و نخواهد توانست بر این محتوا تسلط پیدا کند.
معاون تبلیغات سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان داشت: بنابراین اگر جبهه حق از همه ابزارهای روز برای تبلیغ و اطلاعرسانی دینی استفاده کند، با توجه به تطابق این محتوا با فطرت و خواست انسانها و صداقت و روشنگری ذاتی این تبلیغ، قطعاً در این میدان نیز پیروزی از آن حقطلبان خواهد بود.
|