درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:07   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9764صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 13 فروردین 1393 - 09:42
فیسبوک صدای مردم است؛ آیا آن را می شنویم؟
من این عکس را دوست دارم. من این موسیقی را دوست دارم. من این هنر پیشه را دوست دارم. من با این کار دولت مخالفم. آن را دیدم اما تمایلی به آن ندارم. این ها صداهایی است که این روزها به شدت در شبکه های اجتماعی از قبیل فیسبوک شنیده می شود.
  

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-من این عکس را دوست دارم. من این موسیقی را دوست دارم. من این هنر پیشه را دوست دارم. من با این کار دولت مخالفم. آن را دیدم اما تمایلی به آن ندارم.
این ها صداهایی است که این روزها به شدت در شبکه های اجتماعی از قبیل فیسبوک شنیده می شود. شبکه هایی که باید به زور وی پی ان و پروکسی و سایفون به آنها رفت تا دیده شد و دید و به نظر می رسد عدم حضور در آن نقطه ضعف بزرگی برای کسب و کارها و روابط عمومی ها در هزاره سوم به حساب می آید.


سوال اینجاست که آیا باید وارد فیسبوک شد؟ آیا می توان از توییتر جدا شد؟ آیا پینترست و پین کردن عکس را می توان نادیده گرفت؟ و اگر همه اینها را نادیده گرفتیم، چه می شود؟
این ها و به طور مشخص همه این ها صدای مردم هستند. صدای مردم همیشه گوشنواز نیست. چراکه مردم همیشه آواز نمی خوانند. آنها گاهی فریاد می زنند. آنها گاهی گلایه و شکایت می کنند و گاهی نیاز به کمک دارند. در این شبکه ها نه تنها کسانی که باید به صدای مردم رسیدگی کنند حضور دارند بلکه کسانی نیز که صدای مردم به آنها هیچ ربطی ندارد حضور پیدا کرده اند و همین باعث شده فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی تا این اندازه حیرت آور و ترسناک شوند.


کسانی که در این شبکه ها حضور دارند با افکار مختلف و نگاه های گوناگون و متکثر هستند و چنانچه نمی توانیم این تکثر اندیشه و آرا را بپذیریم بهتر است از این فضا به شدت فاصله بگیریم چراکه در این صورت نابود می شویم.


فیسبوک محل تنفر نیست. آنجا محل دوستی است. شما سه راه بیشتر ندارید. یا بگویید آنچه گفته شد را دوست دارید. یا بگویید چرا آن را دوست ندارید. و یا عبور کنید. هیچ محلی برای دوست نداشتن بدون دلیل وجود ندارد. تمام احساسات به سمت مثبت هدایت می شود.


فیسبوک محل شناخت است. شناخت افرادی که شاید پیشتر در کنارشان بودیم و نمی دانستیم آنها به چه فکر می کنند. اما در فیسبوک می توانیم آن ها را بیشتر بشناسیم.
اگرچه فیسبوک محل حضور شبکه های جاسوسی جهان است. اگر چه فیسبوک محلی است که دانشمندان جهان از اطلاعات آن برای شناخت مردم جهان و تمایلات آنها بهره می گیرند اما نمی توان این حقیقت را نفی کرد که این شبکه امروز مردم را و صداهای مشابه مردم را به هم نزدیکتر کرده است.


فیسبوک دموکراسی های شکست خورده را به سوی پیروزی پیش می برد. راه هایی که به تک صدایی منجر می شوند را می بندد و کمک می کند مردم بر مبنای علایق شان پیرامون دوستانی جمع شوند و فضای دیالکتیکی بی نظیری فراهم می کند که در آن فضا بتوان توسعه دانش را در حوزه های مختلف شاهد بود.


روابط عمومی نیز در این فضا باید حاضر باشد. امروز حضور در این فضا بر هر متخصص روابط عمومی فرض واجب است. چراکه بدون حضور در این فضا کسب شناخت از مردم هزینه بر و ناکارامد است. اگرچه فیسبوک فیلتر است اما درونش هیچ فیلتری وجود ندارد. حداکثر کاری که برای ندیدن یک متن می توانید انجام دهید این است که از آن خارج شوید و بگذارید او برای خودش ادامه دهد و شما راه خود را بروید.
اگر بخواهید سازندگی کنید نیز می توانید در فیسبوک به همان میزان که در فضای فیزیکی سازندگی و امر به معروف و نهی از منکر می کنید این کار را انجام دهید. اما این کارها باید علمی و بر مبنای دانش روز انجام شود. هر شبکه اجتماعی راهی را برای ارائه محتوا دارد. این شما هستید که باید خودتان را و مخاطبان خود را و راهی را که می خواهید آنها را تحت تاثیر قرار دهید شناسایی کرده و آن را گسترش دهید.

روابط عمومی و فیسبوک
روابط عمومی در 2 فعالیت عمده می تواند از فیسبوک استفاده کند:
1. اطلاع گیری
2. اطلاع رسانی
اینکه دیگران در مورد شما چه فکر می کنند به همان اندازه که شما چه چیزی می خواهید به آنها بگویید که در مورد شما فکر کنند اهمیت دارد. برخی اوقات هزینه برای برندسازی مجدد صرف ندارد و بهتر است برندی جدید ساخت و برخی اوقات این مساله بسیار ضروری است. همه این موارد را می توان در فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی پیگیری کرد.

شبکه های اجتماعی داخلی
خوشبختانه در حال حاضر شبکه های اجتماعی نظیر کلوب در اینترنت فعالیت می کنند اما کاربران آن ها چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی با کاربران فیسبوک قابل قیاس نیستند. چراکه فیسبوک با هزینه های بسیار بالایی راه اندازی شده و پشتیبانی بسیاری از سازمان های نظامی و امنیتی امریکا را دارد و این مساله سبب شده که کیفیت بالایی را به کاربران خود ارائه دهد. همچنین از این جهت که امروز شبکه ای است که از پرجمعیت ترین کشور جهان نیز پر جمعیت تر است مورد توجه بسیاری از کاربران قرار می گیرد.

مردم یا مسئولین؟
امروز برای حضور در فضای فیسبوک یک مساله عمده وجود دارد و آن از بین رفتن مساله اخلاق اسلامی و ارزش های دینی است که فیسبوک و ماهواره ها و هزاران ابزار دیگر در این مورد همداستان هستند. اما نکته ای که در فیسبوک وجود دارد شنیده شدن صدای مردم در آن است. این مساله ای است که هم باید مورد توجه روابط عمومی ها و مسئولین قرار بگیرد. اگر صدای مردم را بشنویم می توانیم برای آن برنامه ریزی کنیم و مشکلات را برطرف کنیم اما مبادا غفلت کرده و بحران را برای روابط عمومی و سازمان خودمان ایجاد کنیم. چراکه در عرصه رسانه های اجتماعی اگر دیر برسیم، هرگز نمی رسیم.
نویسنده: سردبیر شارا


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد