درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:10   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9704صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 6 فروردین 1393 - 23:47
شارا- تبلیغات جنگ و شبکه‌های ماهواره‌ای
تیری میسان - معمولا در جنگ رسانه برای موجه جلوه دادن متهاجم،‌ فاسد نشان دادن حریف مقابل و گالوانیزه کردن ارتش خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به هر حال، پیدایش شبکه‌های خبر ماهواره‌ای و فناوری تصاویر دیجیتال، استفاده رسانه در تبلیغات جنگ را به کلی متغیر ساخته است. اکنون این قابلیت پخش زنده‌ از رویدادهایی که هرگز اتفاق نیافتاده است وجود دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معمولا در جنگ رسانه برای موجه جلوه دادن متهاجم،‌ فاسد نشان دادن حریف مقابل و گالوانیزه کردن ارتش خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به هر حال، پیدایش شبکه‌های خبر ماهواره‌ای و فناوری تصاویر دیجیتال، استفاده رسانه در تبلیغات جنگ را به کلی متغیر ساخته است. اکنون این قابلیت پخش زنده‌ از رویدادهایی که هرگز اتفاق نیافتاده است وجود دارد.


این سیستم جدید تبلیغات در دسامبر 1989 پدید آمد، زمانی که یک شبکه محلی آتلانتا سی.ان.ان به یک شبکه خبری ماهواره‌ای بین‌المللی تبدیل شد تا تغییر نظام رد رمانی را توجیه نماید. بینندگان می‌توانستند به زمین افتادن چائوشسکو را به صورت زنده ببینند. همه چیز با حادثه تیمیسوئارا و کشف گورهای دسته جمعی توسط سی.ان.ان شروع شد که نشان می‌داد قربانیان نظام تحت شکنجه به قتل رسیده‌اند. چند روز بعد چائوشسکو در بخارست سخنرانی کرد. اما مردم حرف او را با فریاد «تیمیسوئارا» قطع کردند. روز بعد،‌ سی.ان.ان صحنه حمله مردم به دفتر مرکزی حزب توده را پخش کرد که در آن تک تیراندازها به سرعت وارد صحنه شدند و به سوی جمعیت شلیک کردند. سی.ان.ان ارتش سری دیکتاتور را متهم اعلام کرد. در نمایی از دید سوژه،‌ تعقیب و گریز در تسهیلات زیرزمینی که توسط تک تیراندازان استفاده می شد نمایش داده شد. در نهایت، اعضای سابق نومنکلاتورا به آزادی‌خواه تبدیل شدند و به یکباره محافظان انقلاب برخاستند. آن‌ها پس از اعدام چائوسشکو با موافقت جامعه بین‌الملل قدرت را به دست گرفتند.


به شما نشان می‌دهیم که قبر تیمیسوئارا هیچگاه وجود نداشته است و این تنها توافقی میان موسکو و واشنگتن برای خلاصی از دست چائوسشکو بوده است. تک تیراندازها هیچگاه شناسایی نشدند. روایت دروغ سی.ان.ان توانست این کودتا را یک انقلاب جلوه دهد.


طی 23 سال گذشته،‌ استفاده از رسانه به طرق مختلفی بهبود یافته است.


الف) با شبیه‌سازی بمب‌باران توسط ایالات متحده طی عملیات "طوفان صحرا"، جنگ چیزی جز یک بازی ویدئویی بی‌خطر جلوه نمی‌کند. رویدادهای جانبی این تصویرسازی و معکوس کردن توالی زمانی اسباب و تجهیزات، نقش و تعادل قدرت میان دوره پیش و پس از چاوز را در یک تلاش برای کودتا برعکس می‌کند.


ب) استفاده از تصاویر با وضوح پایین می‌تواند دهه آخر اسامه بن لادن را زنده کند و مخاطبی مجازی در دولت بوش ایجاد نماید. تصاویر با وضوح پایین که معمولا با موبایل گرفته می‌شود،‌ به طور گسترده‌ای در "انقلاب زعفران" مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تشخیص تغییرات ناممکن شود.


پ) تعمیم افشاگری‌های ادامه‌دار خبرنگاری حرفه‌ای را میانبر می‌زند. تحلیل تصاویر دیگر غیر ممکن است. بنابراین تحمیل داستانی نامنسجم از وقایع پس از سانحه‌ای مانند 11 سپتامبر را در سطح جهانی ناممکن می‌سازد.


این شکل جدید از تبلیغات سیاسی همراه شبکه‌های ماهواره ای جنگ‌افروزی و سانسور شبکه‌های صلح‌طلب است. در واقع، ایالات متحده و اتحادیه اروپا‌ (که مدافعان آزادی بیان و گفتمان دموکراتیک نامیده می‌شوند) به تدریج تلویزیون را از دنیای مسلمانان (لبنان، فلسطین، عراق، لیبی، سوریه و ایران) سانسور کردند، هر چند که شبکه‌های بسیاری را به زبان‌های عربی و فارسی راه‌اندازی کرده‌اند.
در سال 2012، ناتو عملیاتی را برای قطع شبکه‌های تلویزیونی سوریه و جایگزین کردن آن‌ها با شبکه‌های تقلبی برنامه‌ریزی کرد تا طی یک حمله نظامی بر علیه دمشق، ویدئوهای دیجیتال ساختگی از فرار رئیس جمهور بشار اسد و سقوط نظام او منتشر نماید.


قوانین بین‌الملل تبلیغ جنگ و استفاده از ماهواره برای این شکل از تبلیغات را ممنوع کرده است اما تا کنون هیچ کشوری به خود جرأت نداده است تا بدین دلیل به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت نماید.
 

تیری میسان (Thierry Meyssan) تحلیل‌گر فرانسوی مسائل منطقه و نویسنده کتاب "دروغ بزرگ"

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد