درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 05:19   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9785صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 15 فروردین 1393 - 09:24
روابط عمومی سئوی جدید است
کریستوفر پن، - یک دهه قبل، حتی 5 سال پیش، سئو به آسانی مورد استفاده قرار می گرفت. به این منظور، قرار دادن یک دسته از لینک ها در قسمت نظرات وبلاگ ها و یا ارسال ایمیل های انبوه به مدیران سایت برای ترویج سایت به کار می رفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کریستوفر پن، مترجم: عادل میرشاهی (مدرس و مشاور سئو پی آر)- یک دهه قبل، حتی 5 سال پیش، سئو به آسانی مورد استفاده قرار می گرفت. به این منظور، قرار دادن یک دسته از لینک ها در قسمت نظرات وبلاگ ها و یا ارسال ایمیل های انبوه به مدیران سایت برای ترویج سایت به کار می رفت. آنها لینک های رولی دریافت می کردند و انتظار داشتند پاداشی را از گوگل با رتبه بالایی که کسب می کنند بدست آورند. در سئو حتی مهم نبود که شما چه محتوایی در سایت خود قرار می دهید، فقط نیاز داشتید که تعادای از لینک های با کیفیت به سایت خودتان داشته باشید و با این روش به پیروزی می رسیدید. آن روزها دیگر گذشته است.امروز، نه تنها استفاده از تاکتیک هایی که در چند سال پیش برای کسب رتبه به کار می رفت، دیگر امکان پذیر نیست، بلکه صدمه واقعی به وبسایت و برندتان می زنید.


به عنوان مثال، در دو سال گذشته، گوگل الگوریتم های خود را بالغ بر 40 بار ارتقاء داده که ما آنها را با نام های (پنگوئن، پاندا، مرغ مگس خوار) تمام ترفندهایی که در سئو پیشتر دارای ارزش بود، امروز بی ارزش شده است و نمی توانند اثربخش باشند. همه چیز از چاشنی کلمات کلیدی در گزارش های مطبوعاتی برای یادداشت های میهمانی که جنبه هرزه نامه ای دارد برای مجازات توسط گوگل هدف قرار می گیرند.


بنابراین یک برند می تواند جستجوی ارگانیک یک برند تاثیر بگذارد؟ به نظر می رسد که ارزش های گوگل- بر روی لینک های بیشتر و لینک های باکیفیت از سایت های مشهور- دقیقا همان چیزی است که متخصصان روابط عمومی برای دهه ها انجام داده اند. لطفا لحظه ای را در مورد آن بیاندیشید.

• هدف روابط عمومی جلب توجه، آگاهی، و اعتماد است. این هدف زمانی محقق می شود که بتوانید کاری کنید که مردم در مورد برند شما صحبت کنند.


• هدف از سئو نیز جلب توجه، آگاهی، و اعتماد موتورهای جستجو برای نشان دادن برند در رتبه های بالای صفحه نتایج جستجو برای کلمات و عبارات کلیدی است.


هم روابط عمومی و هم سئو باعث می شوند که مردم چیزهایی را در مورد شما تشخیص دهند و بتوانند با صنعت شما همکاری کنند. روابط عمومی و سئو تقریبا فرآیندهای مشابهی دارند: دسترسی به مقالات مرتبط، زمانمند، هدفمند و مرتبط برای پیچ کردن ناشر، تهیه محتوای عالی برای مخاطبان ناشر، و دریافت اعتبار برای کار کردن. تنها تفاوت ویژه این است که سئوکاران معمولا بیشتر از کارگزاران روابط عمومی بدنبال دریافت لینک از یک مقاله هستند؛ با این حال، فرآیندهای آنها درباره موضوع مشترکی است.


خروجی ها نیز مشابه است- جذب مخاطبان جدید و مرتبط برای برند شما. مهم نیست که آیا یک نفر سایت شما را از یک مقاله مجله چاپی بازدید می کند یا یک جستجوی گوگل- در پایان روز، شما می خواهید که آنها از تمام راه های مجاز به سایت تان دسترسی داشته باشند و آن را بازدید کنند.


اگر روابط عمومی و سئو در عملکرد مشابه هستند، این برای این دو به چه معناست؟ اگر فرآیندهای مشابه هستند و نتایج نیز مشابهند، آنگاه مردم باید برای به حداکثر رساندن همکاری شان مدیریت کنند. سئو به بخش بازاریابی تعلق ندارد- بلکه می توان در روابط عمومی و روابط رسانه ای نیز از آن بهره مند شد. روابط عمومی نباید هرگز در یک سیلو کار کند. تیم سئوی شما باید دوشادوش تیم های روابط عمومی کار کنند تا مطمئن شوند که جستجو، پیام، خلاقیت، و محتوای مشترکی را در اختیار قرار می دهند.


در سطح عملی، روابط عمومی می تواند به سئوکاران بیاموزد چطور می توانند بهتر خبرنگاران و صاحبان سایت را پیچ کنند. کارگزاران روابط عمومی عموما ابزارهای رسانه ای بیشتری از قبیل سیزن، وکوس (مشتری)، سیسوموس و غیره دارند. برای یافتن ناشران با کیفیت برای پیچ کردن، بهترین متخصصان روابط عمومی می توانند روابط دوستانه مستحکم و بلندمدتی را با رسانه هایی که با آنها در تماس هستند، بسازند.


در مقابل، سئوکاران عموما ابزارهای جستجوی بهترین همانند ابزارهای وب مستر گوگل، گوگل آنالیتیکس، گوگل ادوردز و غیره را دارند. برای شناسایی زودهنگام روندها، عناوین مورد علاقه و کلمات و عبارات مهم باید به طور معمولی جزو دارایی های رسانه ای برند قرار دهید.


در اینجا یک مثال بسیار کاربردی وجود دارد: به اکانت ابزارهای وبمستر گوگل برای برندها وارد شوید و بینید کدام کلمات کلیدی از کشش بیشتری برای مخاطبان برخوردار است. اگر تاکنون محتوایی را برای پیچ کردن در مورد آنها تهیه نکرده اید، شروع به نوشتن کنید!


اگر تیم روابط عمومی و سئوی شما با هم کار نمی کنند، نمی توانید از مزایایی که کار حرفه ای برای کسب و کار شما به همراه دارد برخوردار شوید. اگر شما یک آژانس روابط عمومی هستید که در جریان ابزارها و روش های سئو نیستید، آژانسی که می خواهد کار شما را بر عهده گیرد در انجام کار شما توانایی کمتری خواهد داشت. اگر شما یک آژانس سئو و روابط عمومی دارید که با هم همکاری نمی کنند، آنها را در هر هفته یکبار در یک اتاق و نزد یکدیگر بنشانید تا تقویم ویراستاری خود را با همدیگر تنظیم کنند و زمانبندی پیچ کردن را نیز در یک تیم انجام دهند. با فرض اینکه هرکس می داند که آنها در این تیم هستیم، نتایجی که از هر دو تیم می گیرید به مراتب بهتر خواهد بود.


منبع: http://www.business2community.com/public-relations/pr-new-seo-0829540#rOTbAFeds185Fx72.99
منبع مرجع:
 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد