درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 13:56   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

معجزه داشتن یک تقویم مشترک با شریک زندگی‌تان

  معجزه داشتن یک تقویم مشترک با شریک زندگی‌تان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غلبه بر ۹ چالش مهم آموزش کارکنان
  شاخص‌های هوسمندی روابط‌عمومی‌‌
  چگونه در 5 دقیقه فهرست رسانه بسازیم
  معجزه داشتن یک تقویم مشترک با شریک زندگی‌تان
  مطالعه: 56 درصد از سه موقعیت برتر گوگل توسط ccTLDها در اختیار دارند
  ابزارهای هوش مصنوعی برای مقابله با جعل عمیق (دیپ فیک)
  فروتنی فکری چیست؟
  روایت‌های رسانه‌ای و خبری
  آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز
  روابط‌عمومی و رسانه: چگونه با هم کار می‌کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9657صفحه نخست » ادامه مطلب چهارپنجشنبه، 3 فروردین 1402 - 14:40
سرانجام قدیمی ترین مجله طنز
نوشیروان کیهانی زاده-  23 مارس1992 در لندن اعلام شد که شماره هشتم آوریل (دو هفته بعد) نشریه «پانچ» ـ قدیمی ترین مجله طنز ـ آخرین شماره آن خواهد بود و تعطیل خواهد شد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  23 مارس1992 در لندن اعلام شد که شماره هشتم آوریل (دو هفته بعد) نشریه «پانچ» ـ قدیمی ترین مجله طنز ـ آخرین شماره آن خواهد بود و تعطیل خواهد شد. «هنری می هیو Henry Mayhew» این مجله را در سال 1842 (نیمه اول قرن نوزدهم) درانگلستان به وجود آورده بود. واژه پانچ Punch در زبان انگلیسی به مفهوم «ضربه مشت» و همچنین «شربت چاشنی دار» است که با طنزنگاری می توان هر دو مفهوم را پوشش داد. تیراژ این مجله، که در زمان تعطیل شدن توسط کمپانی ناشر «دیلی اکسپرس» به چاپ می رسید، از 175 هزار به 33 هزار نسخه کاهش یافته و دیگر «سود ده» نبود.


    توقف انتشار این مجله، بحث و تفسیر فراوان به دنبال داشت؛ ازجمله اینکه چون مجله روش قدیمی خود را که انتقاد ضمنی بود، به چاپ کردن کارتون و شوخی نگاری برای سرگرمی و جوک نویسی تبدیل کرده بود مخاطبانش را ازدست داده بود. این بحث سبب که «محمد فاید» مصری درصدد تجدید انتشار آن برآید و در سال 1996 آن را دوباره زنده کند. این بار با همه کوششی که بکار رفت، این مجله نتوانست به سوددهی برسد و درنتیجه در سال 2002 باردیگر تعطیل شد.


     نقدنگاران این بار نوشتند کشورهایی چون انگلستان که انتقاد کردن صریح و نوشتن هرگونه نظر مخالف منعی ندارد و محدود نیست، دیگر (مانند قدیم) جای مجله صرفا طنز نیست و در این ممالک طنزنگار باید سراغ کارتون و شوخی نویسی جهت سرگرمی و تفریح (خنده) برود که روزنامه ها هرهفته یک و یا چند صفحه از این قبیل مطالب به ضمیمه خود منتشر می کنند و بازار رسانه ها بیش از همین گنجایش ندارد، مخصوصا که حق التحریر طنزنگار و کاریکاتوریست خیلی بالاست.

 

منبع: http://www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  شاخص‌های هوسمندی روابط‌عمومی‌‌


  آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز


  فروتنی فکری چیست؟


  غلبه بر ۹ چالش مهم آموزش کارکنان


  روابط‌عمومی و رسانه: چگونه با هم کار می‌کنند؟


  معجزه داشتن یک تقویم مشترک با شریک زندگی‌تان


  توصیه‌های یک خبرنگار موفق برای تهیه گزارش‌های تحقیقی تلویزیونی


  ابزارهای هوش مصنوعی برای مقابله با جعل عمیق (دیپ فیک)


  روایت‌های رسانه‌ای و خبری


  چگونه در 5 دقیقه فهرست رسانه بسازیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد