شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برایان گرین- به عنوان متخصصان روابط عمومی، چشم انداز رسانه ای در جهان دیجیتال را تنظیم کنید. این مهم است که به خاطر بسپارید که برای کسب پوشش وبلاگی از موضوع مورد علاقه تان باید از اصولی تبعیت کنید که بسیار مشابه اصولی است که در ساخت روابط برای انتشار یادداشت در نیویورک تایمز وجود دارد و اگرچه جهان دیجیتال روابطی را ساخته است که گاهی اوقات کمتر شخصی تلقی می شوند، همچنین این مساله به کارگزاران روابط عمومی اجازه می دهد که به تحقیق و درکی از اهداف رسانه ها برسند.
و اگرچه هنوز برای برقراری ارتباطات و اثرگذاری بر روی همکاران خبرنگاران، یک ناهار یا ارسال یادداشتی دستی جواب می دهد، متخصصان روابط عمومی هنوز می می توانند برای درک، حمایت و احترام کارهایی را انجام دهند، اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهند. کسب پوشش خبری بیشتر از هر چیز بستگی به توانایی شما در پیچ کردن دارد.
در اینجا چند نکته در خصوص نحوه موفقیت در ساخت روابط با بلاگرها و کسب حسن نیت توسط آنماری والورث، متخصص روابط عمومی دیجیتال در شبکه اجتماعی ام ایکس ام و همکار پی آر نیوز در نگارش کتاب راهنمای روابط عمومی دیجیتال و رسانه اجتماعی ارائه می شود:
• اگرتحقیقاتی از طریق بررسی محتوای آنها و تعقیبشان در رسانه های اجتماعی انجام می دهید. این به شما اجازه می دهد که ببنید آنها چه نوع نویسنده است هستند و چه نوع رویکردی را پذیرا هستند و چه چیزی آنها را شاخص می کند. گوش سپردن به صدای آنها یکی از مهمترین قطعات پازل روابط رسانه ای است.
• یکی از اعضای فعال جامعه آنها باشید. محتوایشان را به اشتراک بگذارید و به آنها اعتبار بدهید، این کار در توییتر به راحتی قابل انجام است. شما همه چیز را برای زندگی ترویج می کنید؛ به همین منظور این کار را به عنوان کاری که چند ثانیه از وقت شما را می گیرد و در عوض به شما پاداشی بزرگ می دهد تلقی کنید.
• دوست شوید. مساله چیزی بیش از «لایک» است. تعامل با آنها به طور مستقیم از طریق صنعتشان و به اشتراک گذاری دیالوگ هایی که مرتبط با برند شما هستند می تواند به این مساله کمک کند. به آنها نشان دهید که نگران صنعتی که آن را ترویج می کنید هستید. زیرا آن چیزی است که آنها نیز نگران آن هستند، در غیر این صورت شما نمی توانید آنها را در وهله اول هدف قرار دهید.
• همیشه به خاطر داشته باشید که پیچ های خود را با منافع آنها هماهنگ کنید. هر گاه کاری را انجام می دهید در وهله اول به این فکر کنید که آیا این کار در تضاد با منافع و خواست های آنها نباشد.
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/03/13/looking-for-blog-coverage-it-takes-more-than-a-good-pitch/?hq_e=el&hq_m=2851713&hq_l=10&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|