درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:32   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9678صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 4 فروردین 1393 - 08:18
آیندة دولت یازدهم؛ مردم، رسانه‏ ها و روابط ‏عمومی
مهدی باقریان، عضو هیئت مدیره انمن متخصصان روابط عمومی - نیاز به شاغلان کاملا تعلیم دیده برای اهداف ملی و بخصوص در دفاع موثر و ارتقاء نام کشور در سطح بین ‎المللی فوق العاده بدیهی است. امروزه همه کشورهای جهان نسبت به تبلیغات نامطلوب و حتی در مقابل گزارش ‏های منفی یا غیرمنصفانه رسانه ‏ها آسیب پذیرند. ایران نیز مستثنی نیست. این وضعیت بخصوص در این دوره پرخطر، مصداق دارد.
  

آیندة دولت یازدهم؛ مردم، رسانه‏ ها و روابط ‏عمومی

مهدی باقریان، عضو هیئت مدیره انمن متخصصان روابط عمومی , رییس موسسه کارگزارروابط عمومی


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چنین به نظر می رسد دکتر حسن روحانی دوره ریاست جمهوری اش را به شیوه ‏ای بسیار مثبت شروع کرده و به افکار عمومی توجه مناسبی نشان می دهد. رئیس دولت یازدهم از همان آغاز کار و فعالیت خود، علاقه خویش را به جذب قلوب و اذهان مردم از طریق داشتن سعه صدر و شفافیت بیشتر نشان داد. او از مردم خواست که «با او» کار کنند نه «برای او».


او همچنین اطمینان داد که روابط با سایر ملل و کشورها تقویت می ‏شود و این ماموریت را به خوبی در سفر تاریخی خود به نیویورک به منصه ظهور رساند. بنابراین بسیار دلگرم کننده است که رئیس جمهور منتخب ملت، خود را به ارتقاء سطح روابط بین ‏الملل متعهد کرده است. با این وصف، متخصصان روابط عمومی می ‏توانند در این فرآیند تاثیر عظیمی داشته باشند. این بدان معنی است که متخصصان روابط عمومی باید بیش از پیش پویاتر، حساس تر و مطلع تر باشند. این مسئله زمانی که بحران و محاصره اقتصادی رو در روی ایران قرار گرفته، اهمیت مضاعف می‏ یابد.


همچنین سطح و جایگاه روابط عمومی باید به نحوی ارتقاء یابد که دولت بتواند افرادی را که واجد شرایط بهتر و برخوردار از تجربیات بیشتر هستند جهت تصدی مقام مزبور جذب نماید. این نه تنها سبب تقویت روحی شاغلان روابط عمومی خواهد شد بلکه سبب افزایش حیثیت و ایجاد انگیزه در آن‏ها برای هر چه بهتر انجام دادن وظایف شان می‏ شود.


نقش و اهمیت روابط عمومی جزء تفکیک ناپذیر دولت خوب است. در عین حال، رابطه ‏ای مبتنی بر همزیستی در جایی وجود دارد که روابط عمومی بتواند به تقاضاهای متغیر درون دولت و جامعه جواب دهد.


نیاز به شاغلان کاملا تعلیم دیده برای اهداف ملی و بخصوص در دفاع موثر و ارتقاء نام کشور در سطح بین ‎المللی فوق العاده بدیهی است. امروزه همه کشورهای جهان نسبت به تبلیغات نامطلوب و حتی در مقابل گزارش ‏های منفی یا غیرمنصفانه رسانه ‏ها آسیب پذیرند. ایران نیز مستثنی نیست. این وضعیت بخصوص در این دوره پرخطر، مصداق دارد.


به همین دلیل فعال کردن شورای اطلاع رسانی دولت با رویکرد جدیدتر و کلان تر، می ‏تواند اقدام نویدبخشی باشد. این شورا با برنامه ریزی مناسب باید به تشویق مردم بپردازد تا در ابتکارات مختلف روابط عمومی که توسط دولت برای رسیدن به اهداف وحدت، یکپارچگی و توسعه ملی اجرا می‏ شود، مشارکت نمایند.


این شورا باید در طراحی و اجرای کارزارهای مختلفی که اهمیت ملی و بین ‏المللی زیادی دارد درگیر شود. از جمله کارزارهایی که شورای مزبور می ‏تواند انجام دهد کارزار ملی تشویق و امید و اعتماد ملی، کارزار ضد تحریم، کارزار حق صلح آمیز هسته ‏ای، کارزار صلح جهانی، کارزار دیپلماسی عمومی، کارزار مبارزه با مواد مخدر، کارزار آموزش ایدز، کارزار ضد تورم، کارزار ضد احتکار، کارزار ایمنی جاده ‏ها و غیره می‎ باشد.


فعالیت های شورای اطلاع رسانی دولت باید شامل انواع کارزارهای اطلاعاتی و تبلیغاتی، برنامه ‏های ملی، بین‏ المللی و شهروندی باشد و در این تلاش ‏ها و کارزارها از «روابط‏ عمومی یکپارچه» به طریق مناسب استفاده کند.


اگر شورای اطلاع ‏رسانی دولت در مقام عمل آماده انجام دادن اصلاحات لازم و کارهای بزرگ در نگرش ‏های ریشه دار به تلاش‏ ها و فعالیت‏ های ارتباطی نباشد، قطعا نمی ‏تواند از فرصت‏ هایی که مردم در 24 خرداد 1392 فراهم و عرضه کردند به نفع کشور بهره برداری کنند.


اگرچه رسانه ‏های گروهی در تامین و انتشار اطلاعات و نیز آگاهی ‏های منتج به تغییر، نقشی حیاتی بازی می‏ کند، اما پذیرش ایده‏ ها و اصلاحات جدید غالبا مستلزم به کار گرفتن رویکرد یکپارچه در ارتباطات است.


قطعا آیندة دولت یازدهم در میزان روابط مشارکتی بین مردم، رسانه‏ ها، روابط ‏عمومی و مسئولان دولتی قرار دارد. این هدف با درک مخاطب، برقراری ارتباط صادقانه با رسانه‏ ها، برخورداری از یک روابط‏ عمومی قوی و ایجاد نفوذ مشارکتی در قلوب مردمی است که قرار است یک دوره جدید از مردمسالاری دینی را تجربه کنند. این باید با اِعمال برنامه ‎ریزی تفصیلی برای شناسایی و درک مخاطبان و سپس ایجاد طرح محتوایی که مبنای درگیر کردن و در و رای آن مشارکت منصفانه و بزرگوارانه با مردم را تشکیل می ‎دهد، شروع شود.


این امر مستلزم مدل سرویس یکپارچه ای است که نظارت، برنامه ریزی، مجاری، جامعه، محتوا و سنجش را در بر بگیرد. همچنین مدیریتی با تدبیر و امیدمحور را می طلبد که قادر به گردهم آوردن ساختارهای سازمانی و تیم های متبح�'ری منطبق با کار دشوار هر مأموریت باشد.


از اینرو دولت یازدهم برای ایجاد و تقویت رابطة خود با مردم باید تعریف جدیدی داشته باشد و نظام ارتباطی خود را بر مبنای مشارکت مردم در برنامه ‏ریزی‏ ها و با درک صحیح از اهمیت جایگاه و نقش روابط ‏عمومی‏ ها و رسانه‏ ها در معادلات داخلی و بین ‏المللی پی ریزی نماید.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد