شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عادل میرشاهی (مشاور سئو پی آر)- جوئل لی دن که همه او را با نام پدر علم سئو پی آر می شناسند، اصولی را برای شناسایی برترین سایت ها در اینترنت مشخص کرده است. این شاخص ها که تعداد زیادی از آنها در نرم افزارهای تخصصی گردآوری شده اند می توانند فعالیت های سایت های مختلف را در دوره های زمانی مشخص ارائه کنند.
بر این اساس، سایت هایی که در این شاخص ها بتوانند امتیاز بیشتری را کسب کنند، توانسته اند مخاطبان بیشتری را به سوی خود جذب کرده و موفقیت بیشتری را در فضای مجازی به دست آورده باشند.
در این نوشتار بر اساس آمارهای بدست آمده از این نرم افزارها، 10فرودگاه برترکشور را در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه می کنیم. در صورت تمایل می توانید صنف خود را برای ارزیابی به شارا معرفی کنید تا این ارزیابی در مورد صنف شما نیز منتشر شود.
گفتنی است هیچ فرودگاهی درایران نمره کامل سئو پی آر را نمی گیرد و این طبقه بندی صرفا ارزیابی نسبی است.
• 10فرودگاه برتر ایران در بازه زمانی کوتاه مدت بر اساس شاخص های سئو پی آر
1. فرودگاه بینالمللی مهرآباد
2. فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره)
3. فرودگاه بین المللی سنندج
4. فرودگاه بین المللی قم
5. فرودگاه بین المللی قشم
6. فرودگاه سبزوار
7. فرودگاه آزادی
8. فرودگاه مشهد
9. فرودگاه بوشهر
10. فرودگاه بین المللی آبادان
• 10 فرودگاه برتر ایران در بازه زمانی میان مدت بر اساس شاخص های سئو پی آر
1. فرودگاه بینالمللی مهرآباد
2. فرودگاه بینالمللی مشهد
3. فرودگاه بین المللی کیش
4. فرودگاه بینالمللی امام خمینی
5. فرودگاه بین المللی قم
6. فرودگاه رشت
7. فرودگاه بینالمللی شهید مدنی
8. فرودگاه بینالمللی شهید دستغیب
9. فرودگاه بینالمللی اصفهان
10. فرودگاه بینالمللی بندرعباس
• 10فرودگاه برتر ایران در بازه زمانی بلند مدت بر اساس شاخص های سئو پی آر
1. فرودگاه بینالمللی مهرآباد
2. فرودگاه بینالمللی امام خمینی
3. فرودگاه بینالمللی مشهد
4. فرودگاه بین المللی قم
5. فرودگاه بینالمللی اصفهان
6. فرودگاه بین المللی کیش
7. فرودگاه کرمانشاه
8. فرودگاه رشت
9. فرودگاه بینالمللی شهید مدنی تبریز
10. فرودگاه بینالمللی شهید دستغیب شیراز
در مقایسه ارائه شده، جامعه آماری از میان تمام فرودگاه های کشور به عمل آمده و کار مقایسه بدون اعمال نظر شخصی و تنها توسط نرم افزارهای سئو پی آر اجرا شده است.
در صورتی که فرودگاهی بخواهند در رده بندی در مقابل رقبای خودش پیشرفت کنند، باید اصول سئو پی آر را که در شارا، مندرج شده، به دقت مطالعه و تغییرات لازم را برای بهینه سازی سایت خود اعمال کنند.
گفتنی است که پس از مارس 2012، اعمال سئو بر روی سایت نتایج عکس می دهد و شرکت ها و سازمان ها بایستی به شدت مراقب تبلیغات موسسات سئو برای بهینه سازی سایت های شان باشند. همچنین در این طبقه بندی مراد از کوتاه مدت فعالیت 2 ماهه سایت، میان مدت فعالیت 4 ماهه و بلند مدت فعالیت 6 الی 10 ماهه سایت است.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|