درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 11:52   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
  مدیریت شهرت آنلاین در عصر هوش مصنوعی: تاریکی و روشنی
  آینده ما در دست ماست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9754صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 12 فروردین 1393 - 16:38
مفهومی به نام «شبکه» در روابط عمومی
واژه ها در حوزه روابط عمومی بالاتر از مفهومی که عموم مردم از آن برداشت می کنند دارای مفهومی است که گاهی درک آن به عمل ما در بخش روابط عمومی کمک می کند. یکی از این واژه ها، واژه Network یا شبکه است که در بیشتر کنفرانس ها و گردهمایی های روابط عمومی به عنوان یکی از اهداف از آن یاد می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عادل میرشاهی- واژه ها در حوزه روابط عمومی بالاتر از مفهومی که عموم مردم از آن برداشت می کنند دارای مفهومی است که گاهی درک آن به عمل ما در بخش روابط عمومی کمک می کند.


یکی از این واژه ها، واژه Network یا شبکه است که در بیشتر کنفرانس ها و گردهمایی های روابط عمومی به عنوان یکی از اهداف از آن یاد می شود.


شبکه عموما به معنای ارتباطی گفته می شود که میان افراد در یک حوزه تخصصی برقرار می شود. بنابراین این ارتباط به معنای یک رابطه خصوصی نیست و بیشتر به روابطی اطلاق می شود که در آن افراد حول یک موضوع تخصصی با همدیگر ارتباط برقرار می کنند اما این بدین معنا نیست که باید این ارتباط تنها در سطح رسمی حفظ شود. بلکه این روابط باید به سطوح نزدیکتر ارتقا یابد. چه بسیار پیشرفت های شغلی که از راه این ارتباطات که از سطح رسمی به سطح شخصی ارتقا یافته برای افراد ایجاد شده است.


«شبکه شدن» خود مفهومی است که از دل واژه شبکه بیرون می آید و به حالتی گفته می شود که افراد در یک فضای دیالکتیک مواضع مشترک و اهداف یکسان و نزدیک به هم پیدا می کنند و برای رشد حرفه ای این رابطه را نگاه می دارند.


شبکه شدن باید حتما با حفظ روابط انجام شود. بدون حفظ روابط نمی توانید انتظار داشته باشید که یک کارت ویزیت به تنهایی شما را با افراد دیگر مرتبط کند. لذا سعی کنید در ارتباطات خود یک برنامه تجدید رابطه داشته باشید.


در این برنامه باید افراد را در اولویت هایی قرار دهید و با توجه به آن اولویت ها، زمانی را برای تماس و برقراری ارتباط در نظر بگیرید. این طبقه بندی می تواند در شکل زیر صورت گیرد:
1. افراد بسیار مهم (مانند رئیس شرکت، مدیر کل شرکت، مدیران میانی، ذینفعان کلیدی، سهامداران کل)
2. افراد مهم (سرپرست ها، همکاران نزدیک، شرکا)
3. افراد معمولی (همکاران دور، کارکنان شرکت های دوست و رقیب )
در واقع شما باید بتوانید برای هر کدام از این افراد زمانی را در طی ماه اختصاص دهید. این زمان و فاصله زمانبندی برای این کار می تواند به ارتباطات شما قوام ببخشد و جریان شبکه شدن را با قدرت به پیش برد. در واقع با این کار روابط نظام مند می شوند.


یک برنامه منظم برای شبکه می تواند به شکل زیر ترسیم شود:
1. ابتدا نام افراد را در فهرستی قرار دهید.
2. اهمیت ارتباط با وی را به صورت یک ستاره برای افراد معمولی، دو ستاره برای افراد مهم و سه ستاره برای افراد بسیار مهم مشخص کنید.
3. همیشه در نظر داشته باشید که چیزهایی برای شما مهم هستند که در هر هفته به آنها توجه دارید و چیزهایی برای شما معمولی هستند که در هر دو هفته یک بار به آنها توجه می کنید. چیزهایی که برای شما بسیار مهم هستند حداقل در هر دو روز یک بار به آنها پرداخته می شود.
4. بر مبنای آنچه در بالا آمد می توانید زمانبندی خود را مشخص کنید.
 

محتوای ارتباط
برای شبکه شدن باید محتوایی را به طور مرتب در اختیار افرادی که با آنها ارتباط برقرار می کنید قرار دهید. اگر این محتوا آخرین مباحث حوزه تخصصی شما باشد و اگر بیشتر از اینکه بخواهید اطلاع بدهید شنونده باشید می توانید دوستان خود را در شبکه برای مدت بیشتری حفظ کنید.


کانال ارتباطی شبکه
برای شبکه شدن شما باید از ارتباطات رودررو و ارتباطات دور استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که ارتباطات دور هرگز جای ارتباط رودررو را نمی گیرد بنابراین اگر امکان ارتباط رودررو وجود دارد آن را بر سایر ارتباطات ترجیح دهید.
برای ارتباطات رودررو حتما لباس مناسب بپوشید و هرگز از عبارات سخیف استفاده نکنید. دوستی و صمیمیت دلیلی برای بی احترامی نیست و در شبکه شدن یکی از قواعد اصلی احترام متقابل به افرادی است که در شبکه شما قرار می گیرند.


دلیل شبکه شدن
برای شبکه شدن باید حتما دلیلی داشته باشید. گاهی اوقات برخی آدم ها امروز به درد شما نمی خورند اما حضورشان و دوستی شان به شما اعتبار می بخشد. برخی نیز به شما به طور مستقیم کمک می کنند و باید از این دو گروه به طور همزمان استفاده کنید و شبکه تان را با آنها حفظ نمایید.


جمع بندی
سعی کنید در طول برنامه کاری تان زمانی را برای شبکه شدن اختصاص دهید و در این خصوص حتما مواردی را که در این یادداشت مطرح شده است را لحاظ کنید. این کار در آینده شغلی شما بسیار تاثیر دارد. تعدد افرادی که در شبکه شما وجود دارند عامل بسیار مهمی است اما مهمتر از آن گزینش افراد و سطح بندی آنها و برقراری ارتباط بر مبنای آن سطوح می باشد.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  ۷ نمونه از سوگیری در تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد